Gå til innhold

Er barnehagen pliktig å erstatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i dag at fritidsbuksa til datteren hadde en stor flenge på låret.

Jeg sjekket denne buksa på fredag om den trengte en vask og da var den ren og hel så lot den bli igjen i barnehagen.

På mandag var hun hjemme pga feber på søndag og i morges ser jeg altså at den er ødelagt.

Spør de i barnehagen og de sier at datter må ha ødelagt denne selv.

Jeg sier den var hel på fredag da jeg hentet henne, da visste de ikke.

Jeg spør om de pleier å låne bort klær til andre og da ble de veldig vage, hendte de tok feil bukse i farta. Synes det er rart da den lå pent sammenbrettet i hylla hennes og siden hun ikke var der i går burde den jo ikke ha vært ute av hylla.

Selvsagt kan jeg kjøpe ny selv men blir irritert når de låner privat tøy, ødelegger det og forsøker å si at min datter har ødelagt det selv.

De vet selvsagt veldig godt hvem som har ødelagt den.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: cc6cf...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du nok ta på egen kappe

Anonymous poster hash: d9a52...59d
Skrevet

Det er vel ikke så mye mer du kan gjøre med det, dersom de ikke vil innrømme noe. Men jeg ville nok ha gått til ledelsen med det. Er ikke riktig at du skal erstatte en bukse som andre har ødelagt for din datter.

Skrevet

Huff. Roter med dagene. AMMETÅKA.

Mandag i dag. Trodde det var tirsdag. 🙊🙈

Skrevet

I og med at det er mandag i dag og buksa var hel på fredag. Når ble den brukt av et annet barn, mener du?

Anonymous poster hash: 62b6f...c77
Skrevet

Huff. Roter med dagene. AMMETÅKA.

Mandag i dag. Trodde det var tirsdag.

Men når skal de da ha rukket å ødelegge den?

Skrevet

Barn herjer ute. Rutsjer på rompa,henger fast i busker. At en bukse/dress osv blir ødelagt må du nok ta på egen kappe.

Skrevet

I og med at det er mandag i dag og buksa var hel på fredag. Når ble den brukt av et annet barn, mener du?

Anonymous poster hash: 62b6f...c77

Knis. Se hva jeg skrev over.

Hun var hjemme fredag pga feber. 🙈

Buksa ble sjekket torsdag. Som jeg da åpenbart trodde var fredag.

Lørdag var søndag. Hvilken dag det var i går? Gudene vet. 🤔

Skrevet

Jeg tror du troller en smule

Skrevet

Jeg tror du troller en smule

Haha. Det tror jeg også. Skremmende at dagen går så i ball. 🙊

Skrevet

Jeg fikk erstatning for vintersko som en ble ødelagt av en ansatt i barnehagen

Anonymous poster hash: dab22...11e

Skrevet

men det kan vel også være at du overså flengen på torsdag?

Anonymous poster hash: d8aa0...509
Skrevet

Barnehagen er ikke erstatningspliktig.

Skrevet

Barnehagen er ikke erstatningspliktig.

Hvis de låner ut klær til andre barn er de vel det - i alle fall når det ikke er godkjent av foreldrene. 

Anonymous poster hash: ef244...517

Skrevet

Hvis du sjekket den på torsdag, barnet var sykt på fredag og buksa ødelagt mandag morgen, ville jeg ha gått videre med det. De kan ikke låne bort ditt barns klær og late som ingen ting når det blir revet sund. Da må de i så fall be de foreldrene som manglet bukse til sitt barn den dagen om å kjøpe en ny til deg.

Anonymous poster hash: f4733...ba0

Skrevet

Barnehagen er i utgangspunktet ikke ersatningpliktige.

Men når ting som ligger i hylla går i stykker mens eieren er hjemme syk synes jeg er unntaket.

Jeg hadde iallfall gått til styrer og sakt ifra.

Hadde ikke laget rabalder, men hadde sakt tydelig hva jeg mente.

Skrevet

men det kan vel også være at du overså flengen på torsdag?

Anonymous poster hash: d8aa0...509

Jeg er sikker på den var hel. Det er nå en L formet flenge som henger og slenger.

Jeg er riktignok i ammetåka men kan ikke skjønne at jeg overså den.

Ikke problem å kjøpe ny men skal si klart i fra at det nå er nulltoleranse for å låne klær.

Kjenner jeg blir irritert over at de låner klær som brukes daglig av eget barn.

Om de låner en reserve genser eller sokker er greit men ikke en bukse som er i daglig bruk.

Anonymous poster hash: 32488...db2

Skrevet

Hadde gått til leder I barnehagen. Det er selvsagt ikke greit at de låner bort din datters klær uten engang å spørre. Å når klærne I tillegg blir ødelagt er det ikke rett at du skal kjøpe nytt. Hadde ikke gitt meg gitt.

Du Bør også snakke med dem på din datters avdeling igjen. Si at du vet at de lånte bort din datters bukse og at det ikke er greit siden de ikke en gang spurte og at du derfor forventer at bhg erstatter det ødelagte plagget.

Skrevet

Hmm. I barnehagen min går i forsvant plutselig en sko i løpet av dagen. Disse skoene ble kun brukt til og fra barnehagen, og ikke i løpet av dagen. Eneste forklaringen jeg fikk var at den mest sannsynlig hadde havnet i søpla... Ingen unnskyldning eller tilbud om erstatning. Skjønner at de ansatte i barnehagen ikke kan ta på seg ansvaret for klærne til alle barna, men det er utrolig kjipt når sånne ting skjer, uansett hvem som har skylden!

Anonymous poster hash: 4935c...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...