Gå til innhold

Idag har jeg bare vært hjemme med 3-åringen, og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullstendig utslitt. Jeg har for en halvtime siden ramlet ned i sofaen og har null energi igjen. Fy søren for en slitsom alder. Så sta, så mye energi, sover ikke lenger på dagen, osv. Herregud som det har gått på høygir idag. 

Vi har fra vi sto opp malt, tegnet, sett på film, vært mange timer ute og lekt, osv, så han har jo ikke kjedet seg. Små og store kamper gjennom hele dagen som, ikke løp rett ut i veien, fort deg på do før du tisser på deg, nei, du får ikke det tredje glasset med sjokolademelk, jo du må rydde opp leke dine, vi skal ikke lese 3 bøker på senga, det holder med en. 

Huff, dette ble et fryktelig rotete innlegg, men jeg måtte bare tømme meg! Kjenner jeg savner å ha en partner som kan avlaste litt, he he. 

Åssen har søndagen deres vært, dere med småbarn? :-) 

Anonymous poster hash: 4247c...683
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rolig og stille da han er syk :( men ellers er det full trass og full fart, min er og 3

Skrevet

Nå har ikke jeg en 3—åring.

Mine er 1, 4 og 8. Vi har vært på dugnad i idrettslaget og største har vært på trening. Ute i hele dag. Mannen er på jobb. Sliten er jeg ikke, men godt å finne sofaen. Jeg synes det var nesten det var mer slitsomt å ha ett barn enn tre. Flere å spille på. Kan bli irritert på den ene, men da er somregel en av de andre blid.

Anonymous poster hash: dcec8...910

Skrevet

Dem har jo ikke vondt av å kjede seg litt da😊. Ikke bra med overstimmuli heller

Anonymous poster hash: 6025b...9d9

Skrevet

Har sykla lang tur, sett på masse show i byen, spist på mc Donald, sykla hjem, laget middag, hatt besøk, rydda hus, skal nå pakke for mannen som reiser i morgen (neida. Skal pakke det han må ha med når han og minste skal reise vekk på torsdag, men da er jeg ikke hjemme)

De er 3, 9 og 12 år.

Hatt en strålende dag!

Anonymous poster hash: 264d1...6a2

Skrevet

Jeg har ikke 3-åring lenger, og de blir mer selvstendige etterhvert...

12 og 15-åringene har vært ute og spilt fotball på kunstgressbanen med kompiser en stund, hjulpet til i hagen i nesten 3 timer (bl.a fylt en henger med materialer og søppel etter et oppussingsprosjekt vi har hatt i vår), 9-åringen har vært ute og lekt med nabobarn i hele dag, 7-åringen har vært i bursdag hos en klassevenninne og ellers ute og lekt med kritt, sykkel, på trampolina osv med nabobarn.

Jeg har ryddet og vasket litt (skal ha konfirmasjon neste helg) og ellers slappet av i dag :)

Anonymous poster hash: 3aeca...8b7
Skrevet

Jeg var ute i går så var overhodet ikke i form i dag!

Så dagen hatt kjempe sakte!

Vi har spillet spill,puslet sammen,sett på film,hørt på lydbok,laget vafler,vært ute å lekt litt utenfor å litt nede i barnehagen med en venn av seg.

Så var det bading før kveldsmat og kvelds-stell.

Det er slemt å si det men var litt deilig å kunne slappe helt av nå som han er i seng.

Anonymous poster hash: 18f46...88f
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen her.Denne helgen hadde typen nattevakt så alt fallt på meg men er ikke sånn bestandig.

He he ja den sjokomelken er populær her også:) vært ute og lekt,sett masse på tv og lekt masse med lego klarer ikke å leke så mye alene før det er rop om å leke igjen.

Anonymous poster hash: 9fa86...fc1

Skrevet

Jeg var ute i går så var overhodet ikke i form i dag!

Så dagen hatt kjempe sakte!

Vi har spillet spill,puslet sammen,sett på film,hørt på lydbok,laget vafler,vært ute å lekt litt utenfor å litt nede i barnehagen med en venn av seg.

Så var det bading før kveldsmat og kvelds-stell.

Det er slemt å si det men var litt deilig å kunne slappe helt av nå som han er i seng.

Anonymous poster hash: 18f46...88f

Slemt? haha, det er jo helt magisk når de legger seg  :legrine:

Anonymous poster hash: 4247c...683

Skrevet

Alene med begge jentene ene hadde bursdag i dag så litt styr der men en fin fin dag.

Skrevet

Ungene her er 4 og 5 år, dagen har gått greit, men blir fort nok sliten gitt..

Vært på spasertur i dag, en lengre en, med vogn da, så de kunne sitte å slappe av om de ville, så var det mye lek i hagen, før vi gikk inn og ryddet i leker og ordnet med husarbeid. Til slutt fikk de slappe av med film før middagen. Sittet på rompa siden jeg la de i kveld :o:P Sliten? jupps.

Skrevet

Jeg (og ungene) trenger rundt tre dager for å finne rytmen på fridagene. Så i helgene er jeg ofte kake når kvelden kommer, mens i lengre ferier går det seg til. Heldigvis. 😊

Men det er vesentlig mer slitsomt med ett barn enn to synes jeg. Med to har de alltid selskap, om enn de ofte ender med krangling.

Jeg får drukket vesentlig mer kaffe og lest mer avis når begge er hjemme enn når kun minsten er her. 😊

Anonymous poster hash: d5d72...eb3

Skrevet

Har en 1 åring, mannen er bortreist. forsatt våken å nekter å sove. Dagen min har også vært lang, gleder meg til han sovner slik jeg kan sove også :)

Anonymous poster hash: 25622...db8

Skrevet

Har en 3 åring og en 4.5 åring. Mannen hver 6 dager i uka og barna er bare i barnehage 3 dager per uke.

Stor koser oss de tre dagene det bare er oss, svømmehall, bibiliotek, leke ute, leke inne, bake, shopping, besøker venner,

Helt ærlig synes jeg 3 år er mye lettere enn 2år.. Ingen bleier lenger, ingen stellebag å dra på og hun forstår så mye mer hvordan hun skal oppføre seg.

I morgen har begge barna time hos tannlegen, så skal vi på lekeplass, og må innom butikken etterpå før vi drar hjem å lager middag som er klar når pappa kommer hjem fra jobb. Gleder oss.

Anonymous poster hash: 8b8fa...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...