Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 Hvilke symptomer hadde dere?Hvordan fant dere ut at det var det?Legen sa jeg ligger i grÄsonen, men vet ikke egentlig helt hva han mente.Skjoldbruskkjertelen er ogsÄ noe forstÞrret.Venter pÄ UL.  Anonymous poster hash: 74c25...433
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #2 Skrevet 2. mai 2016 Jeg var gravid og gikk beskjed om Ä begynne Hadde ikke symptomer tror jeg  Anonymous poster hash: 2b2cb...e98
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 Jeg lÄ i grenseland i flere Är fÞr det "brÞt ut", ble oppdaget tilfeldig under en helsetest. Men nÄr de begynte Ä bli lave hadde jeg hatt symptomer veldig lenge, uten at legen ville hÞre pÄ meg, MÄtte nesten grine meg til medisiner Anonymous poster hash: 68266...a2b
HvittHus Skrevet 2. mai 2016 #4 Skrevet 2. mai 2016 Ungdommen min har autoimmun thyreoiditt. Symptomer som ekstrem trÞtthet, slitenhet tross hvile, kognitive vansker, depresjon, treg mage, ingen sexlyst.  Alt dette er nÄ Ä vei tilbake med korrekt behandling. Hun hadde grenselave stoffskifteverdier, som legene hennes nektet Ä behandle, men vi gikk privat og nÄ fÄr hun god hjelp. Dessverre er antistoffene pÄ vei oppover, sÄ dette er dessverre en sykdom hun kommer til Ä ha resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #5 Skrevet 2. mai 2016 Takk for svarđđ»jeg har forskjellige symptomer som legen mener kan vĂŠre pga stoffskiftet.Jeg har plagdes i flere Ă„r og er helt utmattet.Dette gĂ„r ut over hele familien.Jeg er sĂ„ svimmel noen dager at jeg mĂ„ vurdere nĂ„r jeg er i stand til Ă„ kjĂžre bil.Det verker i arm og ledd,hjertet banker i utakt, jeg glemmer ting osv...đ  Anonymous poster hash: 74c25...433
nettigull Skrevet 2. mai 2016 #6 Skrevet 2. mai 2016 Jeg spurte legen min om jeg hadde det da jeg leste om all symptomer og merket at det var som om Ă„ lese om seg selv. Mistet store mengder hĂ„r ogsĂ„ noe av hĂ„rene pĂ„ Ăžyenbrynene ute pĂ„ siden, alltid trĂžtt og sliten, mens andre kledde av seg kledde jeg pĂ„ meg pga en indre frost. Null sexlyst og ingen sjans i havet Ă„ bli vĂ„t. fikk beskjed av legen at jeg mest sannsymelig mĂ„tte bruke medisin resten av livet mitt. Der tok han feil gitt. Brukte vell levaxin i ca 4-5 Ă„r fĂžr jeg plutselig en dag fĂžlte meg normal igjen og sluttet pĂ„ dagen. Og siden har det vĂŠrt bra âș jeg har hatt fokus pĂ„ Ă„ spise Ăžkologisk mat mem vet ikke om det har hjulpet, siden jeg sluttet med levaxin sĂ„ har jeg ogsĂ„ trent regelmessig. NivĂ„et er heldigvis bra nĂ„
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #7 Skrevet 2. mai 2016 Takk for svarđJeg mister ikke hĂ„r eller noe, ikke nedsatt sexlyst heller, men har jo en del andre symptomer som KAN stemme med dette.  Anonymous poster hash: 74c25...433
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #8 Skrevet 2. mai 2016 Vet ikke om jeg bÞr svare, siden jeg er i en litt annen situasjon. Jeg har lavt stoffskifte fordi jeg ikke har skjoldkjertel, sÄ mitt lave stoffskifte kom jo etter et par timer pÄ operasjonsbordet. Gikk fra hÞyt til ikke-eksisterende, men i starten begynte jeg med liten dose medisin for Ä Þke opp, og ikke begynne rett pÄ en hÞy dose som kunne vÊre for mye. Symptomer da var at alt gikk tregt. Hodet, kroppen, fÞlelser osv. Skikkelig seigt! Blodsirkulasjonen var ekstremt lav i armer og bein, sÄ jeg gikk rundt og var rimelig kaldt. Hadde mye vondt i hodet, sov lite (selv om jeg fÞlte at jeg trengte sÞvn sÄ grÄdig!), glemte Ä spise osv. Sikkert de klassiske symptomene der altsÄ.HÄper kjertelen din ikke er annet enn noe forstÞrret, og at stoffskiftet ditt holder seg stabilt og innenfor normalomrÄdene. Det er noe dritt Ä mÄtte fÞlge med pÄ stoffskifte hver tredje mÄned, og attpÄtil mÞte pÄ leger som vil justere medisinene i hytt og pine. StÄ pÄ ditt der, og kjenn pÄ kroppen din! Min lege har ogsÄ gjort seg opp en observasjon. Stoffskiftet blir gjerne lavere pÄ vinteren, og hÞyere pÄ sommeren. Synes det er viktig Ä tenke over, sÄnn at man ikke blir medisinert vinterstid, og ender opp med for hÞyt stoffskifte nÄr sommeren kommer. Anonymous poster hash: edc6f...4aa
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #9 Skrevet 2. mai 2016  Vet ikke om jeg bÞr svare, siden jeg er i en litt annen situasjon. Jeg har lavt stoffskifte fordi jeg ikke har skjoldkjertel, sÄ mitt lave stoffskifte kom jo etter et par timer pÄ operasjonsbordet. Gikk fra hÞyt til ikke-eksisterende, men i starten begynte jeg med liten dose medisin for Ä Þke opp, og ikke begynne rett pÄ en hÞy dose som kunne vÊre for mye. Symptomer da var at alt gikk tregt. Hodet, kroppen, fÞlelser osv. Skikkelig seigt! Blodsirkulasjonen var ekstremt lav i armer og bein, sÄ jeg gikk rundt og var rimelig kaldt. Hadde mye vondt i hodet, sov lite (selv om jeg fÞlte at jeg trengte sÞvn sÄ grÄdig!), glemte Ä spise osv. Sikkert de klassiske symptomene der altsÄ.  HÄper kjertelen din ikke er annet enn noe forstÞrret, og at stoffskiftet ditt holder seg stabilt og innenfor normalomrÄdene. Det er noe dritt Ä mÄtte fÞlge med pÄ stoffskifte hver tredje mÄned, og attpÄtil mÞte pÄ leger som vil justere medisinene i hytt og pine. StÄ pÄ ditt der, og kjenn pÄ kroppen din!  Min lege har ogsÄ gjort seg opp en observasjon. Stoffskiftet blir gjerne lavere pÄ vinteren, og hÞyere pÄ sommeren. Synes det er viktig Ä tenke over, sÄnn at man ikke blir medisinert vinterstid, og ender opp med for hÞyt stoffskifte nÄr sommeren kommer.  Anonymous poster hash: edc6f...4aa  "Stoffskiftet blir gjerne lavere pÄ vinteren, og hÞyere pÄ sommeren. Synes det er viktig Ä tenke over, sÄnn at man ikke blir medisinert vinterstid, og ender opp med for hÞyt stoffskifte nÄr sommeren kommer."  Det var nytt for meg etter 8 Är med stoffskiftetrÞbbel. Mange fastleger vet skremmende lite om stoffskifte  Anonymous poster hash: 68266...a2b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #10 Skrevet 2. mai 2016 Tusen takk for langt svarđKan jeg spĂžrre hvorfor du mĂ„tte operere skjoldbruskkjertelen bort?  Anonymous poster hash: 74c25...433
Miss Chocolate Skrevet 2. mai 2016 #11 Skrevet 2. mai 2016 Jeg gikk opp i vekt pÄ steder jeg aldri legger pÄ meg (feks ansiktet) og var veldig veldig sliten.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #12 Skrevet 2. mai 2016 Gravid og ekstremt trÞtt og sliten. Ba om testing av div som kunne gi slike symptomer. Har litt lav T4 og alt for hÞy TSH, andre runde med prÞver viste hÞye verdier av antistoffer, sÄ nÄ tar jeg levaxin. Bare brukt de noen uker, satser pÄ bedring.. Har ogsÄ lavt jern og litt lav VitD, sÄ legen sa det var vanskelig Ä avgjÞre hva som skapte symptomene. Jeg var forresten ogsÄ plutselig mer kald enn vanlig, spesielt pÄ hender og fÞtter.  Anonymous poster hash: c2766...c42
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #13 Skrevet 2. mai 2016  "Stoffskiftet blir gjerne lavere pÄ vinteren, og hÞyere pÄ sommeren. Synes det er viktig Ä tenke over, sÄnn at man ikke blir medisinert vinterstid, og ender opp med for hÞyt stoffskifte nÄr sommeren kommer."  Det var nytt for meg etter 8 Är med stoffskiftetrÞbbel. Mange fastleger vet skremmende lite om stoffskifte  Anonymous poster hash: 68266...a2b  Ja, de fleste vet veldig lite. Men heldigvis dukker det opp noen vettige innimellom, som legen min. Han presiserte at han ikke hadde lest det i en bok, men observert det i alle Ärene han har jobbet som lege. Og det stemmer faktisk pÄ meg ogsÄ.  Anonymous poster hash: edc6f...4aa
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #14 Skrevet 2. mai 2016 Tusen takk for langt svarKan jeg spÞrre hvorfor du mÄtte operere skjoldbruskkjertelen bort?  Anonymous poster hash: 74c25...433 Opererte bort fordi jeg hadde stor og smertefull struma. Ble operasjon fremfor strÄling pga. ung alder. Tror de helst vil strÄle bort kjertelen, sÄ lenge man er ferdig med reproduksjon. Angrer ikke pÄ operasjonen, men var mye styr, sÄ jeg hÄper ingen operer den bort unÞdvendig =)  Anonymous poster hash: edc6f...4aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ