Gå til innhold

Har tatt slankeoperasjon. Nå sliter jeg 😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok sleeve i november. Allerede gått ned til der legene vil ha meg. 70kg.

Jeg har ikke løshud, så heldig der.

Men problemet er at jeg ser i speilet, og der ser jeg den gamle meg, med masse valker.

Jeg MÅ trene flere ganger om dagen, ellers kan jeg bli stor igjen.(sier hode) Jeg er redd for å spise for mye mat, men jeg har jo ikke plass til mer en ei halv skive uansett.

Jeg rører ikke noe med sukker innhold. Lever på salat med litt ost oppi.

Kroppen går forsatt ned etter operasjonen, hvordan vil dette ende? 🙁 Jeg hater dei nye tankene jeg har fått inn i hode!

Jeg sa det til legen min, at jeg ser ikke selv min egen vektnedgang.

Da sa hun jeg var en idiot som ikke ser det, og jeg var helt kokko.

Kanskje psykolog om ei stund.

Jeg ser jo sjøl att det ikke er normalt 🙁

Er det noen andre som har tatt operasjon som har det på samme måte med gode tips?

Anonymous poster hash: 0a353...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa legen at du var idiot- helt kokko? BYTT LEGE!

Anonymous poster hash: 90516...794

Skrevet

Hva var vekten din i utgangspunktet om jeg kan spør?

Når man er/har vært ovevektig så er det jo gjerne følelsesmessige issues som ligger til grunn, man spiser når man er trist, glad, sliten osv osv.

Disse issuene blir man jo ikke kvitt selv om man går ned i vekt nødvemdigvis.

Jeg ville byttet lege og fått en lege som forstår problematikken og fått en henvisning til psykolog.

Anonymous poster hash: b27a0...e8b
Skrevet

Jeg var 109 kg. Så var ikke så kjempe stor. Men har slitt med overvekt siden jeg gikk på barneskolen. Nå er jeg bare redd jeg skal bli stor igjen 😕 HI

Skrevet

Og der fikk du vel bekreftet at spiseforstyrrelsene dine ikke kunne kureres med kniv? De sitter ikke i tarmen, de sitter i hodet.

Kom deg til psykolog NÅ, og få det godt med deg selv - så får du det godt med kroppen også, uansett størrelse!

Anonymous poster hash: c7fcb...963

Skrevet

Jeg var 109 kg. Så var ikke så kjempe stor. Men har slitt med overvekt siden jeg gikk på barneskolen. Nå er jeg bare redd jeg skal bli stor igjen HI

Jeg er 97 kg men det skal vel gå fordet om. Dekket du det selv?

Du bør vel gå i terapi for følelsene dine og bare spise sunt og være i aktivitet og slutte å være så hard med deg selv.

Skrevet

Jeg hadde gbp for 5 år siden. Hadde omvendt problem. Syntes jeg vart slankere enn jeg var. Følte meg såå slank og fin, og mår jeg såg bilde, såg jeg at jeg ikke var så slank alikevel. De30 kg jeg gikk ned gjorde meg ike så slank som jeg inbilte meg.

Jeg spiste ikke sukker jeg heller første halvåret. Men etter det, tut og kjør.

Nå spiser jeg alt, bare i små mengder.

Og vekt? Den har gått opp 20 kg fra bunn notering.

Så det sitter i hodet, ingen tvil om det. Pluss at opptaket endrer seg med tiden. For jeg spiser lite men ofte, og ligger på ett snitt på 1200 kcal pr dag, og vekta går opp, opp opp.......

Skal jeg med, må vekta under 1000 kcal pr dag.....

Anonymous poster hash: ee443...f28

Skrevet

Jeg er 97 kg men det skal vel gå fordet om. Dekket du det selv?

Du bør vel gå i terapi for følelsene dine og bare spise sunt og være i aktivitet og slutte å være så hard med deg selv.

Fekk det dekket 😊 Ja jeg får komme meg til psykolog, jeg kan ikke ødlegge meg slik 😞

Skrevet

De som skal gjennom slankeoperasjon nå må gjennom ganske intensive kurs både før, under og etter. Heldigvis er det blitt strengere rutiner på dette, for en operasjon i magen gjør ikke noe med det psykiske aspektet rundt dette.

Du bør absolutt bytte fastlege og få hjelp til å bearbeide alle forandringene du har vært gjennom. Jeg har ikke selv operert, men har gått ned 40 kilo og det tok over ett år før tankene og synet klarte å se endringene på kroppen. Hjernen henger etter når endringene skjer raskt fysisk.

Jeg har flere venninner som har operert og heldigvis er de fulgt godt opp hele veien, nettopp for å unngå de helseskadelige tankene du nå sliter med. Bytt lege og be om hjelp, kjære deg, jeg ber deg.

Anonymous poster hash: 8bd60...866

Skrevet

De som skal gjennom slankeoperasjon nå må gjennom ganske intensive kurs både før, under og etter. Heldigvis er det blitt strengere rutiner på dette, for en operasjon i magen gjør ikke noe med det psykiske aspektet rundt dette.

Du bør absolutt bytte fastlege og få hjelp til å bearbeide alle forandringene du har vært gjennom. Jeg har ikke selv operert, men har gått ned 40 kilo og det tok over ett år før tankene og synet klarte å se endringene på kroppen. Hjernen henger etter når endringene skjer raskt fysisk.

Jeg har flere venninner som har operert og heldigvis er de fulgt godt opp hele veien, nettopp for å unngå de helseskadelige tankene du nå sliter med. Bytt lege og be om hjelp, kjære deg, jeg ber deg.

Anonymous poster hash: 8bd60...866

Jeg var til psykolog før jeg fekk operasjon, og kurs. Men eneste psykologen egentlig spurte om var om jeg var klar for å legge fra meg snopet, og trene 30min per dag. Har ikke fått noe oppfølging etter operasjon. Kun blodprøve i februar 😬

Skrevet

Jeg hadde gbp for 5 år siden. Hadde omvendt problem. Syntes jeg vart slankere enn jeg var. Følte meg såå slank og fin, og mår jeg såg bilde, såg jeg at jeg ikke var så slank alikevel. De30 kg jeg gikk ned gjorde meg ike så slank som jeg inbilte meg.

Så det sitter i hodet, ingen tvil om det. Pluss at opptaket endrer seg med tiden. For jeg spiser lite men ofte, og ligger på ett snitt på 1200 kcal pr dag, og vekta går opp, opp opp.......

Er dette jeg er redd for😕 Att vekta går opp igjen! Jeg kommer aldri til å spise snop uansett, siden jeg blir dårlig av sukker og det forverrer sykdommen min. Men redselen for å bli tykk på salat og proteiner ligge å ulmer i hode🙁 Jeg spiser 2 måltid med 5 biter ost, noen salatblader.

Middag kan vere noen tygger av en kjøttbit.

Kanskje en kopp havregryn til kvelds. Jeg går jo ned over 2 kg i uka. Og nå er jeg redd jeg skal ødlegge meg! Barna mine kan ikke ha ei mor som spiser så lite, redd for å spise noe med masse kalorier i seg🙁 Bare glad jeg ser jeg har ett problem! HI

Skrevet

Er det forskjell om man har tatt gbp eller sleeve? Hvor lenge har man hjelp av operasjon? Først raser jo alle ned i vekt, når må man begynne "ta i et tak" selv?

Anonymous poster hash: 6f1d8...85b

Skrevet

Det tar lang tid før hodet henger med! Vil anbefale å gå i en form for terapeutisk oppfølging. Lykke til, og godt jobba!!

Skrevet

Hva sier legene til dette? Ingen skal jo leve på 1000 kcal, da får en ikke i seg alle næringsstoffer-

Anonymous poster hash: 23be7...02a

Gjest Antarctica
Skrevet

Er dette jeg er redd for😕 Att vekta går opp igjen! Jeg kommer aldri til å spise snop uansett, siden jeg blir dårlig av sukker og det forverrer sykdommen min. Men redselen for å bli tykk på salat og proteiner ligge å ulmer i hode🙁 Jeg spiser 2 måltid med 5 biter ost, noen salatblader.

Middag kan vere noen tygger av en kjøttbit.

Kanskje en kopp havregryn til kvelds. Jeg går jo ned over 2 kg i uka. Og nå er jeg redd jeg skal ødlegge meg! Barna mine kan ikke ha ei mor som spiser så lite, redd for å spise noe med masse kalorier i seg🙁 Bare glad jeg ser jeg har ett problem! HI

Du har jo anoreksi. Du trenger hjelp!!

Skrevet

109 kilo og slankeoperasjon..? Da var du ikke "svær" i utg.punktet. Hadde du prøvd slanke deg normalt? Slankeoperasjon er ingen quick fix, og løser slettes ikke TANKENE du har rundt egen vekt og mat. 

Anonymous poster hash: 92639...7b5
Skrevet

Jeg er også sleever operert, og vet vet hva du gjennom.

Det er snart to år siden min operasjon, og innimellom føler jeg meg fortsatt tjukk.

Men, jeg vet at så lenge jeg passer str S/M eller 36/38 , så er jeg ikke tykk.

Det tenker jeg hver eneste gang jeg står i et prøverom og syntes jeg ser tjukk ut.

Det vil bedre seg etterhvert, men tror aldri det vil forsvinne helt.

Du har vært flink, lykke til videre.

Anonymous poster hash: b9bbe...8b0

Skrevet

Jeg er 97 kg men det skal vel gå fordet om. Dekket du det selv?Du bør vel gå i terapi for følelsene dine og bare spise sunt og være i aktivitet og slutte å være så hard med deg selv. Anonymous poster hash: b27a0...e8b

Jeg er 164, og veide 101 kg da jeg ble sleeve operert.

Anonymous poster hash: b9bbe...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...