Gå til innhold

Barnefar, venninne og FB

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går oppdaget jeg at min venninne og faren til banet mitt var blitt venner på FB.  Jeg og barnefar er ikke sammen, men har et greit nok forhold. Han har ny samboer. Min venninne har vel kanskje møtt han så vidt en gang for 11-12 år siden.

Jeg vet at hun nok ikke ville likt om jeg var venn med far til hennes barn eller noen av hennes ekser. Er jeg da sær som kommenterte det?

Jeg har lyst til å ha mine venner for meg uten at faren til barnet mitt er med der. Selv om vi samarbeider bra nå så har vi jo før hatt våre opp og ned turer.

Anonymous poster hash: 6d3d9...774
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksne folk må jo få være venner? Om du er eksen eller ei.

Skrevet

Voks opp!

Anonymous poster hash: 6120e...9f5

Skrevet

Hva har det å si at de har blitt venner på fb?

Anonymous poster hash: 8c535...fdb

Skrevet

Hvorfor har hun lagt han til? Greit, man kan ikek styre hvem andre er venner med.. Men hvorfor legge han til, om de ikke kjenner hverandre, jobber sammen, eller at han har en relasjon til mannen hennes.. Merkelig. Hadde syntes at det var litt spesielt. Er det kun for å snoke liksom?

Anonymous poster hash: da56f...782
Skrevet

Hahahhaha! Seriøst?!

Hvor gammel er du hi?

Anonymous poster hash: 80b1e...250

Skrevet

Hvorfor mobbe HI? Jeg synes det er rart å legge til folk man verken jobber med, har vennskap med eller omgås på annen måte, som venn på Facebook når det er eksen til ei venninne.

Anonymous poster hash: 80ce1...3a7
Skrevet

Synes det er rart av henne å legge han til når hun så vidt har møtt ham for så mange år siden! Har du spurt henne om hvorfor hun gjorde det?

Skjønner du synes det er rart.

Skrevet

Å legge til noen på fb betyr ikke at de er venner. Det høres ut som om du er litt sår over dette. Du burde nok jobbe litt med deg selv og dine følelser omkring brudd og eks.

Anonymous poster hash: 8d0d8...c15

Skrevet

Ville bare sagt til henne at du hadde sett at de var blitt venner, og at jeg ikke var klar over at de kjente hverandre npe særlig.

Anonymous poster hash: 863a0...59e
Skrevet

Enkelte mennesker legger til alle, selvom de bare er bekjente og møtes en gang for lenge siden. Kan jo tenkes hun er sånn. Og ikke legger noe mer i det enn det.

Og du får nok ikke gjort så mye hvem hun er venner med på fb eller ikke.

Anonymous poster hash: 1aba6...561

Skrevet

Voks opp :)

Skrevet

Hi her. Mulig det er litt forskjellig mening om bruk av FB. Selv har jeg kun folk jeg kjenner i det virkelige liv der. Har ingen problem med bruddet med barnefar eller noe slikt, det har vært slutt i 14 år så ingen problemer der. Og nei de kjente ikke hverandre fra før og har alltid bodd minst 70 mil fra hverandre. De møttes så vidt en gang han var på besøk med barnet for 11-12 år siden.   

Det jeg synes er kipt er om hun legger meg til i et innlegg og han senere bruker det mot meg, han har prøvd på noe lignende 1-2 ganger før. Samtidig som hun tidligere ikke har gjort det helt klart at hun ikke ønsker at jeg har kontakt med hennes ekser, noe jeg har respektert. 

Jeg vil nå neven det i en setning så får hun gjør det hun selv ønsker. 

PS: I forhold til missbruk av FB og hva noen poster burde man kanskje ha en liten kontroll på hvem man legger til som venner. 

Skrevet

Hvordan vet du at det var HUN som sendte venneforespørselen?

Anonymous poster hash: 3273a...f85

Skrevet

Hvordan vet du at det var HUN som sendte venneforespørselen?

Anonymous poster hash: 3273a...f85

Nei det vet jeg ikke, men igjen de kjenner jo ikke hverandre så hvorfor godta en venneforespørsel da? Jeg får vel 3-4 venneforespørsler selv hver mnd, men jeg legger da bare til de jeg kjenner. 

For meg spiller det egentlig ikke så stor rolle hvem som har langt til hvem. Det eneste jeg ikke ville likt var om hun la ut bilder eller info om meg som han kunne fått tilgang til. 

Skrevet

Voks opp :)

Og det kommer fra deg!? 😂

Anonymous poster hash: 66910...0ca

Skrevet

Voksne folk må jo få være venner? Om du er eksen eller ei.

Så klart om de kjente hverandre godt hadde det ikke gjort meg noe i det hele tatt. Men de bor 70 mil fra hverandre, de jobber ikke en gang innen samme bransje, de har kun møttes så vidt en gang gjennom meg for 11-12 år siden og har ikke hatt kontakt etter det. 

Mulig jeg er overforsiktig men om noen legger meg til og selv om vi har en felles venn så legger jeg de ikke til om jeg selv ikke kjenner de.   

Skrevet

Hvis det er en venninne så må det gå an å spørre henne rett ut hvorfor de er venner på fb. Da får du svar 😌

Skrevet

Mulig de har treftes uten at du vet det og fant tonen? ;)

Anonymous poster hash: ff7b2...14b

Skrevet

Du har ikke noe med hvem som er venn med hverandre eller hvorfor.

Anonymous poster hash: b71ad...71c

Skrevet

Spør venninnen din.  

Jeg har flere kategorier av venner på facebook.  Noen ekte venner, noen bekjente, noen fra jobben, noen fordi vi har barn på samme fritidsaktiviteter, noen tidligere klassekamerater osv.  

Enten har venninnen og/eller eksen din lavere terskel for å legge til venner enn det som er normalt, eller så kjenner de hverandre bedre enn du tror.  Kanskje f.eks. venninnen din jobber sammen med samboeren til eksen, kanskje venninnen og eksen har en felles interesse eller lignende.  

Men spiller det noen rolle?  

Anonymous poster hash: 080a4...9e8
Skrevet

I går oppdaget jeg at min venninne og faren til banet mitt var blitt venner på FB.  Jeg og barnefar er ikke sammen, men har et greit nok forhold. Han har ny samboer. Min venninne har vel kanskje møtt han så vidt en gang for 11-12 år siden.

Jeg vet at hun nok ikke ville likt om jeg var venn med far til hennes barn eller noen av hennes ekser. Er jeg da sær som kommenterte det?

Jeg har lyst til å ha mine venner for meg uten at faren til barnet mitt er med der. Selv om vi samarbeider bra nå så har vi jo før hatt våre opp og ned turer.

"Venninna" mi driver å henger med BF som ikke stiller opp. Så eg hadde ikke hatt noe problem med det om de bare var venner på facebook :)

Anonymous poster hash: ab432...daa

Skrevet

Du får spørre henne da: hvis hun har sagt at du ikke får ha kontakt med hennes ekser, hvorfor er det andre regler for henne? Hva slags forhold har de?

Anonymous poster hash: 2b4a9...5ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...