Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 Har siden forrige onsdag slitt veldig med nakke/skulder som bare har blitt verre dag for dag. Lørdag måtte jeg ringe legevakta for da klarte jeg hverken sitte, stå eller ligge, bare vandre rundt i stua og var på gråten av smerte. Legen ringte og jeg forklarte situasjonen, han mente det var en stygg senebetennelse, men ikke nie han kunne gjøre med. Fikk utskrevet paralgin forte og ibux 600mg og beskjed om å ta kontakt med fysioterapeut. Jeg har måttet ta to paralgin forte i slengen for at det skal virke, så vondt gjør det, kjennes ut som armen holder på å ramle av. Klarer ikke gå på jobb idag da tilstanden ikke er bedre, prøvde ringe legen for å få henvisning til fysioterapeut samt sykemelding. Fikk beskjed at han var ikke der før onsdag, og at jeg måtte ringe tilbake da. Så da tar jeg egenmelding da, men kan jeg få sykemelding for alle dagene jeg har vært borte fra jobb? Og hva med henvisning til fysioterapeut? Synes det var litt ille at han tok alt over telefon på lørdag (var forøvrig fastlegen min som hadde vakt da), og nå vet jeg ikke om jeg burde ringe etter fysioterapeut før jeg har fått henvisning? Litt forvirra her nå, bør jeg be om annen lege? Gjør fortsatt hinsides vondt, selv med medisiner, hadde følt meg litt bedre om jeg i allefall kunne gått med en sykemelding til arbeidsgiveren min Anonymous poster hash: c8ea0...56c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #2 Skrevet 2. mai 2016 Ring en kiropraktor. Han kan kjenne på deg og finne årsaken til smertene, og også sykemelde deg. En kiropraktor trenger du ingen henvisning for å komme inn til, de har akuttimer og de kan sykemeldte (mener de kan sykemelde i inntil 14 dager før du da evt må til lege om du trenger videre sykemelding) Anonymous poster hash: ac464...1c7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 Du får sykemeldinger tilbakedatert til da du ringte og nestiltetime. Dvs. at trenger du sykemelding bil den bli datert fra idag. Anonymous poster hash: 51491...d90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #4 Skrevet 2. mai 2016 Da har jeg ringt kiropraktor, kom til telefonsvarer med beskjed om å legge igjen navn og nummer. Håper han kan løse opp denne hva det enn er jeg har, jeg klarer ikke en gang snu hodet til sidene! Takk for svar HI Anonymous poster hash: c8ea0...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå