Gå til innhold

Foreldrene mine skal skilles etter 40 års ekteskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er veldig trist, mamma og pappa som alltid har vært så solide og sterke:-( men jeg støtter dem i avgjørelsen og ønsker at de skal være lykkelige.

Men saken er slik at det blir min mor som flytter. Men hun har ingen inntekt:-( syk og på nav (aap) og mest sannsynlig blir hun ufør. Men har hun noe som helst krav på noe? Pappa har veldig bra økonomi og vil hjelpe henne i en startfase.

Anonymous poster hash: 9d591...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette er veldig trist, mamma og pappa som alltid har vært så solide og sterke:-( men jeg støtter dem i avgjørelsen og ønsker at de skal være lykkelige.

Men saken er slik at det blir min mor som flytter. Men hun har ingen inntekt:-( syk og på nav (aap) og mest sannsynlig blir hun ufør. Men har hun noe som helst krav på noe? Pappa har veldig bra økonomi og vil hjelpe henne i en startfase.

Anonymous poster hash: 9d591...8b9

Det er vel helst at man må ligge som man reder. Hun har krav på halvparten av verdiene som ble opparbeidet i den tiden de var gift, og med den inntekten hun har opparbeidet seg gjennom arbeid evt forsikringer. I særskilte tilfeller kan man ha krav på ektefellebidrag, men det er ytterst sjelden.

Anonymous poster hash: 259c1...55d

Skrevet

Han må løse henne ut om han ikke har særeie da? Og deling av verdier.

Skrevet

Av stønader så kan det hende at hun har krav på bostøtte.

Anonymous poster hash: 791e5...ba5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...