Kakao1234 Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 (endret) Jeg har en slektning (jente i begynnelsen av 20-åra) som for en liten stund siden møtte sønnen vår på to mnd for første gang. Hun viste veldig tydelig at hun syntes han var supersøt, satt med han på fanget hele besøket og hun var også veldig flink med han. Før vi dro så sa hun at vi mer enn gjerne måtte si ifra om vi ville ha barnevakt, når som helst. Problemet er bare at denne jenta bor et par timers kjøring unna oss, og vi kjenner henne egentlig ikke så innmari godt, møtes kun et par ganger i året. Her vi bor har vi ingen familie eller andre som kan stille opp som barnevakt, så vi begynte å snakke om det her om dagen om vi skulle spurt henne om hun hadde lyst til å passe sønnen vår en kveld, så jeg og mannen kunne gå på kino. Hadde dere gjort det? Vi må nesten tilby henne å overnatte da det er litt langt for henne å dra hjem, og jeg tror faktisk ikke at hun har bil. Og hvis vi skulle gjort det, skulle vi betalt henne noe? Dette er jo ikke en tenåring som passer for pengenes skyld, men ei voksen jente i full jobb. Føler det blir dumt å ikke gi henne noe også. Er usikker på hva jeg føler... Lille er jo bare drøye to mnd, men samtidig er det bare snakk om å være borte fra han 2-3 timer (noe jeg ikke ville hatt noe problem med hvis det feks var besteforeldre som passet), og jeg ammer ikke så det er heller ikke noe problem. Endret 2. mai 2016 av Kakao1234
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mai 2016 #2 Skrevet 2. mai 2016 (endret) Hvis jeg virkelig ville gått på kino, så kunne jeg nok gjort det. Men om det hadde innebært å ha barnevakten på overnatting, for så å ta kjøreturen hjem på to timer dagen etterpå, så ville jeg nok ansett det som mer stress enn det var verdt, hvis du skjønner.. Endret 2. mai 2016 av Kari Mari
Kakao1234 Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2016 Hvis jeg virkelig ville gått på kino, så kunne jeg nok gjort det. Men om det hadde innebært å ha barnevakten på overnatting, for så å ta kjøreturen hjem på to timer dagen etterpå, så ville jeg nok ansett det som mer stress enn det var verdt, hvis du skjønner.. Er det jeg er redd for, at det blir mer stress enn kos... Tror uansett ikke at vi hadde hentet henne og kjørt henne hjem igjen dagen etter, men ville naturligvis betalt togbilletten hennes. HI
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mai 2016 #4 Skrevet 2. mai 2016 Er det jeg er redd for, at det blir mer stress enn kos... Tror uansett ikke at vi hadde hentet henne og kjørt henne hjem igjen dagen etter, men ville naturligvis betalt togbilletten hennes. HI Det blir jo en ganske dyr kinotur da, hvis du tenker totalen her. Jeg hadde ikke giddet det, men det er klart at noen ganger kan det være herlig å ha barnefri noen timer uansett. Dere må nesten veie for og imot hvor ivrig dere er på en tur ut ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå