GÃ¥ til innhold

Frekke foreldre i barnehagen 😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut ett sted. Min sønn begynte i barnehagen for 3 måneder siden. I løpet av disse månedene har jeg møtt flere andre foreldre både i gangen og utenfor avdelingen. Jeg prøver å hilse og si hei men kan nok telle på en hånd hvem som har sagt hei tilbake. Hva er galt med folk? Det er da normalt å hilse høffelig til andre foreldre. Barna omgås tross alt mye sammen på dagtid. At folk ser ned da jeg skal hilse, fikler med mobilen anser jeg faktisk som frekt og uhøffelig og at de ikke svarer tilbake. Koster det så forbanna mye å dra litt på smilebåndet og hilse på folk? Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 4aa30...882

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke alle som er like komfortabel med å snakke med fremmede. Jeg hadde ikke tenkt over det.

Skrevet

Det høres spesielt ut. Har heldigvis ikke vært slik i noen av de fire bhg jeg har hatt barn i. Mobilen bør i alle fall få hvile innenfor porten. Viktig å engasjere seg i barnas liv, og det er lettere når man kjenner foreldrene til vennene. Klart noen har sosial angst eller andre problemer, men det hører til unntaket snarere enn regelen, og kan ikke unnskylde alle.

Anonymous poster hash: 1ec48...d3a

Skrevet

Er ikke alle som er like komfortabel med å snakke med fremmede. Jeg hadde ikke tenkt over det.

Å hilse er ikke å snakke. Nekter å tro at et flertall av foreldrene i denne barnehagen er ukomfortable med å hilse. Og om man så er det, så tar man seg sammen det ene sekundet det tar og gjør det likevel (snakker ikke om folk med lammende sosial angst - men de hadde vel uansett ikke klart å møte opp i barnehagen?).  Lenge leve normal folkeskikk!

Anonymous poster hash: 21e7c...8ab

Skrevet

Sånn er det ikke i barnehagen vår. Alle som møtes sier hei.

Anonymous poster hash: 7ff02...165

Skrevet

Det hørtes meget spesielt ut, at folk ikke hilser tilbake ved tilsnakk. Ingen??

Seriøst, det høres ut som en sær bygd du snakker om eller en bhg med 99% fremmedspråklige som ikke forstår hva du sier... det siste var tull da, hvis noen ikke forsto det

Rart, bare rart

Anonymous poster hash: 8aa13...7e3
Skrevet

I barnehagen til guttungen er det 5 avdelinger hvor 2 har samme inngangsdør.

Hilser på de som tilhører samme avdeling, resten får lov til å være i fred.

Kan ikke hilse på alle jeg møter på inn og ut av porten. Det er ikke snakk om uhøffelighet, men at jeg hadde blitt dritt lei i løpet av få dager, ha ha.

Anonymous poster hash: f4a87...693

Skrevet

Sånne har vi noen av i barnehagen til vårt barn og! Til og med noen av de med barn på samme avdeling som oss. De bare overser meg og ser sure ut. Til og med når jeg sier hei så svarer de ikke. Det er så utrolig irriterende! Jeg kommer bare til å fortsette å hilse så får de bare være så sure de bare vil 😉

Anonymous poster hash: bc19c...395

Skrevet

Jeg har sosial angst, og det er utfordrende å hente i bhg. Jeg VIL gjerne hilse, men ofte kverner det i hodet mitt resten av dagen at jeg sa hei på feil måte, så på feil sted, og så lager jeg alle mulige teorier om hvor feil alt egentlig ble. Da er det enklere å se ned og håpe at du ikke hilser på meg.

Men det er klart, det er usannsynlig at alle har sosial angst. I bhg her hilser de fleste foreldrene på hverandre, og jeg antar at det er det "normale" rundt omkring.

Anonymous poster hash: d7177...ae2

Skrevet

Jeg har sosial angst, og det er utfordrende å hente i bhg. Jeg VIL gjerne hilse, men ofte kverner det i hodet mitt resten av dagen at jeg sa hei på feil måte, så på feil sted, og så lager jeg alle mulige teorier om hvor feil alt egentlig ble. Da er det enklere å se ned og håpe at du ikke hilser på meg.

Men det er klart, det er usannsynlig at alle har sosial angst. I bhg her hilser de fleste foreldrene på hverandre, og jeg antar at det er det "normale" rundt omkring.

Jeg er redd det er mye større sjanse for at noen legger merke til det hvis du ignorerer en hilsen enn hvis du hilser tilbake. Folk tenker neppe over måten du hilste på, men de legger merke til at du prøver å unngå dem. 

Skrevet

Jøss, jeg lærer i hvert fall barna mine at det er høflig å hilse.

Skrevet

Det hørtes meget spesielt ut, at folk ikke hilser tilbake ved tilsnakk. Ingen??

Seriøst, det høres ut som en sær bygd du snakker om eller en bhg med 99% fremmedspråklige som ikke forstår hva du sier... det siste var tull da, hvis noen ikke forsto det

Rart, bare rart

Anonymous poster hash: 8aa13...7e3

Alle som kan engelsk forstår ordet "hei" :D

Skrevet

Alle som kan engelsk forstår ordet "hei" :D

Man behøver ikke å beherske felles språk overhodet for å forstå meningen med et smil og et nikk. Hvis man da samtidig sier noe, vil nok alle anta at det er en hilsen, ikke en fornærmelse. 

Skrevet

Du vekker nok langt mer negative reaksjoner ved å ignorere folk enn å si hei på"feil måte".

Anonymous poster hash: 7df3b...af6

Skrevet

I vår barnehage hilser få og. Jeg sier hei om jeg får øyekontakt el at de sier hei først. Får jeg ikke øyekontakt så føles de så overlegen at da gidder jeg ikke. I begynnelsen sa jeg hei til alle og de overlegne svarte ikke. Men har ikke sett noen som har stirret på mobilen.

Anonymous poster hash: 25193...610

Skrevet

De er ikke frekke, men sosialt inkompetente....dvs relativ enkle folk.

Anonymous poster hash: eeb60...d86

Skrevet

Så trist! Selv på skolen hilser jeg på andre foreldre, barna som vil hilse, renholderen, lærere osv når jeg møter dem.

Anonymous poster hash: 9928b...b9a
Skrevet

Folk som ikke kan svare et normalt hei er sært ja! Frekt rett og slett.

Skrevet

Syntes det er trist selv. Avdelingen til barnet ligger slik til at det kun er foreldrene til barnet man møter langs veien. Man kan ikke unnskylde det med at man ikke vet at mor er forelder til ett barn på samme avdeling som sitt barn. Sosial angst er en ting men tviler på at alle foreldrene er rammet av det. Det virker nesten som om det er endel av foreldremiljøet, å bare ignorere alle. Merkelig. Kun ett par stk som har sagt hei og pratet på alle disse månedene. Sært og trist. Håper det blir annerledes etterhvert. Jeg vil jo gjerne være på hils med foreldrene til mine barns venner.

Hi

Anonymous poster hash: 4aa30...882

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...