Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #1 Skrevet 1. mai 2016 Hvor mye ukepenger får barnet/barna dine og hvor gamle er de?Må de hjelpes til i huset for å få dem?  Anonymous poster hash: 295bf...a03
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #2 Skrevet 1. mai 2016 Bumper opp  Anonymous poster hash: 295bf...a03
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #3 Skrevet 1. mai 2016 Mine får 50kr i ukepenger. Ja, de må hjelpe til hjemme, men vi presiserer til barna at ukepengene IKKE er "lønn" for å hjelpe til hjemme. Å hjelpe med litt enkelt husarbeid eller barnepass er, og skal være, en selvfølge. Ikke noe de kan velge bort hvis de føler seg rike (etter bursdager, for eksempel). Familien er et team, vi bidrar litt alle sammen, det er ingen som får betalt for det.  Anonymous poster hash: e9644...251
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #4 Skrevet 1. mai 2016 Hvor gamle er de? Â Anonymous poster hash: 295bf...a03
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #5 Skrevet 1. mai 2016 Hvor gamle er de? Â Anonymous poster hash: 295bf...a03 7. klassinger (gutt og jente) Â Anonymous poster hash: e9644...251
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #6 Skrevet 1. mai 2016 Har 4 barn og alle får lommepenger, men de er ikke knyttet opp mot å hjelpe til hjemme nei. Jeg mener at alle må bidra for å dra lasset, hjelpe til etter alder og evner, uten å få betalt for det. Ingen får betalt for å rydde sitt eget rot eller dekke bordet før midddag, det er en selvfølge at man bidrar med sånt. Jeg ønsker ikke "hva-får-jeg-for-det" unger som du ikke kan be om hjelp uten at de skal ha betalt for det....  15-åringen får 500 kroner i måneden, det er håndpenger til småting i løpet av måneden. Skal han f.eks på kino betaler gjerne jeg billetten men han må selv kjøpe snop, skal han på bowling betaler jeg gjerne en serie men han må selv betale for en brus osv.  12-åringen får 50 kr hver lørdag, det er til forbruk når han er ute med venner på dagtid. De kjøper jo gjerne en sjokomelk, litt snop o.l. når de er ute og farter med fotball og sparkesykkel på lørdagene. Får ellers penger når han trenger det.  7 og 8 åringene får penger hver lørdag til å kjøpe seg lørdagsgodt selv.  Alle må hjelpe til hjemme, rydde etter seg selv, holde eget rom i orden, rydde på plass egne rene klær, dekke middagsbord, rydde av sin egen asjett etter middag osv. 15-åringen må støvsuge og  vaske kjellerstuen 12-åringen har ansvaret for å ta ut søppel, vi sorterer inne og han må ta ut til riktig dunk.  Ellers hjelper de til når jeg ber om det, de to eldste klipper gress, vasker bil, henter ved osv når de blir bedt om det. Anonymous poster hash: b546f...57f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #7 Skrevet 1. mai 2016 8 år, får 50 kr hver lørdag til lørdagsgodt eller hva han måtte ønske. Må gjøre pliktene sine selv, hvis ikke blir det 5 kr trekk pr plikt som ikke blir utført.  Anonymous poster hash: d29a9...b93
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #8 Skrevet 1. mai 2016 8 år, får 50 kr hver lørdag til lørdagsgodt eller hva han måtte ønske. Må gjøre pliktene sine selv, hvis ikke blir det 5 kr trekk pr plikt som ikke blir utført.  Anonymous poster hash: d29a9...b93 Hjelper til hjemme ja.   Anonymous poster hash: d29a9...b93
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #9 Skrevet 1. mai 2016 min er 15 år og får 500 kr i mnd. Han får også penger langsmed til planlagte aktiviteter som slalom med kompiser en helg, eller kino osv, så de 500 er kun håndpenger.  Han gjør alt jeg ber om i tillegg til å rydde/vaske rommet. Det kan være passe småsøsken, gå på butikken, støvsuge, vaske bad, ta ut av oppvaskmaskin, ta ut boss, hagearbeid osv. Vi opererer ikke med faste plikter, og han er en veldig grei gutt Anonymous poster hash: 949f5...d02
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #10 Skrevet 1. mai 2016  min er 15 år og får 500 kr i mnd. Han får også penger langsmed til planlagte aktiviteter som slalom med kompiser en helg, eller kino osv, så de 500 er kun håndpenger.  Han gjør alt jeg ber om i tillegg til å rydde/vaske rommet. Det kan være passe småsøsken, gå på butikken, støvsuge, vaske bad, ta ut av oppvaskmaskin, ta ut boss, hagearbeid osv. Vi opererer ikke med faste plikter, og han er en veldig grei gutt  Anonymous poster hash: 949f5...d02 2000kr i mnd?! Synes det var mye  Anonymous poster hash: 61bc7...852
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #11 Skrevet 1. mai 2016 2000kr i mnd?! Synes det var mye  Anonymous poster hash: 61bc7...852   dersom du hadde lest innlegget ordentlig, ville du merket deg at jeg skrev 500 kr per mnd - altså ca 100 per uke.  Anonymous poster hash: 949f5...d02
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #12 Skrevet 2. mai 2016 Her får barna ukelønn fra rundt skolestart. De får alderen sin ganger fem dager i uka. Altså får tiåringen femti kroner. De har ansvar for å holde eget rom i orden, gjøre lekser og hjelpe med lett "husarbeid" alt fra å gå med søpla, til å lese ei bok om for de små om de ber om det. Ser rommet ut som en slagmark, leksene ikke gjøres, barnet oppfører seg dårlig (alvorlige ting, ikke småplukk) så trekker vi ukepenger den dagen. Ukepengene spares opp til noe man ønsker seg, eller brukes på tull og tøys. Barna styrer det selv.  Vi foreldre betaler lørdagsgodt, klær/sko, kino, turer, cup+++ utenom, så strengt tatt trenger ikke barna ukelønn. Men det er en fin måte å lære å spare penger, ønske seg noe og jobbe for det.  Anonymous poster hash: 1df0b...a16
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. mai 2016 #13 Skrevet 2. mai 2016 Eldtse er 10 år. Han får 50kr i uka for å vaske badet.  Minste er 8 år. Han får 40 kr for å vaske badet oppe (bare vask og do), vaske trappa og vanne blomstene.  Dette er penger som de gjør som de vil med. De får penger av meg dersom de trenger det til noe.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #14 Skrevet 2. mai 2016 6 og 9 åring her får 50 kr i uken. Da må rommet være ryddig hver lørdag, og de må hjelpe til ellers med det vi ber om. 9 åringen gjør mest, og burde egentlig fått mer, men hun er så fæl til å gni det inn og terge søsteren med sånt, så da blir det likt.  Anonymous poster hash: 111a3...517
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #15 Skrevet 2. mai 2016 Mine barn får 3000,- i mnd penger. Da kjøper de det meste av klær også selv:-)  Anonymous poster hash: 322c1...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå