Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min datter skal til Spania i 7 dager med oldemor, også har en i klassen hennes fått nyss i det(hun er også alenemor)

Og i går ringte hun meg og spurte hvor vi skulle, når vi dro, kl flyet gikk osv.. Hun vurderte også å ta med datteren på tur.

Det hører med historien at hun spurte for 3 mnd siden om de kunne være med, da beklaget jeg og sa nei fordi vi reiser med oldemor.

Nå har hun brått all info om hele turen og jeg mistenker at hun drar samme sted fordi hun ikke vil dra alene.

Jeg sa kun når vi dro men min datter har sagt hvor.

Er det litt frekt?

 

 

Anonymous poster hash: 74316...237

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun burde tatt hintet når du takket nei pga oldemor. Hun trenger seg på. Mangler litt antenner?

 

Anonymous poster hash: 840b3...711

Skrevet

Er det ikke bare hyggelig om de er på samme sted som dere? Synes i grunn at man kan være litt medmenneske i en sånn situasjon. Tror du ikke jentene hadde syntes det hadde vært stas?

 

 

Anonymous poster hash: d394c...715

Skrevet

Er det ikke bare hyggelig om de er på samme sted som dere? Synes i grunn at man kan være litt medmenneske i en sånn situasjon. Tror du ikke jentene hadde syntes det hadde vært stas?

 

 

Anonymous poster hash: d394c...715

Det er jo ikke sikkert at det er så veldig stas for oldermor

 

Anonymous poster hash: de17c...de3

Skrevet

He he.. men hva med døtrene/ jentene??

 

Anonymous poster hash: d394c...715

Skrevet

Er det ikke bare hyggelig om de er på samme sted som dere? Synes i grunn at man kan være litt medmenneske i en sånn situasjon. Tror du ikke jentene hadde syntes det hadde vært stas?

 

 

Anonymous poster hash: d394c...715

Medmenneske? Det går da fint an å reise på ferie selv om man er alene. Selv reiser jeg alene med mine to barnehagebarn på to og fire år. Nå nylig var vi på Kanariøyene, det er ikke et problem.

 

Anonymous poster hash: ceef6...01c

Skrevet

Jeg syns det er rart. Hadde blitt irritert om de dukket opp på samme fly og sted.

 

Anonymous poster hash: ceef6...01c

Skrevet

Jeg ville synes det var både ubehagelig og påtrengende, og jeg må være så ærlig som at jeg neppe ville skjult det om hun troppet opp heller. Bare å spørre om å være med dere på ferie er underlig i mine øyne - og å mase om detaljer rundt sted og avreise osv. er jo direkte sosialt inkompetent om du til og med har sagt at det ikke passer.

 

Du eier jo ikke stedet - men jeg for min del mener at man så langt mulig må få velge hvem man vil bruke verdifulle feriedager sammen med. Dette skulle vel være en tur for deg, barnet ditt og oldemor, og ikke en venninnetur for datteren din. Dersom denne moren og datteren "blir med" vil vel sikkert datteren huske det bedre enn oldemor, dessverre.



Anonymous poster hash: 420f3...5ee
Skrevet

Takk for svar.

Jeg er på tur med oldemor og barn, ikke bekjente og flere barn også oldemor på slep.

Det er oldemor så har invitert, da følger jeg for å tilbringe tiden med henne.

Ble litt paff kjente jeg.

Bare det som mangler nå, at de dukker opp på samme sted fordi datteren min har fortalt om det fine stede hun skal på.

Kan ikke akkurat jage de heller men jeg presiserte at turen var med oldemor.

 

Anonymous poster hash: 74316...237

Gjest Antarctica
Skrevet

Takk for svar.

Jeg er på tur med oldemor og barn, ikke bekjente og flere barn også oldemor på slep.

Det er oldemor så har invitert, da følger jeg for å tilbringe tiden med henne.

Ble litt paff kjente jeg.

Bare det som mangler nå, at de dukker opp på samme sted fordi datteren min har fortalt om det fine stede hun skal på.

Kan ikke akkurat jage de heller men jeg presiserte at turen var med oldemor.

 

Anonymous poster hash: 74316...237

Du er i din fulle rett til ikke å tilbringe tid med henne. Jeg syns faktisk det var utrolig invaderende å ringe og utspørre deg! Ta et nå et aldri så lite vink med et spett, liksom...

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg ville sagt det til henne. Spurt henne rett ut om hun planlegger tur til samme sted og samme tid. Ville sagt at du kan forstå det siden det er et flott sted, men at du bare må si at hvis hun planlegger å reise til samme hotell på samme tid så håper du at hun respekterer at du og datteren din er der for å ha en spesiell tid sammen med oldemoren til jenta og at dere ønsker å være sammen dere tre uten andre kjente.

 

Si at du setter pris på henne og datteren og gjerne tilbringer tid med dem ellers, men at denne ferien ønsker dere ikke å være flere enn dere tre.

 

Bedre å være så tydelig enn å irritere seg før, under og etter ferien.



Anonymous poster hash: d3038...1c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...