Gå til innhold

Arbeidsledig, mottar dagpenger - men nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jeg blitt syk i ryggen. Var hos legen og han har videresendt meg til sykehuset for å ta bildet.

Mitt spørsmål nå er om:

1. Har jeg rett til å bli sykemeldt som arbridsledig med dsgpenger?

2. Hvis ja-vil dagpenge perioden min forlenges så lenge jeg er sykemeldt?

Anonymous poster hash: e9cb4...323

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ha rett på dagpenger er det et krav at du er minst 50 % arbeidsfør. Er du ikke minst 50 % arbeidsfør kan du bli sykemeldt som arbeidsledig, og sykepengene vil da tilsvare det samme som du ville fått i dagpenger. Dette går da ikke som bruk av dagpengeperioden. Når du igjen er friskmeldt minst 50 % kan du søke om gjenopptak av dagpenger.

Skrevet

Betyr det at perioden for dagpengene stopper opp og ikke "Teller" med i sykemldingen?

Skrevet

Det stemmer, du forbruker ikke av dagpengeperioden så lenge du mottar sykepenger istedet for dagpenger.

Skrevet

Dytt

Skrevet

Viktig å sykemelde deg når du er syk,ja. På den måten "sparer" du dagpengene til du blir frisk igjen:) Du er jo ikke 100% klar for en hvilken som helst jobb dersom du er syk. Det er jo det du krysser av for på meldekortet...

Skrevet

Takk for svar! Det var godt å vite at dagpengene "stopper" opp så lenge jeg er sykemeldt. Må nok ringe legen imorgen. Pr dags dato er jeg ikke klar for å jobbe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...