Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #1 Skrevet 1. mai 2016 Her er det nesten komisk hvor ulike vi er, det ene foreldreparet er sinnsykt harry. De er cowboyer, hører på danseband, har bilvrak i hagen, røyker og ja, de topper alle harry barometerer 😂 Vi på den andre siden er opptatt av arkitektur, natur, verneverdige bygninger og god mat (og vin). De er svært hyggelige, og mer "oppegående" enn ventet (ja, det var de fordommene da 😳). Men det kan være ganske pinlig når vi drikker en kaffikoppen mens ungene leker 😅 Er dere like foreldrene til barnas venner, eller? Anonymous poster hash: 89e8f...d62
Nyttårs barn Skrevet 1. mai 2016 #2 Skrevet 1. mai 2016 Nei svært lite og et gjør at jeg angrer veldig på hvor vi har bosatt oss.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #3 Skrevet 1. mai 2016 Her er det nesten komisk hvor ulike vi er, det ene foreldreparet er sinnsykt harry. De er cowboyer, hører på danseband, har bilvrak i hagen, røyker og ja, de topper alle harry barometerer 😂 Vi på den andre siden er opptatt av arkitektur, natur, verneverdige bygninger og god mat (og vin). De er svært hyggelige, og mer "oppegående" enn ventet (ja, det var de fordommene da 😳). Men det kan være ganske pinlig når vi drikker en kaffikoppen mens ungene leker 😅 Er dere like foreldrene til barnas venner, eller? Anonymous poster hash: 89e8f...d62 Både og. Noen er "pene mennesker" og litt for fine for oss (sim dere tenker jeg), andre er "mer Harry". Noen snakker ikke norsk i det hele tatt, noen elsker å ta en fest, noen er sky, noen i overkant utadvendte (for vår smak). Men det går helt greit, så lenge vi holder oss unna innvandrings- og skattepolitikk. Anonymous poster hash: 79ce2...730
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mai 2016 #4 Skrevet 1. mai 2016 Jeg er stort sett en generasjon yngre enn de fleste, så vi omgås ikke. Er et par som er eldre enn meg, tjener helt hinsides mye penger, men som vi fint kan ta en middag med både med og uten barn.
Marriet Skrevet 1. mai 2016 #5 Skrevet 1. mai 2016 En salig blanding. Noen er ytterpunkter slik som du beskriver dere og disse harryfolka og andre er mer eller mindre som oss. Kommer godt overens med alle, men tilbringer ikke mye tid samme med foreldrene til vennene til barna. Bortsety fra de som er vennepar da, som også har barn
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #6 Skrevet 1. mai 2016 Ja, sånn ytre sett er vi nok det. Vi bor i et område hvor de fleste bor i eneboliger eller store rekkehus, har relativt god/lang utdanning og god økonomi osv. Interessene og veridene er nok litt ulike så klart, men for det meste er vi forholdsvis like foreldrene til barnas venner. Vi kommer i hvert fall stort sett overens med de fleste, men pleier ikke ådrikke kaffe med noen av dem. Det blir mer en kort prat når vi henter unger, på avslutninger osv. Anonymous poster hash: 85b5d...912
Mamma_til_2 Skrevet 1. mai 2016 #7 Skrevet 1. mai 2016 Ja helt forskjellig fra de, vi er mer løssluppen og ikke så snerpete, men heldigvis er barna greie da!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #8 Skrevet 1. mai 2016 De fleste er ganske ulike oss på mange måter, er vel bare en forelder til en veninne av ungene som er ganske like oss. Jeg syns det er fasinerende hvor anderledes folk er når en kommer litt underr huden på de, enn hva først inntrykket gir utrykk for. Ett foreldrepar virker veldig firkantet, etter regler, strikse og alt skal være det beste og dyreste. Når vi ble litt bedre kjent med de så er de totalt anderledes. Regler er til for å brytes, og det er bare gøy. De gir ungen en slikekpinne på vei til farmor, for det er så gøy å irritere farmor. Farmor er nemlig totalnekt av sukker i alle former. Men møter vi disse på foreldremøter så er det fasaden vi møter igjen, går vi ut døren er de anderledes igjen. Så har vi moren jeg trodde var ganske så normal og lett omgjengelig, hun er totalt motsatt. Vanskeligere kvinnemenneske har jeg aldri møtt. Ungene sier de ikke vil være på besøk der, for det er så slitsomt. Bursdagene der tar helt av, nesten litt slik i holllywood stil mens ellers når de er der så er det såvidt de får lov å sitte på en stol nesten. Anonymous poster hash: bdaf0...f45
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #9 Skrevet 1. mai 2016 Ja! Nå er jeg alene med barnet mitt men jeg er ofte yngst av foreldrene i de fleste sammenhenger. Ikke uvanlig at de fleste er 20-30 år eldre enn meg. Heldigvis mange nærmere min alder også da. De fleste er hyggelige å lette å prate med men det blir veldig overfladisk siden vi ikke har noen ting til felles. Anonymous poster hash: a4716...c99
Plutselig_gravid Skrevet 1. mai 2016 #10 Skrevet 1. mai 2016 De fleste er som oss. I hvert fall på utsiden. Selvsagt også noen ytterkanter. Jeg liker ytterkantene
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #11 Skrevet 1. mai 2016 Det er veldig mye forskjellig, syns jeg. F eks har min tidligere sjef et barn i samme klasse som sønnen min, og to av kollegaene mine likeså. Men de øvrige foreldrene er både nyankomne flyktninger som nesten ikke snakker norsk, samt en masse "vanlige" folk som rørleggere, lærere, revisorer og sekretærer. Anonymous poster hash: 7a6d9...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå