Gå til innhold

Må jeg bare godta dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør stadig utlegg for jobben, og sender inn kvitteringer. Penger betales da tilbake på konto etterhvert. 

I fjor høst hadde jeg en del utlegg, men fikk ikke utbetalt disse pengene. 

Etterlyste dem i februar, og fikk da tilbakebetalt etter noen dager 

De kommer litt i rykk og napp, og det er ikke alltid like lett å holde styr på hvilke utlegg jeg har fått tilbake og hvilke som ikke har kommet enda. 

Synes summen jeg fikk i februar var litt høy, så jeg ringte regnskap og fikk bekreftet fra leder og en til at joda det var riktig. Null problem. 

Men nå får jeg mail om at de har utbetalt for mye den gangen , og jeg skylder selskapet 6000 kr. 

Er det bare noe jeg må godta? 

Jeg reagerte på summen, uten å gå tilbake og finregne på alle utleggene og hva jeg har fått før og ikke. Ringte og sa fra, og ba dem sjekke at det var riktig. Fikk til svar at jo, det stemmer. 

Brukte ikke noe mer tid på å lete frem innsendte kvitteringer og bankutskrifter da. 

Irritert kjenner jeg. 

Anonymous poster hash: 804be...6cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha bedt om et møte hvor dere går igjennom alle utgifter/utlegg du har hatt og hva du har fått tilbake når.

De sa jo alt stemte når det ikke stemte første gangen så da kan det jo skje igjen.

Ville absolutt ikke ha bare godtatt dette.

Anonymous poster hash: 1a132...5ee

Skrevet

Det høres jo litt sløvt ut av dem, men har du fått for mye må du jo bare betale det tilbake/trekkes i lønn. Det gjelder jo om man får for mye lønn eller hva det måtte være.

Men lag deg en skikkelig oversikt for deg selv i fremtiden, så ian du krysse av etter hvert som du får refundert det forskjellige.

Skrevet

Om du har så store utlegg for jobben din at 6000,- kan "glippe" den ene eller andre veien ville jeg bedt om firmakort eller noe slikt. Da begynner det å bli snakk om store beløp, og når de da ser ut til å ha ræva rutiner burde jobben din gjøre om på praksis.

Men, selvfølgelig skal du godta det, eller forventer du å få 6000,- i bonus?

Anonymous poster hash: b3372...3cb
Skrevet

Her må du bare få jobben til å gjøre om på rutinene sine. Å legge ut så mye når de har så dårlig system i regnskapene sine, det hadde jeg aldri gjort. Si at du ga beskjed, de sa det var riktig, når de nå krever penger tilbake så kommer du aldri til å legge ut for dem mer siden du risikerer å komme i samme situasjon igjen.

Anonymous poster hash: 439aa...cf8
Skrevet

Jeg ville ha bedt jobben din om å utarbeide rutiner for innlevering og frister for utbetaling. Hos de fleste bedrifter, så pleier dette å bli utbetalt fortløpende eller på neste lønn. Slike rutinebeskrivelser pleier å stå i en personalhåndbok. Kan også anbefale webbaserte reise og utleggsløsninger, slik at både de og du har full oversikt og det er vanskelig å gjøre feil. Visma.net Expense er et fantastisk produkt :-)

Anonymous poster hash: f66fe...8dd
Skrevet

Jeg ville i fremtiden holdt rede på alt av kvitteringer, og hva du har fått tilbake og ikke fått tilbake. Sett f eks opp regneark i Excel med kolonner over hva du har sendt inn, hva som har blitt betalt, og hva som ikke har blitt betalt. Ta kopier av alle kvitteringene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...