Gå til innhold

vurderer å selge hytta..innspill :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte hytta for 3 år siden, så er ikke noe familiehytte. Jeg elsker hytta og stedet, har alt. Men bruker 3 timer å kjøre. Vi har brukt den mye, ca annenhver helg og i langferier. Mannen har lyst til å selge for å få romsligere økonomi da vi skal bygge hus som er ferdig neste år og venter nr.3 i oktober.

Hva ville dere gjort? Hytter er det alltid til salgs,leie på åremål osv...

Vi er 31 og 32 år så kan evt kjøpe en annen gang når økonomien er enda bedre. Vi sliter ikke nå, men ikke mye til overs.

Takk for at du leste:)

Anonymous poster hash: b3ccd...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er veldig lurt å kvitte seg med arbeid når dere skal i gang med et prosjekt så stort som husbygging. Hvis dere også har en til på gang, så hadde jeg absolutt tenkt som dere.

Med mindre det er drømmehytta over alle drømmehytter, så hadde jeg faktisk solgt hytta og sagt at "nå er den epoken over". Ikke noe stort problem å leie en hytte eller låne av venner og bekjente innimellom heller om trangen skulle bli for stor.

Fornuftig å sørge for slakk i økonomien når dere skal i gang med et såpass økonomisk usikkert prosjekt som det å bygge hus er.

Anonymous poster hash: ba988...5a2
Skrevet

Takk for svar :)

Huset er prosjektert og fast pris så kommer ikke til å bli dyrere.

Som du sier er det mye annet til salgs og til leie, og da får man jo opplevd andre steder og, men godt å ha noe eget når man kan ha alle tingene sine der osv..

Er jo en luksus å eie hytte, men det hadde vært bedre med enda bedre økonomi :)

Hi

Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg ville solgt. Fos oss hadde 3 timer unna vært for langt til at den ble så mye brukt uansett. Og det vil nok gå mye tid til husbygging, selv om dere ikke fysisk skal bygge selv. Man blir engasjert, avgjørelser skal tas, møbler kjøpes, osv.

Skrevet

Jeg ville solgt. Fos oss hadde 3 timer unna vært for langt til at den ble så mye brukt uansett. Og det vil nok gå mye tid til husbygging, selv om dere ikke fysisk skal bygge selv. Man blir engasjert, avgjørelser skal tas, møbler kjøpes, osv.

Enig i alt dette. 3 timer var veldig langt unna, og husbyggingen vil kreve mye oppmerksomhet fremover. 

Jeg ville solgt og evt. heller kjøpt en annen hytte som var nærmere når huset var ferdig. 

Skrevet

Jeg synes det å ha en hytte er utrolig deilig hvis man har mulighet til det. Det er godt å komme et sted man kan koble av og alltid ha et sted å dra. Men kommer litt an på standarden. For meg må det være som et hus, med strøm og ordentlig bad. Og man må kunne kjøre frem til den.

Jeg tenker at prisene kanskje øker, og at dere fort vekk ikke vil ta opp nytt lån igjen senere. Og å ut med flere tusen for å leie noe, der også alt man trenger må tas med er jeg ikke sikker på at man kommer til å gjøre så ofte.

Synes ikke tre timer er så ille, begynner å bli langt hvis mer enn tre.

Samtidig er det godt å ha litt romslig økonomi, og ha råd til å dra på ferier til utlandet, gå på kino og restaurant i blant osv. Det er også slitsomt hvis det må gjøres mye på hytta i form av vedlikehold.

Dere må nok veie fordeler og ulemper, og tenke realistisk på hvordan det blir både med og uten.

Anonymous poster hash: b0abc...dbd

Skrevet

Takk for svar :)

Huset er prosjektert og fast pris så kommer ikke til å bli dyrere.

Som du sier er det mye annet til salgs og til leie, og da får man jo opplevd andre steder og, men godt å ha noe eget når man kan ha alle tingene sine der osv..

Er jo en luksus å eie hytte, men det hadde vært bedre med enda bedre økonomi :)

Hi

Her sier du selv at det er _bedre_ med romslig økonomi, så da er det jo det dere bør velge:)

Anonymous poster hash: b0abc...dbd

Skrevet

Jeg ville også solgt. Tre timer er for langt unna. Heller kjøpt en annen hytte som lå nærmere om noen år.

Anonymous poster hash: 926b9...e2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...