Gå til innhold

Blodtrykk. Nå bør man bli bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under første svangerskap fikk jeg høyt blodtrykk. 170/110 +-. Har et par i familien som fikk det rundt 40 årene.

Jeg har en stressende hverdag nå. Mye ansvar på jobb. Merker jeg er helt anspent når jeg kommer hjem. Vi er få på jobb og flere sykemeldt slik at jeg kan ikke gjøre stort m presset på jobben.

I det siste har jeg slitt med svimmelhet, kvalme og hodepine på kvelden. Målte blodtrykket til 153/97 på ettermiddagen, 130/80 på kvelden. Trenger jeg bekymre meg for det så lenge det går ned på kvelden?

Anonymous poster hash: b8657...66d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres ikke bra ut! Kan jo være ingenting selvfølgelig, men det kan også være svangerskapsforgiftning, spesielt med kvalme i tillegg. Hvor langt er du på vei? Jeg ville absolutt bestilt en legetime.

Anonymous poster hash: 25420...e34

Skrevet

Ja, det høres ikke bra ut! Kan jo være ingenting selvfølgelig, men det kan også være svangerskapsforgiftning, spesielt med kvalme i tillegg. Hvor langt er du på vei? Jeg ville absolutt bestilt en legetime.

Nei, ser jeg har formulert det her helt tussete. Jeg er ikke gravid nå. Nevnte tidligere svangerskap fordi legen sa den gang at jeg har større sjanse for å slite med blodtrykket senere i livet.

Skrevet

Nei, ser jeg har formulert det her helt tussete. Jeg er ikke gravid nå. Nevnte tidligere svangerskap fordi legen sa den gang at jeg har større sjanse for å slite med blodtrykket senere i livet.

Ok, da er det nok mindre akutt i alle fall. Men jeg ville gått til legen likevel, kanskje du trenger medisiner (eller en motivasjon til å stresse ned)

Skrevet

97 i undertrykk og 153 i overtrykk er høyt og bruker å medisineres. Blodtrykket ditt går ned til normalen noen timer etter jobb.. Hva med å kontakte legen og diskutere det med han, Mtp tiltak. Miljøtiltak ser jo ut til å hjelpe, å ikke stresse (aka i dette tilfellet å ikke jobbe) får jo blodtrykket ditt ned.. Legen og du bør jo vurdere hva som er best tiltak: sykemelding, medisiner eller andre ting.. 153/97 i bt må man hvertfall gjøre noe med, for det er farlig å gå med høyt bt over tid. Lykke til.

Anonymous poster hash: 5b2a3...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...