Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #1 Skrevet 1. mai 2016 er jeg blitt syk i ryggen. Var hos legen og han har videresendt meg til sykehuset for å ta bildet. Mitt spørsmål nå er om: 1. Har jeg rett til å bli sykemeldt som arbridsledig med dsgpenger? 2. Hvis ja-vil dagpenge perioden min forlenges så lenge jeg er sykemeldt? Anonymous poster hash: e9cb4...323
Trinity* Skrevet 1. mai 2016 #2 Skrevet 1. mai 2016 For å ha rett på dagpenger er det et krav at du er minst 50 % arbeidsfør. Er du ikke minst 50 % arbeidsfør kan du bli sykemeldt som arbeidsledig, og sykepengene vil da tilsvare det samme som du ville fått i dagpenger. Dette går da ikke som bruk av dagpengeperioden. Når du igjen er friskmeldt minst 50 % kan du søke om gjenopptak av dagpenger.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 Betyr det at perioden for dagpengene stopper opp og ikke "Teller" med i sykemldingen? Anonymous poster hash: e9cb4...323
Trinity* Skrevet 2. mai 2016 #4 Skrevet 2. mai 2016 Det stemmer, du forbruker ikke av dagpengeperioden så lenge du mottar sykepenger istedet for dagpenger.
magica fra tryll Skrevet 2. mai 2016 #6 Skrevet 2. mai 2016 Viktig å sykemelde deg når du er syk,ja. På den måten "sparer" du dagpengene til du blir frisk igjen:) Du er jo ikke 100% klar for en hvilken som helst jobb dersom du er syk. Det er jo det du krysser av for på meldekortet...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #7 Skrevet 2. mai 2016 Takk for svar! Det var godt å vite at dagpengene "stopper" opp så lenge jeg er sykemeldt. Må nok ringe legen imorgen. Pr dags dato er jeg ikke klar for å jobbe.. Anonymous poster hash: e9cb4...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå