Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Føler meg som tidenes dårligste mor! Pusser både morgen og kveld, og flux hver kveld. Allikevel har innerste jeksel fått en strek og er gul selvom det er nypusset Bør vi bestille time hos tannlegen med en gang, eller er ikke dette skadelig for neste sett med tenner? Han er straks 5 år Anonymous poster hash: 9bb26...dad
Ylva og Mathilde Skrevet 3. mai 2016 #2 Skrevet 3. mai 2016 Føler meg som tidenes dårligste mor! Pusser både morgen og kveld, og flux hver kveld. Allikevel har innerste jeksel fått en strek og er gul selvom det er nypusset Bør vi bestille time hos tannlegen med en gang, eller er ikke dette skadelig for neste sett med tenner? Han er straks 5 år Anonymous poster hash: 9bb26...dad Det der ser helt normalt og vanlig ut.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Skrevet 3. mai 2016 Mineral i se rings forstyrrelse ☺ Anonymous poster hash: d3b2b...553
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 Hjelpe meg. Ordet delte seg selv 😂 ja, dere skjønner😂 Anonymous poster hash: d3b2b...553
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 Jentungen har en gul flekk på ene tanna, dro til tannlegen og tenkte det verste. Men fikk beskjed om at hun hadde en skade på emaljen. Ganske vanlig og ikke farlig iallefall. Om du er bekymret, ta en tlf til tannlegen for å høre Anonymous poster hash: 093a1...be4
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #6 Skrevet 3. mai 2016 Takk for svar. Kanskje jeg kan roe ned blodtrykket og samvittigheten. Oppdaget det under tannpussen i kveld og fikk jo nesten sjokk! Får ta en telefon til tannlegen i morgen så kan de eventuelt ta en titt Anonymous poster hash: 9bb26...dad
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 hvis du får sjokk for dette har du mange sjokkerende hendelser foran deg dette er ikke å ta på vei for, er helt normalt! Anonymous poster hash: a14c0...438
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #9 Skrevet 4. mai 2016 Ser ut som en mineraliserinfsforstyrrelse ja. Helt normalt, noe som har skjedd under dannelse av tannen. Anonymous poster hash: 55aed...3b3
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #10 Skrevet 4. mai 2016 Oi, er dette helt normalt? Jeg trodde det var syreskader på tennene, men stusset over at tannlegen ikke har nevnt noe. Har selv en femåring med slike tenner og han har hatt et hull som måtte borres, så jeg trodde det var min feil (selv om vi pusser og flosser). Jaja, HI, jeg ville uansett fått tatt en ekstra sjekk hos tannpleier. Er vel greit selv om han snart mister tenna Anonymous poster hash: 5721f...642
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #11 Skrevet 4. mai 2016 Normalt ja. Antibiotikabruk vil medføre litt matt og noe gulere emalje på tennene som har blitt dannet mens medisinen ble tatt. Barnet mitt deltok i et tannhelsestudie der vi fikk beskjed om dette. Anonymous poster hash: 78d9c...8e6
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #12 Skrevet 4. mai 2016 Normalt ja. Antibiotikabruk vil medføre litt matt og noe gulere emalje på tennene som har blitt dannet mens medisinen ble tatt. Barnet mitt deltok i et tannhelsestudie der vi fikk beskjed om dette. Anonymous poster hash: 78d9c...8e6 Jeg måtte nesten konstant bruke antibiotika under graviditeten pga UVI.. Dette er faktisk forsket på? Vet du om det vil påvirke de nye tennene også? Anonymous poster hash: 5721f...642
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #13 Skrevet 4. mai 2016 barnet får vel ikke gule tenner fordi du bruke antibiotika under graviditeten vel?? dette er jo for de som et har vært mye medisinert, sånn som feks de med astme får ofte tannskader som barn av astma medisinen... Anonymous poster hash: a14c0...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå