Gå til innhold

Feil diagnosering?👀

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du eller kjenner du noen som har fått en disgnose som har vist seg å være feil?

Anonymous poster hash: 30f95...198

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

En som fikk diagnosen emosjone?? personlighetsforstyrrelse og lettere pu. Ble i tillegg ble plassert i spesialklasse på VGS. Gikk sammen med, og ble behandlet som en pu.

Rotet seg bort i rus som tolvåring.

La rusen bak seg før han var 20 år, fikk adhd diagnose, er mensamedlem og har høyere utdannelse. Sliter likevel med selvtilliten. Han vokste opp med foreldre som visste og snakke for seg, men gode foreldre var de ikke. Dette var 70-80 tallet og behandlere snakket stort sett bare med foreldre, og foreldre var alltid til stede i samtalene. Han har vunnet mot staten og fått erstatning.

Anonymous poster hash: db045...33b

Skrevet

Uff stakkars, hørtes helt forferdelig ut!😮

Skrevet

Vært borte i en sak hvor et barn ble diagnostisert med utviklingshemming og ikke var det. Hadde dårlige norskkunnskaper og var veldig sjenert.

Anonymous poster hash: 9e771...af0

Skrevet

Ja. Nå husker jeg ikke navnet på noen av sykdommene, men en liten gutt som plutselig ble satt veldig tilbake i utviklingen. Fikk en nevrologisk diagnose og startet behandling. Ble bare verre og verre. Gutten svann hen. Fikk da korrekt diagnose veldig sent i sykdomsbildet av en dødelig sykdom. Han døde tre mnd etter at diagnosen var satt og kun med smertelindrende behandling. Han rakk akkurat å bli tre år. Det var kun et annet barn som hadde denne sykdommen samtidig. Veldig sjelden, utelukkende barn som får den og man dør også som barn.

Anonymous poster hash: 1a255...34c

Skrevet

Mitt tilfelle er langt fra så alvorlig som det som har blitt nevnt, men..

Jeg ble diagnostisert med fibromyalgi og depresjon for endel år siden. Etter mas fra min side fikk jeg utvidet blodprøvetaking, og det viste seg at jeg hadde lavt stoffskifte. Etter et halvt år på medisiner er smerter og tungsinnet borte 😊

Anonymous poster hash: 12ac5...8ec

Skrevet

Jeg ble diagnostisert med fibromyalgi og depresjon for endel år siden. Etter mas fra min side fikk jeg utvidet blodprøvetaking, og det viste seg at jeg hadde lavt stoffskifte. Etter et halvt år på medisiner er smerter og tungsinnet borte 😊

Så bra! Ikke at du ble feildiagnostisert, selvfølgelig, men at de fant ut av det og at du nå er frisk👏🏻🌸

Anonymous poster hash: 030d4...e6a

Skrevet

Du med lavt stoffskifte?hvilke andre symptomer hadde du?legen tror jeg har noe med stoffskiftet.Jeg er svimmel, har hjertebank,glemmer ting, svingende humør, vondt i bryst/arm/ledd osv.....

Skrevet

Jeg ble diagnostisert med fibromyalgi og depresjon for endel år siden. Etter mas fra min side fikk jeg utvidet blodprøvetaking, og det viste seg at jeg hadde lavt stoffskifte. Etter et halvt år på medisiner er smerter og tungsinnet borte

Nesten den samme historien som min ungdom. Utredet for depresjon og av alle ting personlighetsforstyrrelse. Det viste seg å være lavt stoffskifte, både autoimmun og jodutløst, akkurat som jeg var sikker på helt fra starten.

Etter tre måneder med stoffskiftehormon er depresjonen borte, slitenheten bedre, ungdommen orker å være sosial igjen og hukommelsen begynner å komme seg. Men vi måtte bruke privat lege for å få hjelp, og dette synes jeg er ille i helsenorge.

Skrevet

Ja.

En som fikk diagnosen emosjone?? personlighetsforstyrrelse og lettere pu. Ble i tillegg ble plassert i spesialklasse på VGS. Gikk sammen med, og ble behandlet som en pu.

Rotet seg bort i rus som tolvåring.

La rusen bak seg før han var 20 år, fikk adhd diagnose, er mensamedlem og har høyere utdannelse. Sliter likevel med selvtilliten. Han vokste opp med foreldre som visste og snakke for seg, men gode foreldre var de ikke. Dette var 70-80 tallet og behandlere snakket stort sett bare med foreldre, og foreldre var alltid til stede i samtalene. Han har vunnet mot staten og fått erstatning.

Anonymous poster hash: db045...33b

Stakkars 😔

Anonymous poster hash: e0ae7...1fa

Skrevet

I gamle dager var det ikke uvanlig at de som hadde lese og skrive vansker ble plassert på hjem for "evneveike" som de den gangen kalte det. Helt tragisk.

Skrevet

I gamle dager var det ikke uvanlig at de som hadde lese og skrive vansker ble plassert på hjem for "evneveike" som de den gangen kalte det. Helt tragisk.

Gamledager. HMMM  Ser kor stygge folk er her inne når skrive vansker og kor dei blir mobba for det.

Anonymous poster hash: 68e53...efe

Skrevet

Ja, kjenner flere.

Ei som har fått diagnosene deprimert og angst, først da hun var 37 år fikk hun riktig diagnose og riktig medisin/hjelp. Hun er bipolar.

Ei som flere ganger ble sendt hjem uten å bli undersøkt skikkelig. Canserangst skrev de i journalen. Viste seg at smertene og ubehaget i benet var veldig reelt, det var en blodpropp og benet måtte amputeres fordi det ble koldbrann før de tok henne på alvor

Anonymous poster hash: a58b2...a49

Skrevet

Gamledager. HMMM Ser kor stygge folk er her inne når skrive vansker og kor dei blir mobba for det.

Anonymous poster hash: 68e53...efe

Ja det er forsåvidt sant. Men uansett ikke snilt.

Skrevet

Jeg fikk diagnose anoreksi da jeg var 12. Jeg protesterer da jeg var godt kjent med diagnosen da et nært familiemedlem hadde det. Ja, jeg var grusomt tynn og veldig, veldig aktiv innen en idrett. Jeg trente masse og så ut som et skjelett. I tillegg kastet jeg en del opp, og spiste lite. Jeg var også slapp, så dårlig, sov dårlig og humørsvingninger ut av en annen verden. Jeg protesterte høylytt og sa at jeg ikke hadde problemer med å spise, jeg bare orket ikke og det var ekkelt fordi jeg uansett kastet opp uten å ville det. Jeg drakk heller vann. Mengder med vann! Jeg ville gjerne legge på meg igjen, men klarte rett og slett ikke.

De var forferdelig slemme med meg og sa at kroppen min så stygg ut fordi jeg var så tynn, sa at jeg kunne dø ved å sulte meg selv. De trodde rett og slett ikke på meg og tvangsfôres med med sonde.

Jeg ble lagt inn og de tvangsfôres meg. Etter en ukes tid fant de ut av jeg hadde diabetes.

Anonymous poster hash: 7edaa...4cc

Skrevet

Min mor Finn diagnosen "nerver" som viste seg var chrons og ulseøs colitt.

Anonymous poster hash: 4ae2b...d9f

Skrevet

Uff flere som har fått feil diagnose ja...😳

Skrevet

Jeg fikk en angst diagnose og ble sent til psykolog. Mine brystsmerter var reel og det viste seg at jeg var alvorlig hjertesyk.

Anonymous poster hash: fcc71...bef

Skrevet

Kan jeg spørre hvilke brystsmerter pg hva som gjorde at det ble oppdaget?

Skrevet

Kan jeg spørre hvilke brystsmerter pg hva som gjorde at det ble oppdaget?

Kjentes ut som jeg hadde hjerteinfarkt. Det strålte nedover armen opp mot kjeven og gjorde meg utrolig kvalm uvel og slapp. Hadde også mye uregelmessige hjerterytme.

Det ble oppdaget etter jeg kollapset på jobb og ble kjørt på legevakten. De trodde jeg hadde et infarkt ut fra ekg. Men var en hjertefeil som hadde blitt livstruende.

Anonymous poster hash: fcc71...bef

Skrevet

Uff så skummelt.Jeg har gått i flere år med kjempevondt(da mener jeg så vondt at jeg vil skrike) i bryst og arm venstre side, har også hjertebank.Har tatt ekg og treningsekg uten å finne noe...bekymrer meg enda, men det ble faktisk litt bedre etter at jeg ble sendt til fysioterapaut...

Skrevet

Vet om flere som er blitt feildiagnostisert.

Selv har jeg opplevd å få stempelet psykisk syk, Nav ønsket å uføretrygde meg pga. påståtte store psykiske problemer (jeg gråt i møter med dem i frustrasjon over livssituasjonen), og det har vært en kamp for å bli trodd på at det er et fysisk problem og ikke psykisk sykdom. Har fått aksept på at det er fysisk sykdom, men siden helsevesenet ikke vet hva det er, ikke finner årsaken, så har de bare sluttet å utrede videre, nå bare ser de an ting uten å gjøre noe mer for å finne ut hva som er årsaken. At jeg er for syk til å jobbe spiller ingen rolle. De bare rister på hodet, er enig i at jeg er syk, men aner ikke hva det er og har derfor gitt opp.

Har holdt på i flere år, har gått privat nå og ser ut til å nærme meg årsak og forhåpentligvis en behandling. Så er det bare å håpe at jeg greier å gjennomføre det økonomisk og praktisk.

Anonymous poster hash: 17706...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...