Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Hva har jeg krav på av støtte når jeg blir alene med 3 barn og jeg ikke får jobb her jeg bor. Anonymous poster hash: 159d1...2bd
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #2 Skrevet 3. mai 2016 Du får en ekstra barnetrygd og bidrag fra far. Du kan også i en periode få overgangsstønad, men det er aktivitetskrav for å få denne så du må jo studere e.l. for å ha krav på den. Da kan du også søke støtte til barnetilsyn, nav betaler vel 60-70% av utgiftene til barnehage/sfo Du kan evt også søke bostøtte. Anonymous poster hash: a9775...f7a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Skrevet 3. mai 2016 Dersom du ikke har jobb og kan forsørge deg og barna, så bør vel barna bo hos far en periode til du får skaffet deg jobb? Anonymous poster hash: d959e...113
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 Er du arbeidsledig eller uføretrygdet? Anonymous poster hash: 717db...ae0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 Har du krav på arbeidsledighet trygd? Har du jobbet tidligere? Vær obs på at ikke alle jobber blir utlyst. Kontakt rekrutterings byrå m.m. mulig du kan få en deltids jobb. Send ut åpne søknader der du ønsker å jobbe. Anonymous poster hash: 68bcf...53b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #6 Skrevet 3. mai 2016 Du får flytte til ett sted du får jobb. Eller la far ha ungene. Du må tenke lenger frem enn bare her og nå. Stønadene varer ikke lenge. Anonymous poster hash: 0619c...147
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #7 Skrevet 3. mai 2016 Du kan få støtte til flytting. Anonymous poster hash: fe20e...1a1
februarprins2013 Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 hvis du ikke har inntekt,bør jo barna bo hos far en periode
Luksusdyret Skrevet 4. mai 2016 #9 Skrevet 4. mai 2016 hvis du ikke har inntekt,bør jo barna bo hos far en periode Så interessant. Så uansett mors og fars omsorgsevne, bør barna bo hos far hvis mor har kommet i vanskelig økonomisk situasjon? Da burde svært mange alenemødre levere barna til far. Tenk deg situasjon: du blir dumpet med nyfødt på armen og to små, etter å ha vært hjemmeværende i noen år (etter avtale med mannen), han blir sammen med en ny og attpåtil får barna. Hadde du syntes det var greit og fint?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #10 Skrevet 4. mai 2016 Så interessant. Så uansett mors og fars omsorgsevne, bør barna bo hos far hvis mor har kommet i vanskelig økonomisk situasjon? Da burde svært mange alenemødre levere barna til far. Tenk deg situasjon: du blir dumpet med nyfødt på armen og to små, etter å ha vært hjemmeværende i noen år (etter avtale med mannen), han blir sammen med en ny og attpåtil får barna. Hadde du syntes det var greit og fint?Det dreier seg ikke om rettferdighet men hva som er best for barna. Hvem som dumpet hvem og hvorfor er helt uvesentlig. Hvis barna får det bedre hos far bør de bo der, uansett om mor har blitt forlatt og hva grunnen til det er. Anonymous poster hash: fe20e...1a1
FlightlessBird Skrevet 4. mai 2016 #11 Skrevet 4. mai 2016 Haha, ja, her er verden sort/hvitt ser jeg. Herlighet! Aldri om jeg hadde levert fra meg barna fordi jeg var arb. ledig. "Nei lille venn, mamma har ikke råd til å ha deg lenger... Nå må du bare bo hos pappa".. Ehhh... Da hadde iallefall mine barn blitt sterkt traumatisert! Til HI: Hvis du ikke har jobb kan du få overgangstønad mens du leter etter jobb. Det er et krav om at du er i utdanning/jobb/eller det de kaller reell arb.søker. Få et møte med NAV med en gang. Du må forresten også være den med hovedansvaret for barna. Ellers kan du søke om bostøtte, stønad til barnetilsyn og du får ekstra barnetrygd. Lykke til!!
februarprins2013 Skrevet 4. mai 2016 #12 Skrevet 4. mai 2016 Så interessant. Så uansett mors og fars omsorgsevne, bør barna bo hos far hvis mor har kommet i vanskelig økonomisk situasjon? Da burde svært mange alenemødre levere barna til far. Tenk deg situasjon: du blir dumpet med nyfødt på armen og to små, etter å ha vært hjemmeværende i noen år (etter avtale med mannen), han blir sammen med en ny og attpåtil får barna. Hadde du syntes det var greit og fint? her tenker man på barna først,ikke seg selv
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #13 Skrevet 4. mai 2016 Så interessant. Så uansett mors og fars omsorgsevne, bør barna bo hos far hvis mor har kommet i vanskelig økonomisk situasjon? Da burde svært mange alenemødre levere barna til far. Tenk deg situasjon: du blir dumpet med nyfødt på armen og to små, etter å ha vært hjemmeværende i noen år (etter avtale med mannen), han blir sammen med en ny og attpåtil får barna. Hadde du syntes det var greit og fint? Hvis du er hjemmeværende har du jo valgt selv å sette deg i en umulig forsørgelsessituasjon. Er du så dum får du ta følgene selv, det er fortsatt ikke andre enn foreldrene som har forsørgelsesansvar for ungene. Anonymous poster hash: 26bb6...44d
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #14 Skrevet 4. mai 2016 Dagpenger, ekstra barnetrygd, barnebidrag, barnetilsyn og overgangsstønad, må ikke studere for å få det nei, jeg fikk alt det når jeg mista jobben min og ble alene. BF betalte ikke barnebidrag da. Men det ble bedre med jobb, fikk dagjobb og kom meg ut av systemet til nav:) Anonymous poster hash: 42aee...f00
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #15 Skrevet 4. mai 2016 Punkt én: Skaff deg jobb! Siden må du sette tæring etter næring, altså ikke leve dyrere enn du har råd til. Selvsagt har du også rett til en del økonomisk støtte, men altså; skaff deg jobb. Anonymous poster hash: fcb4c...03b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #16 Skrevet 4. mai 2016 Det er så bra hvordan folk sier "skaff deg en jobb".. Er det noen av dere som faktisk er på arbeidssøkermarkedet for tiden? Her jeg bor kan det være 300 søkere på en jobb på Kiwi, da er det 299 som ikke blir tilbudt jobben. Er ikke så lett å "bare skaffe seg en jobb" bestandig. Og ihvertfall ikke om man er alenemor. De blir liksom ikke akkurat prioritert.. Og skal man virkelig måtte si fra seg omsorgen for barna sine bare fordi man står uten jobb en periode? I et land der vi har et navsystem som kan hjelpe folk i denne situasjonen? Hva om far også sliter økonomisk? Må barna i fosterhjem, da, eller er det bedre for barna å få bo hjemme mens mor heller mottar stønader fra nav en periode? Hi; hvis du står oppført som "reell arbeidssøker" kan du søke om overgangsstønad og tilskudd til barnetilsyn. Hvis du ikke er det, sjekk med kommunen om de har noe som heter "delvis friplass" i barnehagen, og søk om tilskudd til livsopphold. I tillegg kan man søke om bostøtte, barnebidrag pluss at man får utvidet barnetrygd. Lykke til, håper det ordner seg, hi! Anonymous poster hash: d262e...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå