Gå til innhold

Hjelp: hamster som hele tiden sover...!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På torsdag fikk vi et lite hamster, 3 mnd gammel. Siden i går har den sovet og sovet igjennom hele dagen og hele natta! Tok den litt opp i stad, blir litt mer livlig, men ikke mye.. I går kveld satt den og sturet ut av buret, før den gikk inn i huset sitt. Den spiser lite og drikker lite. Han fikk rå kjøttdeig i går kveld, kanskje det er det han ikke tålte? Huff. Er bekymret. Er dette normalt? Tenker det er mye inntrykk. Vært Mange barn som var å så på han på torsdagen. Kanskje det rett og slett ble for mye? Litt usikker på om jeg skal tvinge han opp eller bare la han sove... Kanskje han savner broren sin som han delte bur med? 😕

 

Anonymous poster hash: 7decf...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde ha såpass vett at du leser deg opp på dyret du skaffer deg!

 

Anonymous poster hash: 40bbd...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår var kun våken fra cakl 23-01...

Og avogtil en halvtime på morran.

Men hvorfor i alle dager ga dere rå kjøttdeig?

Det er ikje noe for et hamster.

Gi den heller frukt og grønt.

Kan være den savner sin bror,ja.

Prøv å ta den ut, ka den løpe litt fritt på avstengt sted. De liker å gjemme seg, så pass på at den ikke stikker bak skaper og møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når falt det deg inn at hamstere er kjøttetende dyr? De er nattdyr som spiser grønt og det hamsterforet som du får kjøpt på dyrebutikken.



Anonymous poster hash: 66a90...329
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamstre SKAL bo alene. De kan få LITT (lillefingernegl) kjøttdeig av okse!

De SKAL ALDRI vekkes når de sover!

 

Hvorfor får dere dyr når dere ikke har peiling? De må også få pellets tilpasset hamstre, de er omnivore og spiser altså ikke bare plantevekster.. De har stort mosjonsbehov, og er altså IKKE noe for barn siden de sover hele dagen.

 

Anonymous poster hash: 40bbd...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når falt det deg inn at hamstere er kjøttetende dyr? De er nattdyr som spiser grønt og det hamsterforet som du får kjøpt på dyrebutikken.

 

Anonymous poster hash: 66a90...329

Ikke så mye peiling du heller ser jeg. Hamstre er omnivore..

 

 

Anonymous poster hash: 40bbd...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hamstere sover mye, spesielt når de er små og når de blir gamle, og når de våkner så ser de ofte ut som en 18-åring etter en natt med hard festing :D. De er våkne bare litt innimellom. De kan få litt kjøtt, men ikke ofte og ikke mye. Om du har hamsterburet på f.eks kjøkkenet, så lærer de seg ganske fort når det lønner seg å være våken. Våre hamstere har alltid benyttet muligheten til å se søt ut når noen åpner kjøleskapsdøra eller vi sitter og spiser, i håp om å få en agurkbit, et solsikkefrø eller en bit ost. Dere kjenner jo ikke hamsteren enda, og han kjenner ikke dere. Gi det et par uker, så har det sikkert gått seg til litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav: takk for et konstruktivt og godt svar. Til dere andre: jeg har da virkelig lest meg opp! Rå kjøttdeig kan og bør gies ca en x pr uke. De er kjøttetende! Fikk dette også anbefalt av dyrebutikken. Akkurat nå har jeg lagd til badekaret med fleeceteppe og massevis av tunneler. Har også satt opp løpehjulet, men den vil han ikke bruke. Herrefred: litt av noen svar noen av dere har gitt meg. Jeg spurte om råd siden jeg var usikker. Se litt på hvordan svarene dere er! Forøvrig Har hamsteren vår kviknet drastisk til! 😊

 

Anonymous poster hash: 7decf...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamsteren vår var bare våken de 3 kvarterene jeg hadde den i badekaret... Han løp ikke i hjulet sitt, men var veldig interessert i tunnelene som jeg lagde (av brio). Spiste litt pære og bitte litt mat når den kom inn i buret sitt, og siden har den sovet. Jeg kommer til å ringe dyrebutikken på mandag for å høre om dette er normalt. Er bekymret. Vet som sagt ikke om dette er normalt. Hamsteren som jeg selv hadde da jeg var lita var helt annerledes! Den sprang som en gal i hjulet sitt hver natt... HI

 

Anonymous poster hash: 7decf...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamsteren vår var bare våken de 3 kvarterene jeg hadde den i badekaret... Han løp ikke i hjulet sitt, men var veldig interessert i tunnelene som jeg lagde (av brio). Spiste litt pære og bitte litt mat når den kom inn i buret sitt, og siden har den sovet. Jeg kommer til å ringe dyrebutikken på mandag for å høre om dette er normalt. Er bekymret. Vet som sagt ikke om dette er normalt. Hamsteren som jeg selv hadde da jeg var lita var helt annerledes! Den sprang som en gal i hjulet sitt hver natt... HI

 

Anonymous poster hash: 7decf...35b

Hamsteret deres høres ut som vårt. Men da det var ungdom og voksen var det full fres. Nå er han gammel og tar livet veldig bedagelig!

Vi har også gitt litt rått kjøtt av og til, men har vært frosset først som anbefalt.

 

 

Anonymous poster hash: 1cfac...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om hurpene her.

Det er fortsatt en baby så klart den sover masse.

Synes det høres ut som du tar godt vare på den.

Eneste jeg vil be deg om, kjøp en venn til den, de liker å være to.

 

Anonymous poster hash: 280b9...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om hurpene her.

Det er fortsatt en baby så klart den sover masse.

Synes det høres ut som du tar godt vare på den.

Eneste jeg vil be deg om, kjøp en venn til den, de liker å være to.

 

Anonymous poster hash: 280b9...b79

En hamster skal ikke dele bur med en annen hamster etter de er skilt fra mor. Da blir det slåssing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for to fine svar! 😊Så godt å høre at du har hatt en hamster som var lik, anonym 1! Anonym 2: jeg ønsket i utgangspunktet 2 stykk, men leste meg opp samt ble frarådet på dyrebutikken dette, da syriske hamstre luker best å Være alene. De kan bli aggressive om de er to eller flere, og sloss til en eller begge dør!😨 Men hamsteren vår har fått et stort bur med 2 etg, løpehjul, borg å gjemme seg i og riktig mat (som noen ovenfor lurte på!). Men; jeg har ikke sett at fan har drukket noe, men han har tisset inni huset sitt. Det vil vel si at gang har fått i seg nok med væske? Har kjøpt en hamsterdo også, men den bruker han ikke...

 

Anonymous poster hash: 7decf...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Jeg har også kjøpt hamster, for 3 uker siden cirka, har aldri hatt hamster før og ble bedt i dyrebutikken at en gang i uken skal/bør en hamster ha bittelitt kjøttdeig, helt til nå så har han vært våken hver natt og løpt i hjulet blandt annet men de 2 siste døgna sover han bare, ikke vært mye styr rundt han og han har fått vært i fred bortsett fra 10 min per dag for kjærligjetens  skyld. Men siden han alltid sover nå i stede for før blir jeg veldig redd... er han dårlig bør jeg kontakte dyrlege? Herregud kan han dø? Jeg er så stressa!😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2016 den 8.46, Anonym bruker skrev:

Ok, takk for to fine svar! 😊Så godt å høre at du har hatt en hamster som var lik, anonym 1! Anonym 2: jeg ønsket i utgangspunktet 2 stykk, men leste meg opp samt ble frarådet på dyrebutikken dette, da syriske hamstre luker best å Være alene. De kan bli aggressive om de er to eller flere, og sloss til en eller begge dør!😨 Men hamsteren vår har fått et stort bur med 2 etg, løpehjul, borg å gjemme seg i og riktig mat (som noen ovenfor lurte på!). Men; jeg har ikke sett at fan har drukket noe, men han har tisset inni huset sitt. Det vil vel si at gang har fått i seg nok med væske? Har kjøpt en hamsterdo også, men den bruker han ikke...

 

Anonymous poster hash: 7decf...35b

Du kan ikke både krenket hevde du har lest deg opp, og i neste innlegg skrive det måtte en dyrebutikkansatt til for å fraråde deg to stykker i samme bur. Dette står i all litteratur om gullhamstre!

At den ikke løper i hjulet er helt normalt. Ofte anbefales ikke hjul lengre fordi det ofte blir en stereotypi. Badekargreia høres artig ut - bra jobbet! 

Ellers synes jeg du skal stresse ned litt  - det høres ut som alt er i sin skjønneste orden :)

Anonymkode: b3813...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke både krenket hevde du har lest deg opp, og i neste innlegg skrive det måtte en dyrebutikkansatt til for å fraråde deg to stykker i samme bur. Dette står i all litteratur om gullhamstre!

At den ikke løper i hjulet er helt normalt. Ofte anbefales ikke hjul lengre fordi det ofte blir en stereotypi. Badekargreia høres artig ut - bra jobbet! 

Ellers synes jeg du skal stresse ned litt  - det høres ut som alt er i sin skjønneste orden :)

Anonymkode: b3813...5cc

Innlegget er 3 år gammelt

Anonymkode: 61c9a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Rebekka Hansen skrev:

Jeg har også kjøpt hamster, for 3 uker siden cirka, har aldri hatt hamster før og ble bedt i dyrebutikken at en gang i uken skal/bør en hamster ha bittelitt kjøttdeig, helt til nå så har han vært våken hver natt og løpt i hjulet blandt annet men de 2 siste døgna sover han bare, ikke vært mye styr rundt han og han har fått vært i fred bortsett fra 10 min per dag for kjærligjetens  skyld. Men siden han alltid sover nå i stede for før blir jeg veldig redd... er han dårlig bør jeg kontakte dyrlege? Herregud kan han dø? Jeg er så stressa!😰

1) Ikke lag brukernavn med eget fornavn og etternavn. 

2) Denne tråden er 3 år gammel 

Anonymkode: 661ec...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...