Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye/ lite å legge 15000 i en dåp med 20 gjester?

Anonymous poster hash: 286d0...cd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mye ut. Vi var 23-24 og brukte sikkert ikke halvparten, men vi har stort hus og holdt det hjemme. Største kostnaden hos oss var koldtbord-maten (bestilte hos catering).

Anonymous poster hash: 1add1...b62
Skrevet

Oi. Vi skal ha dåp snart og det hørtes mye ut. Men, har enda ikke satt meg ned å laget budsjett, men hva mer enn mat og evnt lokale er utgifter? 

15000 på 20 betyr 750 pr pers. 

Jeg tenker det er dyrt

Anonymous poster hash: bcd8d...db8
Skrevet

Tror jeg brukte 4000 på ca 25 personer. Lagde maten selv, handlet inn spekemat og div i sverige. Holdt det hjemme i hagen.Lånte telt, bord, stole og service av familie.

Anonymous poster hash: 3bd8c...e6a
Skrevet

Vi brukte 9000 på 30 gjester. Leide lokale og bestilte mat :)

Anonymous poster hash: 618cf...2ee

Skrevet

Spørs jo hva som inngår i den prisen. Er det kun mat og drikke så er det kanskje litt mye. Vi betalte ca 8000 for mat og drikke på restaurant for 25 stk.

Men hvis du skal kjøpe pynt, antrekk, dåpskjole, og alt annet som trengs så er det kanskje greit 😊😊

Anonymous poster hash: 1660a...e34

Skrevet

Det var dyrt. Brukte ca 4000 på 15 gjester.

Skrevet

Dyrt! Vi brukte 4300kr (for å være eksakt) på 26 personer. Da inkluderte fult koldtbord (lagde alt selv), fult kakebord (lagde alt selv), blomsteroppsatser (lagde selv), brus, kaffe, te, farris, pynt, duker, lys, bordkort, invitasjoner og takkekort.

Lokale var stua til en i familien og den ble "betalt" for med en flaske vin og litt hjelp med snekring fra min snekker-mann.

Skrevet

Mye! Vi brukte ca 4000 på 20 gjester. Det var 3000 for catering, litt brus og pynt. Hadde det hos mine foreldre. Dåpskjolen er i familien. Alle kakene lagde vi selv (bortsett fra én fra bakeri som vi fikk i gave).

Skrevet

Det er et svare strev å gjøre alt selv, tro meg. Jeg gjorde det med de to eldste, og brukte ca 10-12000 kr på ca 30 gjester. Da ble det bestilt en stor marsipankake med bilde, samt noe av koldtbordet. Ellers pyntet jeg lokale, lagdeinvitasjoner, kjøpte inn klær, lagde endel mat og kaker, serverte, pluss ryddet alt selv etterpå. Vanvittig slitsomt.

Med sistemann booket vi inn på den lokale restauranten, barberte ned gjestelista til ca 18-20 stk, og betalte 9000 kr. Mye bedre!

Skrevet

vi brukte 10.000 på 25 gjester,så trenger kanskje ikke bruke så mye :)

Skrevet

Mye! Vi brukte ca 4000 på 20 gjester. Det var 3000 for catering, litt brus og pynt. Hadde det hos mine foreldre. Dåpskjolen er i familien. Alle kakene lagde vi selv (bortsett fra én fra bakeri som vi fikk i gave).

Oi, 3000 kr for catering, litt brus og pynt til 20 gjester. Det blir 150 kr pr hode det. Kan jeg spørre hva dere serverte som ikke kostet mer enn det? Jeg har ikke funnet noe så billig når jeg har undersøkt. Da har jeg søkt på koldtbord, tapas, hovedretter osv på forskjellige cateringselskaper sine sider.

Anonymous poster hash: 648b2...6e2

Skrevet

Vi regner med å bruke 15.000,- på dåp med 20 gjester vi også. Har det på restaurant, så slipper å gjøre noe annet selv enn å bake en kake eller to. :)

Skrevet

Oi, 3000 kr for catering, litt brus og pynt til 20 gjester. Det blir 150 kr pr hode det. Kan jeg spørre hva dere serverte som ikke kostet mer enn det? Jeg har ikke funnet noe så billig når jeg har undersøkt. Da har jeg søkt på koldtbord, tapas, hovedretter osv på forskjellige cateringselskaper sine sider.

Anonymous poster hash: 648b2...6e2

Det var altså 3000 for maten (snitter). Pynt, brus, frukt o.l var den siste tusenlappen. Det kostet ca 35 pr snitt.

Skrevet

Mye. Vi var 25 stk, bestilte koldtbord og to kaker. Hadde selskapet hjemme. Brukte ca 8000kr.

Anonymous poster hash: e64bf...877

Skrevet

Det var altså 3000 for maten (snitter). Pynt, brus, frukt o.l var den siste tusenlappen. Det kostet ca 35 pr snitt.

Da er jeg med :-) Takk for svar :-)

Skrevet

Ca 20 gjester

Leie lokale: 500kr (jobbkantine)

Koldtbord: ca 2000kr (hjemmelaget, inkludert fruktfat)

Kaker: fått i gave, gjester bidro, laget noen få selv

(Dåpskjole: 1000kr) hadde vi fra forrige dåp, tatt med for å vise kostnad ved innkjøp.

Pynt + blomster: 800kr

Resten av familien brukte fintøy de hadde fra før av.

Hjelp på kjøkken er venninnetjeneste.

Det trenger ikke koste allverdens!

Skrevet

hmm... jeg er i samme situasjon, ser på budsjett til dåp - ser at de fleste mener det er mye, men det kommer vel helt an på hva man legger i det. 

Vi har tenkt som følger til 30 personer: 

Dåpskjole 2000kr

Kirke 6000 kr (Vi har valgt å ha samme kirke og prest som da vi giftet oss, og da vi ikke tilhører denne må vi betale kirkeleie + for prest og kantor)

Lokale 5000kr

Mat (Koldtbor fra Catering ) 10.000kr

Drikke 1000kr

Snacks 500kr

Serveringspersonale 3000kr

Kaker 3000kr

Invitasjoner/bordkort 1000kr

Bordpynt/blomster 3000kr 

Dette kommer tilsammen på 35.000kr. 

Det skal sies at vi skal ha dåpen i et losjelokalet der man leier hele huset midt i Oslo sentrum, og at det derfor skal pyntes bord i mer enn ett rom. 

Dåpskjolen blir mest sannsynlig billigere, men rundt om i Oslos butikker koster ofte dåpskjolene såpass... 

Anonymous poster hash: 4d8a5...0e6
Skrevet

Vi var 40 stk i dåpen og vi brukte 4000 kr. Dette inkludert mat, dessert, brus, kaffe, blomster, pynt, blomster osv. Skal sies at vi er trøndere så vi klinte til med sodd 😉 Billig og enkelt. Familie bakte kaker som de hadde med og foreldrene mine sponset leie av hus (1200 kr).

Selv om vi handlet billig ble dagen vellyket, pent pyntet og ellers en veldig fin dag. 😊

Anonymous poster hash: 014e2...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...