Gå til innhold

Rygget i en annen sin bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så har jeg klart det. Men jeg er ikke ute etter noe kjeft eller pekepinn.

Jeg rygget inn i en parkert nabo bil. Skaden var at vi fikk noen riper og hull i støtfangeren bak. Og den aner bilen fikk endel kraftige riper samt bulk. Ikke en bulk som gikk lang inn, men man ser den godt. Vi har en ny Volvo v60 mens den andre er en litt eldre stasjonsvogn wolksvagen.

Og så til spørsmålet. Vi har full kasko...betaler vi egenandel på begge bilene , elle bare på vår egen ?

Og som sagt, jeg vet hvor dum jeg har vert, så trenger ikke noe tilsnakk :-/

Anonymous poster hash: a5408...67f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditt forsikringselskap vil jo betale alt av kosnader til din bil og den andres sin iom at du hadde kasko. Bonusen din vil derimot gå ned.. :/

Anonymous poster hash: ffa57...3cb

Skrevet

Du betaler din egenandel forresten.

Anonymous poster hash: ffa57...3cb

Skrevet

Alt dekkes av din kasko, men du mister bonus. Hvis det ikke er veldig dyrt å fikse skadene, kan det kanskje lønne seg å betale alt (uten å bruke forsikringen) for å unngå å miste bonus.

Skrevet

Kanskje ett litt rart spørsmål. Men hva vill det si å miste bonus ? :-/

Skrevet

At forsikringen din går opp i pris PR mnd

Skrevet

Been there, done that.  Du betalar din eigenandel, og så betalar forsikringsselskapet resten.  Av og til kan det svare seg å avtale med forsikringsselskapet at de betalar det heile sjølv, framfor å tape bonusen, men dette høyres ganske dyrt ut, så vil tru det lønnar seg å bruke forsikringa.

Skrevet

Been there, done that. Du betalar din eigenandel, og så betalar forsikringsselskapet resten. Av og til kan det svare seg å avtale med forsikringsselskapet at de betalar det heile sjølv, framfor å tape bonusen, men dette høyres ganske dyrt ut, så vil tru det lønnar seg å bruke forsikringa.

Vi er nok ikke de neste heldigvis ...bare forferdelig kjedelig. Men bra det bare er egendel på vår bil og ikke på begge...håper bare det ikke blir så svimlende dyrt ☹

Skrevet

Når det er din skyld, vil forsikringen din dekke alt. Du vil måtte betale egenandel og du taper bonus. H*n du rygget på vil ikke behøve hverken å betale egenandel eller tape bonus, men det er vel ikke særlig stad for motparten uansett, vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 3c5b9...c6a

Skrevet

Har du 75% bonus på 5 året mister du ikke bonus før neste gang.

Det du betaler er egen andel til ditt selskap.

Anonymous poster hash: 699c9...dcb

Skrevet

Vi er nok ikke de neste heldigvis ...bare forferdelig kjedelig. Men bra det bare er egendel på vår bil og ikke på begge...håper bare det ikke blir så svimlende dyrt ☹

Vet du ikke hva du har i egen andel?

Anonymous poster hash: 699c9...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...