Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #1 Skrevet 1. mai 2016 Jeg lurer på om det er flere som har babyer som reagerer voldsomt og langvarig på tannfrembrudd?Min lille tass på 11 mnd har alltid vært en utålmodig sjel som ikke er så glad i å leke alene,men han har alltid vært ganske blid så lenge jeg leker med han eller vi er ute og finner på ting For halvannen mnd siden begynte han å bli ekstremt sutrete,ville ikke leke i det hele tatt og alt var gærent. Han sutret,hylte og krevde konstant oppmerksomhet og bæring. Samtidig hadde han alle tegn på tannfrembrudd og virket til å klø ekstremt i gommene. Når jeg bar han kunne han plutselig hyle til og gape over haka mi for liksom å gnikke den mot gommene sine. Humøret og symptomene ble verre og verre ila de neste tre ukene,og så plutselig en morgen var det en tann der. Fra denne dagen var han strålende blid - i nøyaktig 5 dager...så var det på'n igjen!Nå har den samme oppførselen vart i 2 1/2 uke og jeg venter desperat på neste tann. Jeg ser et søkk i tannkjøttet ved siden av tann nr 1 og en hvit prikk som kommer og går litt. Begynner å føle meg litt dum når jeg er med andre og skylder sutringen hans på tenner..det har jeg jo nå gjort i seks uker :/ På de verste dagene har jeg gitt Paracet med god effekt,men kun to ganger da det virker mer som han plages av kløe enn av smerter. Heldigvis sover han godt om natta og stort sett også om dagen Bare lurer på om andre har opplevd dette?Syns alle andre jeg hører om forteller om tannplager som varer i et par dager. Kan det være at jeg tar helt feil og at det er noe annet som plager han?Syns bare det var så påfallende at han ble blid i det øyeblikket den forrige tanna brøyt gjennom. Hvis noen andre kjenner seg igjen i dette; vil det være så ekstremt med hver eneste tann?Isåfall blir det en laaaang avslutning på permisjonene min :/ Blir veldig takknemlig for svar Anonymous poster hash: de09a...da3
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #2 Skrevet 1. mai 2016 Glemte å skrive at Dentinox er forsøkt uten noen som helst effekt. TS. Anonymous poster hash: de09a...da3
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #3 Skrevet 1. mai 2016 Min var aldri plaget med tannfrembrudd men hadde lik oppførsel ved den alderen. Utålmodig, hissig, klengete og generelt veldig grinete. Tror det like gjerne kan være utviklingssprang som tenner dere sliter med. Anonymous poster hash: a1327...c15
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #4 Skrevet 1. mai 2016 Ja, det kan jo kanskje være det, syntes bare det var litt rart at han ble seg selv igjen så fort tanna var ute. Pluss denne bitinga på meg og ALT han kommer over. Ikke sånn som de fleste babyer driver med fra 3-4 mnd alder,men en desperat og intens biting! Men det kan jo være en kombinasjon også - og det er sikkert ikke moro det heller :/ TS Anonymous poster hash: de09a...da3
februarprins2013 Skrevet 4. mai 2016 #6 Skrevet 4. mai 2016 Min hadde aldri plager når tennene kom,men var en periode mellom 9mnd-12mnd han var veldig grinete, bare jeg var god nok, og alt annet var galt, tror kanskje det er utviklingsprang i de månedene og da blir barnet ekstremt grinete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå