Gå til innhold

Manglende sexlyst


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører så mange her klage over manglende sexlyst.. Hva har dere forsøkt for å endre på det? Jeg blir litt overrasket over at så gjør noe med det.. Hvorfor prater dere f eks ikke med lege, sexolog el lign. Samtale/ tips hjelper ofte, hvis ikke er det jo så å si løst for alle ved å få tilførsel av litt testosteron. Er det virkelig så få som tar tak i problemet ??

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører så mange her klage over manglende sexlyst.. Hva har dere forsøkt for å endre på det? Jeg blir litt overrasket over at så gjør noe med det.. Hvorfor prater dere f eks ikke med lege, sexolog el lign. Samtale/ tips hjelper ofte, hvis ikke er det jo så å si løst for alle ved å få tilførsel av litt testosteron. Er det virkelig så få som tar tak i problemet ??

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

Fordi sex ikke er så viktig for mange, og behovet er rett og slett ikke der. Det er og blir et overskuddsfenomen. Noen av oss tenner på spenning, og et monogamt forhold blir ikke spennende, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er samme mannen hver gang.

Blir som å spørre hvorfor folk har så lite lyst til å trene? Og hvis de har så lite lyst, har de forsøkt å oppsøke personlig trener? Blitt med i en trimgeuppe? Fortsatt ikke lyst? Forsøk litt testosteron!

Skrevet

Men det er jo synd når man ønsker å ha et monogamt forhold og den ene ofte har mye mer lyst enn den andre. Veldig mange kvinner har ikke lyst fordi de har en testosteron produksjon lik null. (Spesielt de som bruker p-piller har ofte svært liten lyst) Hvorfor da ikke oppsøke hjelp, få nivået opp på et naturlig nivå og fort se at det ikke bare er fordi man er sliten eller lei samme mann.. Man får egentlig veldig mye positivt på kjøpet ved å ha "rett" testosteron nivå også som kvinne. Mer sexlyst, overskudd, hukommelse, mindre søvnbehov, mer stabil psyke, lettere forbrenning av fett og mer styrke.

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

Skrevet

Hører så mange her klage over manglende sexlyst.. Hva har dere forsøkt for å endre på det? Jeg blir litt overrasket over at så gjør noe med det.. Hvorfor prater dere f eks ikke med lege, sexolog el lign. Samtale/ tips hjelper ofte, hvis ikke er det jo så å si løst for alle ved å få tilførsel av litt testosteron. Er det virkelig så få som tar tak i problemet ??

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

 

 

Fordi jeg ikke tror legen kan gjøre noe med det (jeg er ganske sikker på at det er psykisk), og fordi sexolog rett og slett er for dyrt.

 

Anonymous poster hash: 4a8eb...900

Skrevet

 

Fordi jeg ikke tror legen kan gjøre noe med det (jeg er ganske sikker på at det er psykisk), og fordi sexolog rett og slett er for dyrt.

 

Anonymous poster hash: 4a8eb...900

Legen kan gi deg både samtale og testosteron. Mange tror det er psykiske årsaker eller at man er for sliten. De får seg ofte en real oppvåkning når de ser hvor mye (alt) er styrt av hormonbalansen i kroppen.

 

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

Skrevet

Legen kan gi deg både samtale og testosteron. Mange tror det er psykiske årsaker eller at man er for sliten. De får seg ofte en real oppvåkning når de ser hvor mye (alt) er styrt av hormonbalansen i kroppen.

 

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

 

 

Fastlegen kan ikke gi meg samtaleterapi, nei. Jeg er ikke sliten, og uten å gå inn på det så vet jeg at det er psykisk. Har faktisk hatt et par timer hos sexolog, men hun mente at jeg ville trenge behandling i minst ett år, og det har jeg ikke råd til.

 

Anonymous poster hash: 4a8eb...900

Skrevet

Men det er jo synd når man ønsker å ha et monogamt forhold og den ene ofte har mye mer lyst enn den andre. Veldig mange kvinner har ikke lyst fordi de har en testosteron produksjon lik null. (Spesielt de som bruker p-piller har ofte svært liten lyst) Hvorfor da ikke oppsøke hjelp, få nivået opp på et naturlig nivå og fort se at det ikke bare er fordi man er sliten eller lei samme mann.. Man får egentlig veldig mye positivt på kjøpet ved å ha "rett" testosteron nivå også som kvinne. Mer sexlyst, overskudd, hukommelse, mindre søvnbehov, mer stabil psyke, lettere forbrenning av fett og mer styrke.

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

Jeg eier ikke INTERESSE. Jo når jeg var tenåring og fram til jeg fikk barn så..

Betyr ikke at jeg er aseksuell.

Monogamt forhold er KJEDELIG etter xx år. Samme kuken igjen og igjen. Var det now mer du ville vite?

Nei, levner ikke mannen for dette. Man bør jo prøve å holde sammen for barna så godt det går.

Samtidig, når ble det turn on å tenke på sex når tenåringene humper i vei?

 

Du må bare innse at man er forskjellig :)

 

Anonymous poster hash: c63ac...9fa

Skrevet

Men det er jo synd når man ønsker å ha et monogamt forhold og den ene ofte har mye mer lyst enn den andre. Veldig mange kvinner har ikke lyst fordi de har en testosteron produksjon lik null. (Spesielt de som bruker p-piller har ofte svært liten lyst) Hvorfor da ikke oppsøke hjelp, få nivået opp på et naturlig nivå og fort se at det ikke bare er fordi man er sliten eller lei samme mann.. Man får egentlig veldig mye positivt på kjøpet ved å ha "rett" testosteron nivå også som kvinne. Mer sexlyst, overskudd, hukommelse, mindre søvnbehov, mer stabil psyke, lettere forbrenning av fett og mer styrke.

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

Eeehhhh, hvilken lege mener du forskriver testosteron til kvinner? Annet enn DHEA forsøksvis?

Jeg er plaget med akne og håravfall, så en evt tilførsel av testosteron ville ikke bedret mitt sexliv, snarere tvert i mot. Mer kviser og tydelig hodebunn nå, så låser jeg meg inne. Det er veldig naivt å tro at kroppens hormonsystem er så enkelt, at det bare er å tilføre litt av noe. Det kan ha så store ringvirkninger, både på lang sikt for kroppen, og for egenproduksjonen.

 

Hvis det var så enkelt som du skal ha det til.. Tror du ikke flere hadde fått dette hver dag, og det hadde blitt utbasunert som et mirakel? "Bare litt testosteron, og alle kvinner kan får sin fraværende sexlyst erstattet!"

Skrevet

Tror HI er mann. 

 

 



Anonymous poster hash: e9759...642
Skrevet

 

Tror HI er mann.

 

 

 

Anonymous poster hash: e9759...642

Har ikke inngående medisinsk kunnskap eller bakgrunn i hvertfall, kanskje ikke voldsom livserfaring heller.

Skrevet

Eeehhhh, hvilken lege mener du forskriver testosteron til kvinner? Annet enn DHEA forsøksvis?

Jeg er plaget med akne og håravfall, så en evt tilførsel av testosteron ville ikke bedret mitt sexliv, snarere tvert i mot. Mer kviser og tydelig hodebunn nå, så låser jeg meg inne. Det er veldig naivt å tro at kroppens hormonsystem er så enkelt, at det bare er å tilføre litt av noe. Det kan ha så store ringvirkninger, både på lang sikt for kroppen, og for egenproduksjonen.

 

Hvis det var så enkelt som du skal ha det til.. Tror du ikke flere hadde fått dette hver dag, og det hadde blitt utbasunert som et mirakel? "Bare litt testosteron, og alle kvinner kan får sin fraværende sexlyst erstattet!"

Mange leger skriver ut testosteron ( samme type som til menn, bare lavere dose)til kvinner men mange er også skeptiske og gjør det ikke. Det er også mye mer vanlig i bl a USA enn det det er blitt her enda. Jeg har nok mye mer livserfaring og kunnskap om dette enn gjennomsnitt kvinnen her inne. ( og jeg er ikke mann😂). Ville ta opp temaet da jeg har bodd i USA og hvert vitne til en mye mer åpen kultur rundt dette med hormonbehandling. Dere som er så negative vill nok oppleve at temaet kommer mer og mer frem i media og at det også her i landet vil omtales som den "vidundermedisinen" det er når det får mer aksept blant folk og legestanden. Dere som foretrekker manglende sexlyst og overskudd må bare fortsette med det for min del😉

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

Skrevet

Mange leger skriver ut testosteron ( samme type som til menn, bare lavere dose)til kvinner men mange er også skeptiske og gjør det ikke. Det er også mye mer vanlig i bl a USA enn det det er blitt her enda. Jeg har nok mye mer livserfaring og kunnskap om dette enn gjennomsnitt kvinnen her inne. ( og jeg er ikke mann). Ville ta opp temaet da jeg har bodd i USA og hvert vitne til en mye mer åpen kultur rundt dette med hormonbehandling. Dere som er så negative vill nok oppleve at temaet kommer mer og mer frem i media og at det også her i landet vil omtales som den "vidundermedisinen" det er når det får mer aksept blant folk og legestanden. Dere som foretrekker manglende sexlyst og overskudd må bare fortsette med det for min del

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

 

 

Tror like fullt du er mann, gitt. En som aldri får seg noe, og er overbevist om at det skyldes kvinners manglende sexlyst.

 

Anonymous poster hash: e9759...642

Skrevet

Jeg er ikke enig med Hi i at testosteron er en "vidundermedisin" som man kan gi til alle. Ja, ingen tvil, de som har lave verdier kan ha hjelp av det. Men setter man friske kvinner meg normalverdier av testosteron, da risikerer man å på sikt trøble til kvinnens hormonbalanse og dermed skape alvorlig sykdom.

Det er jo ikke så mange år siden østrogen var den forrige "vidundermedisinen" for kvinner, som opprettholdt sexlyst, hindret overgangsalderens plager osv. osv.

Av en eller annen grunn virker det som om det er helt greit å eksperimentere med kvinners hormoner og rote til dem. Menn ville aldri godtatt å bli eksperimentert på slik eller bli utsatt for preparater som gir så mye bivirkninger. Gode eksempler er p-piller, østrogen mot overgangsalder.... og nå testosteron. Et annet eksempel på "vidundermedisin" er statiner... men nå begynner det å komme frem at kvinner har større bivirkninger av statiner enn menn... men likevel fortsetter overmedisinen av dette.

 

Kvinnens varierende syklus ila. menstruasjonsperioden er såpass kompleks at forskere helst velger å forske på menn - fordi det er for vanskelig å standardisere kvinner. De varierende hormonnivåene ila. måneden kan gjøre at forskere får ulike resultater enn når de forsker på menn. Altfor mye forskning gjøres på menn, altfor lite på kvinner.

 

Og når det kommer til USA og hormonbehandling så bør man absolutt se til deres praksis med en stor dose skepsis i sin nysgjerrighet/åpenhet for ny viten. At vi vil ta etter og kalle testosteron her også, det vil sikkert skje. Det betyr ikke nødvendigvis at det er det beste for kvinnene som tar det på sikt.

 

Om noe blir introdusert som "vidundermedisin" for hvermansen, da bør man koble inn sin sunne skepsis og ikke være tro naivt på det som presenteres.

 

 

Ellers mener jeg at et seksuelt forhold er noe begge må jobbe med. Det at det blir kjedelig å ha sex med samme mann, det forstår jeg ikke. Etter min mening kan det bli bare mer spennende å ha sex med samme mann i mange år. Jo bedre kjent man blir med hverandre, jo mer kan man gjøre innen trygge grenser. Men å opprettholde spenningen i sengen består i første rekke av å opprettholde spenningen ellers i forholdet, og ikke minst vise omsorg og oppmerksomhet til den andre. Med kreativitet og oppfinnsomhet så trenger man absolutt ikke ha et kjedelig sexliv om man ikke vil...



Anonymous poster hash: d1a9e...708
Skrevet

Jeg eier ikke INTERESSE. Jo når jeg var tenåring og fram til jeg fikk barn så..

Betyr ikke at jeg er aseksuell.

Monogamt forhold er KJEDELIG etter xx år. Samme kuken igjen og igjen. Var det now mer du ville vite?

Nei, levner ikke mannen for dette. Man bør jo prøve å holde sammen for barna så godt det går.

Samtidig, når ble det turn on å tenke på sex når tenåringene humper i vei?

 

Du må bare innse at man er forskjellig :)

 

Anonymous poster hash: c63ac...9fa

 

 

Nei, du levner ikke mannen for dette, men han levner mest sannsynlig deg eller får seg litt på si. For ingen oppegående unge menn godtar å leve i sølibat resten av livet fordi partneren synes det er kjedelig med monogamt forhold. Og nei, man kan ikke kreve at partneren lever i sølibat for barnas skyld. Og hva har HI med tenåringer som humper å gjøre?

 

Anonymous poster hash: e2abe...0fd

Skrevet

 

Nei, du levner ikke mannen for dette, men han levner mest sannsynlig deg eller får seg litt på si. For ingen oppegående unge menn godtar å leve i sølibat resten av livet fordi partneren synes det er kjedelig med monogamt forhold. Og nei, man kan ikke kreve at partneren lever i sølibat for barnas skyld. Og hva har HI med tenåringer som humper å gjøre?

 

Anonymous poster hash: e2abe...0fd

 

 

 

Og ja, hvis du ikke har sexlyst generelt eller lyst på andre enn mannen, så er du aseksuell. En aseksuell person er en person som aldri har lyst på sex eller interesse for sex. Du er godt innenfor kategorien.

 

Anonymous poster hash: e2abe...0fd

Skrevet

Mange leger skriver ut testosteron ( samme type som til menn, bare lavere dose)til kvinner men mange er også skeptiske og gjør det ikke. Det er også mye mer vanlig i bl a USA enn det det er blitt her enda. Jeg har nok mye mer livserfaring og kunnskap om dette enn gjennomsnitt kvinnen her inne. ( og jeg er ikke mann😂). Ville ta opp temaet da jeg har bodd i USA og hvert vitne til en mye mer åpen kultur rundt dette med hormonbehandling. Dere som er så negative vill nok oppleve at temaet kommer mer og mer frem i media og at det også her i landet vil omtales som den "vidundermedisinen" det er når det får mer aksept blant folk og legestanden. Dere som foretrekker manglende sexlyst og overskudd må bare fortsette med det for min del😉

 

Anonymous poster hash: cdc38...71a

Når du drar frem USA som et eksempel på hva som er bra helsepraksis, forstår jeg jo med en gang. Der hvor de behandler naturlig aldring med veksthormoner og "alle" hjemmeværende er avhengige av oxy/xan og alle over 50 har det samme plastiske, dratte, fikserte draget i ansiktet.

Jeg har mer enn nok testosteron, er muskuløs og trener tung styrke. Kvinner er mer kompliserte enn som så, vår største erogene sone er hjernen, og klarer du ikke berøre den er det ikke så interessant. Mulig vi hadde blitt mer interessert med testosteron, men det er en dyrisk/primitiv lyst, mer lik den menn har, og den er ikke så viktig kjenner jeg.

Skrevet

 

Og ja, hvis du ikke har sexlyst generelt eller lyst på andre enn mannen, så er du aseksuell. En aseksuell person er en person som aldri har lyst på sex eller interesse for sex. Du er godt innenfor kategorien.

 

Anonymous poster hash: e2abe...0fd

 

 

 

Hvis hun kun har lyst på mannen, er hun ikke aseksuell. 

 

Anonymous poster hash: e9759...642

Skrevet

Når du drar frem USA som et eksempel på hva som er bra helsepraksis, forstår jeg jo med en gang. Der hvor de behandler naturlig aldring med veksthormoner og "alle" hjemmeværende er avhengige av oxy/xan og alle over 50 har det samme plastiske, dratte, fikserte draget i ansiktet.

Jeg har mer enn nok testosteron, er muskuløs og trener tung styrke. Kvinner er mer kompliserte enn som så, vår største erogene sone er hjernen, og klarer du ikke berøre den er det ikke så interessant. Mulig vi hadde blitt mer interessert med testosteron, men det er en dyrisk/primitiv lyst, mer lik den menn har, og den er ikke så viktig kjenner jeg.

 

Nei, det er mye bedre å tvinge en mann til å leve i sølibat for barnas skyld og drite i å jobbe med sexlysten sin og bare si "jeg vil ikke". Ser at du skriver i en annen tråd at du ikke hadde gått fra mannen om han var utro, nå forstår jeg hvorfor - det er jo overhengende fare for utroskap når du ikke ønsker sex med mannen og mener det er helt greit.

 

Anonymous poster hash: e2abe...0fd

Skrevet

 

Hvis hun kun har lyst på mannen, er hun ikke aseksuell. 

 

Anonymous poster hash: e9759...642

 

 

 

Jeg snakker om dem som er nevnt i HI og hun jeg svarte - som ikke lenger har lyst på mannen, men hun gir heller ikke uttrykk for å ha lyst på sex med andre. Da er man aseksuell - man har verken interesse eller behov for sex.

 

Anonymous poster hash: e2abe...0fd

Skrevet

Behandling med testosteron vil virke på de aller fleste som ikke har psykiske problemer i tillegg. Hvorvidt det er en god løsning kan jeg ikke uttale meg om da det er varierende årsaker til kvinners problemer med sexlyst.

 

Kvinner har bare ca 10% av en frisk manns nivåer av testosteron naturlig i blodet. Unormalt lave nivåer kan helt sikkert redusere sexlysten, men tilførte nivåer over normalen, suprafysiologiske mengder, vil mest sannsynlig medføre uheldige og uønskede bivirkninger. Ved bruk av slike legemidler er det svært viktig å overvåke hormonnivåene jevnlig for å unngå overdosering og mulige uheldige bivirkninger.

 

At økte testosteronnivåer vil øke sexlysten hos ellers friske kvinner er imidlertid logisk og godt dokumentert.

 

Anonymous poster hash: 46395...7e3

Skrevet

 

Nei, det er mye bedre å tvinge en mann til å leve i sølibat for barnas skyld og drite i å jobbe med sexlysten sin og bare si "jeg vil ikke". Ser at du skriver i en annen tråd at du ikke hadde gått fra mannen om han var utro, nå forstår jeg hvorfor - det er jo overhengende fare for utroskap når du ikke ønsker sex med mannen og mener det er helt greit.

 

Anonymous poster hash: e2abe...0fd

 

Jeg sier ikke i en annen tråd at jeg ikke hadde gått fra mannen, jeg sier at jeg ikke vil vite. Får jeg vite, kan jeg aldri glemme, og forholdet er over.

Jeg har også "tvangs"skilt meg fra eksmannen blant annet fordi jeg ikke hadde lyst på ham, men mente at han fortjente noen som hadde det. Han ville heller være gift.

Nå har jeg kjæreste, og har normal lyst, men om han, som er mannen i mitt liv, den jeg ser for meg resten av livet med, har en fetisj, ett behov eller noe jeg ikke kan dekke, men som han får utløp for i hemmelighet, som gjør at vi kan ha et fint liv sammen med kjærlighet og harmoni, da vil jeg ikke vite.

Jeg har nok mer testosteron enn gjennomsnittskvinnen, så jeg mener det er en kraftig forenkling å legge hele kvinners sexlyst på ett enkelt hormon. Vi er mer komplisert sammensatt enn som så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...