Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Hei! Har nå bestilt to pakker med d vitamin og bedre vitamin fra bigvits. Men det står ingenting om dosering. Kan noen hjelpe meg? 5000IU D3 heter den ene og Biotin 5000 meg den andre. Anonymous poster hash: ac06e...2ca
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #2 Skrevet 3. mai 2016 Det skulle stå b vitamin, ikke bedre vitamin.. Anonymous poster hash: ac06e...2ca
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Skrevet 3. mai 2016 5000 IU D3 tilsvarer 125 µg D3. Daglig dose for friske, ikke-gravide og ikke eldre er 20 µg, sier helsemyndighetene våre. Dette er imidlertid for lite for mange, spesielt om man har en mangel. Det er ikke vist bivirkninger opp til 100-120 µg daglig. Jeg kunne godt tatt 5000 IU daglig av D3. Jeg sliter med å få opp verdiene mine. Skulle jeg være mye i solen ville jeg gått ned til halvparten daglig, men ville fremdeles tatt. Dosering på biotin vet jeg for lite om, men mener å ha lest at det ikke er påvist at noen har greid å ta for mye av det. Hvorfor skal du ta biotin? Jeg skal kanskje begynne å bruke det selv, men har ikke vært borti andre som tar det som enkeltstående tilskudd. Anonymous poster hash: 56d4c...1b7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 Tusen takk for svar! Jeg har slitt med at jeg er trøtt konstant. Mistet halve håret og er uopplagt. Fikk da råd om å ta b og d vitamin. Er ikke Biotin det? "5000 IU D3 tilsvarer 125 µg D3. Daglig dose for friske, ikke-gravide og ikke eldre er 20 µg." Så hvor mange slike bør jeg ta for dag? Anonymous poster hash: ac06e...2ca
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 Tusen takk for svar! Jeg har slitt med at jeg er trøtt konstant. Mistet halve håret og er uopplagt. Fikk da råd om å ta b og d vitamin. Er ikke Biotin det? "5000 IU D3 tilsvarer 125 µg D3. Daglig dose for friske, ikke-gravide og ikke eldre er 20 µg." Så hvor mange slike bør jeg ta for dag? Anonymous poster hash: ac06e...2ca Biotin er bare én type B-vitamin. Vil tro du egentlig skulle kjøpt et B-vitaminkompleks, dvs. et B-vitaminprodukt som inneholder alle B-vitaminene. D-vit. kan du ta en om dagen av. Når du begynner å være mye ute i solen kan du halvere. Få sjekket nivåene dine hos lege om et par måneder for å se hvordan nivåene dine er, da kan du ev. justere dosen igjen. Anonymous poster hash: 56d4c...1b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå