Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #1 Skrevet 4. mai 2016 Hvordan fungerer dere? Jobb? Behandling ? Anonymous poster hash: dcf5f...fb1
Ylva og Mathilde Skrevet 4. mai 2016 #2 Skrevet 4. mai 2016 Ja, fungerer i jobb, men innvendig er det mørkt. Passer på å ikke tenke for dype tanker, men være "overfladisk". Noen perioder (særlig EL/PMS) kan jeg ikke se noen grunn til å leve i det hele tatt, angre på at jeg ikke begikk selvmord den gangen jeg var på nippet osv, men heldigvis letter det i blant, og jeg er tilnærmet normal, dog uten særlig glede. Har ingen effekt av behandling. Er energiløs, tafatt/tiltaksløs, negativ, dyster, tror ikke jeg kan klare noe, orker ikke noe, synes det er slitsomt å sosilisere med andre voksne uten alkohol, vil egentlig bare være alene osv.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #3 Skrevet 4. mai 2016 Ja, fungerer i jobb, men innvendig er det mørkt. Passer på å ikke tenke for dype tanker, men være "overfladisk". Noen perioder (særlig EL/PMS) kan jeg ikke se noen grunn til å leve i det hele tatt, angre på at jeg ikke begikk selvmord den gangen jeg var på nippet osv, men heldigvis letter det i blant, og jeg er tilnærmet normal, dog uten særlig glede. Har ingen effekt av behandling. Er energiløs, tafatt/tiltaksløs, negativ, dyster, tror ikke jeg kan klare noe, orker ikke noe, synes det er slitsomt å sosilisere med andre voksne uten alkohol, vil egentlig bare være alene osv. Jeg er veldig lik deg; bortsett fra det med selvmord og alkohol. Var hos legen i dag, diagnosen er ikke satt men hun heller i den retningen. Jobber du fult? Har du barn? Hi Anonymous poster hash: dcf5f...fb1
Ylva og Mathilde Skrevet 4. mai 2016 #4 Skrevet 4. mai 2016 Jeg er veldig lik deg; bortsett fra det med selvmord og alkohol. Var hos legen i dag, diagnosen er ikke satt men hun heller i den retningen. Jobber du fult? Har du barn? Hi Anonymous poster hash: dcf5f...fb1 Ja, jobber full turnus, men har to lengre (delvis)sykmeldingsperioder bak meg grunnet somatiske smerter. Har to barn, og det er ikke helt uproblematisk, har utfordringer med at det kreves noe av meg, og kanskje mest oppmerksomhet. Ikke like greit å være tålmodig med matteleksetrass når man bare vil ligge på badegulvet og gråte.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #5 Skrevet 4. mai 2016 Ja, men udiagnostisert. Absolutt alle symptomer stemmer hos meg. Jeg ble psykisk mishandlet av ei stemor i barndommen, og har siden da hatt problemer med å se positivt på noe som helst. Føler ingen glede over noe. På overflaten er jeg tilnærmet normal, bortsett fra litt asosial/har ingen venninner. Jeg gir ingenting av meg selv til folk, fordi jeg har ingenting å gi. Er verken humoristisk eller spesielt omsorgsfull. Men jeg fungerer greit i jobb og hjemme. Jeg holder meg selv i sjakk ved å trene og gå i fjellet mye. Å ha hobbyer jeg liker, hjelper mye. Jeg reiser en del, det gir mye mening og energi for ei stund. Skulle nok hatt mer behandling, fordi jeg vet at livet kunne vært lettere og mer gledesfylt. Jeg ser jo hvordan andre har det, og har jo opplevd glimt av en tilfreds tilværelse... Anonymous poster hash: ce620...deb
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #6 Skrevet 4. mai 2016 Ja, men udiagnostisert. Absolutt alle symptomer stemmer hos meg. Jeg ble psykisk mishandlet av ei stemor i barndommen, og har siden da hatt problemer med å se positivt på noe som helst. Føler ingen glede over noe. På overflaten er jeg tilnærmet normal, bortsett fra litt asosial/har ingen venninner. Jeg gir ingenting av meg selv til folk, fordi jeg har ingenting å gi. Er verken humoristisk eller spesielt omsorgsfull. Men jeg fungerer greit i jobb og hjemme. Jeg holder meg selv i sjakk ved å trene og gå i fjellet mye. Å ha hobbyer jeg liker, hjelper mye. Jeg reiser en del, det gir mye mening og energi for ei stund. Skulle nok hatt mer behandling, fordi jeg vet at livet kunne vært lettere og mer gledesfylt. Jeg ser jo hvordan andre har det, og har jo opplevd glimt av en tilfreds tilværelse... Anonymous poster hash: ce620...deb Jeg sliter også pga barndommen. Føler jwg har tilgitt de som gjorde urett mot meg, men hr det alikevel med meg hver dag.(alkoholmisbruk, vold, pillemissbruk og overgrep) Har mistet nesten alle i familien (døde), vært igjennom flere nødvendige operasjoner. Har aldri ønsket å begå selvmord, men drev med selvskading i form av kutting en liten periode før jeg fikk barn. Jeg klarer ikke jobbe 5 dager i uken over lenger tid. Har i 10 år vært peiodvis sykemeldt pga dårlig søvn, hodepine, utmatthet. Ønsker å jobbe redusert en periode, og håper legen og psykologen mener det er en god løsning... Hi Anonymous poster hash: dcf5f...fb1
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #7 Skrevet 4. mai 2016 Hvordan går man frem om man tror man har dystymi? Jeg måtte Google det da jeg så det her nå og nesten alt stemmer for meg. Jeg har lenge prøvd å finne ut hva som feiler meg å ser at det var full klaff. Jeg må få det bedre snart jeg klarer ikke dette lenger. Så hvordan har dere gjort det? Anonymous poster hash: ea0e4...165
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 Svar til tidligere innlegg: jeg fikk påvist dette av psykolog. Jeg har levd med dette i mange år og etter at jeg fikk hjelp av min lege som anbefalte meg å bruke antidepressive (noe jeg var svært skeptisk til), har livet mitt blitt totalforandret til det bedre. Heldigvis! Så det fins håp. Anonymous poster hash: 9f2ec...d7a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #9 Skrevet 4. mai 2016 Hvordan går man frem om man tror man har dystymi? Jeg måtte Google det da jeg så det her nå og nesten alt stemmer for meg. Jeg har lenge prøvd å finne ut hva som feiler meg å ser at det var full klaff. Jeg må få det bedre snart jeg klarer ikke dette lenger. Så hvordan har dere gjort det? Anonymous poster hash: ea0e4...165 Det var legen som mente jeg hadde det, men skal snakke med psykolog også. Hi Anonymous poster hash: dcf5f...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå