Gå til innhold

Yoghurt skadelig for tennene.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nylig hos tannlegen med barna mine og fikk meg en overraskelse der. Han informerte om ting som er skadelig for tennene pga syre. Jeg visste om brus, smoothie, saft, fruktjuice, men ikke yoghurt. Dette var, i følge tannlegen, det mest potensielt skadelige for tennene og økte risikoen for syreangrep. Dette gjaldt alle yoghurtprodukter inkludert Biola. Ble veldig overrasket over dette. Nå blir det lite yoghurt her i huset for å si det slik.

Visste dere det?



Anonymous poster hash: 01efc...4ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt som alt du spiser og drikker, utenom vann, er skadelig for tennene. Du trenger ikke droppe det av den grunn, bare ligg unna å småspise hele tiden. Hold dere til måltidene og drikk vann eller skyll munnen etter måltidet om dere vil være ekstra forsiktige.

 

Et hull i en tann nå og da er heller ikke så farlig i dag. Det ordner tannlegen lett og er ikke noe å skamme seg for.

 

Anonymous poster hash: ddba1...d88

Skrevet

Så godt som alt du spiser og drikker, utenom vann, er skadelig for tennene. Du trenger ikke droppe det av den grunn, bare ligg unna å småspise hele tiden. Hold dere til måltidene og drikk vann eller skyll munnen etter måltidet om dere vil være ekstra forsiktige.

 

Et hull i en tann nå og da er heller ikke så farlig i dag. Det ordner tannlegen lett og er ikke noe å skamme seg for.

 

Anonymous poster hash: ddba1...d88

 

Dette gjelder skader på emaljen, det er ikke så lett å fikse.

 

Anonymous poster hash: 01efc...4ec

Skrevet

Dette gjelder skader på emaljen, det er ikke så lett å fikse. Anonymous poster hash: 01efc...4ec

Men er heller ikke så veldig farlig i seg selv.

 

Anonymous poster hash: ddba1...d88

Skrevet

da er han eller hun på jordet, kanskje yougurt full av sukker,men ikke de med 4%

Skrevet

Tannlegen min sier at det viktigste er å unngå småspising mellom måltidene. Selv frukt mellom måltidene øker faren for syreskader.

 

Anonymous poster hash: 195d8...11d

Skrevet

da er han eller hun på jordet, kanskje yougurt full av sukker,men ikke de med 4%

Sukkerinnholdet betyr ikke så mye. Problemet, i den grad det er et problem, er at Biola og andre syrene melkedrikker har en pH under 7. De ligger på rett i overkant av 4, noe som er bare litt høyere enn cola. I tillegg er de litt tykke slik at de kan klister seg til tennene slik at syren får god effekt.

 

Anonymous poster hash: ddba1...d88

Skrevet

Det er syre i det uansett kor ein vrir og vender på orda.



Anonymous poster hash: 8eee6...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...