Gå til innhold

Skal begynne å trene styrke med en nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal være min "PT" i begynnelsen siden han har en del greie på vektløfting ol. Jeg er ikke så store dama da, veier 47 kilo, men er utrent, spesielt på styrke. Han mener at jeg ikke bør starte med mer enn 15 kilo i benkpress?!😨 Er ikke det bare latterlig lite? Jeg hadde jo regnet med 50, minst!

Anonymous poster hash: 7d14e...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skal være min "PT" i begynnelsen siden han har en del greie på vektløfting ol. Jeg er ikke så store dama da, veier 47 kilo, men er utrent, spesielt på styrke. Han mener at jeg ikke bør starte med mer enn 15 kilo i benkpress?! Er ikke det bare latterlig lite? Jeg hadde jo regnet med 50, minst!

Synes du akkurat skrev at han har god greie på dette jeg,.......

Anonymous poster hash: bbb78...43e

Skrevet

Synes du akkurat skrev at han har god greie på dette jeg,.......

I følge "alle" andre har han det. Jeg har ikke trent nok med han enda til å vite det

Skrevet

Du kan da ikke mene at du skal starte med å løfte mer enn din egen kroppsvekt?

Anonymous poster hash: 25bc7...ab0

Skrevet

15 er nok til å begynne med. Hvis du som utrent kan løfte mer enn din egen vekt med den stangen, så både tar jeg av meg hatten, og spiser den..

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Du høres jo veldig liten og lett ut, så han tar vel hensyn til det først og fremst. Bedre å starte på 15 og øke, enn å starte på 50 og måtte gå ned. Hvis han ser at du klarer 15 lekende lett ved første treningsøkt, så øker dere nok. Er ikke verre! :) 

Skrevet

Du kan da ikke mene at du skal starte med å løfte mer enn din egen kroppsvekt?

Anonymous poster hash: 25bc7...ab0

Hvorfor ikke? Veldig mange damer på 60 kilo som løfter over 80

Skrevet

Hvorfor ikke? Veldig mange damer på 60 kilo som løfter over 80Anonymous poster hash: 7d14e...5b4

Da har de vel ofte trent litt styrke i forkant...

Anonymous poster hash: bf189...d42

Skrevet

Hvorfor ikke? Veldig mange damer på 60 kilo som løfter over 80

Ehh, de er nok ikke utrent da. Er det viktigst for deg å løfte mest mulig med en gang, eller å lære dette uten å skade deg?

Skrevet

Jeg løfter en del vekter og jeg har en alvorlig skade. Det aller viktigste i starten er teknikken. Jeg ville sagt at det er kjempelurt å begynne med et kosteskaft for å få inn teknikken jeg!

Det er viktigere at du gjør det teknisk godt enn at du løfter tungt. Håper denne vennen faktisk har peiling og ikke bare lar deg røske på i vei slik at du ender med feil teknikk ogbelastningsskader

Anonymous poster hash: 28a9d...ae9
Skrevet

Han skal være min "PT" i begynnelsen siden han har en del greie på vektløfting ol. Jeg er ikke så store dama da, veier 47 kilo, men er utrent, spesielt på styrke. Han mener at jeg ikke bør starte med mer enn 15 kilo i benkpress?!😨 Er ikke det bare latterlig lite? Jeg hadde jo regnet med 50, minst!

😂😂😂😂😂

Begynne med 50kg i benkpress!?? Lykke til!!

du aner jo ikke hva du snakker om. Stakkars han som skal trene deg om det der er holdningen din.

Anonymous poster hash: e9b0c...beb

Skrevet

Høres ikke så galt ut det. Jeg veier 65 kg, nokså utrent på styrke og begynte med 20 kg i benkpress anbefalt av min PT :)

Anonymous poster hash: 8bb26...ca0

Skrevet

En venninne hadde en studie når hun studerte ved NTNU. Hvor mye folk kunne løfte i 1 rm.

Når de skulle teste damer måtte de finne en lettere stang enn standard olympisk (20 kg).

Og det var damer i alle vektklasser som studerte ved NTNU.

Benkpress er den øvelsen som damer er lengst fra menn i å løfte % av kroppsvekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...