Gå til innhold

Feriepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jeg feriepenger fra nav i år når Permisjonen begynte i september 2014 og varte til juni 2015?

Anonymous poster hash: 00f8c...e72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fikk vel de i 2015.du får bare feriepenger for de første ukene

Skrevet

Ja,du får vel for det antall uker du har krav på! Husker ikke hvor mange uker det er... 12 eller 15 eller noe?

Anonymous poster hash: 5387c...ab6

Skrevet

Det er så utrolig urettferdig at det er sånn:(

Skrevet

Ja,du får vel for det antall uker du har krav på! Husker ikke hvor mange uker det er... 12 eller 15 eller noe?

De har du fått ja!!! Som skrevet over her.... Så ikke skikkelig på årstallet!

Skrevet

Urettferdig?! Du har gått hjemme og dullet med baby i månedsvis på statens regning, og så klarer du å si det er urettferdig fordi du ikke får 100% feriepenger? Bortskjemt kalles det. Hva med å spare litt selv?!

Anonymous poster hash: 97b2a...f9f

Skrevet

Urettferdig?! Du har gått hjemme og dullet med baby i månedsvis på statens regning, og så klarer du å si det er urettferdig fordi du ikke får 100% feriepenger? Bortskjemt kalles det. Hva med å spare litt selv?!

Anonymous poster hash: 97b2a...f9f

må si meg enig i dette

Skrevet

Nei, det gjør du ikke, og det er ikke det spor "urettferdig".

Hvor gammel er du egentlig? Du er kjempeheldig som har fått gå hjemme på statens regning, også er det "urettferdig" at du ikke får feriepenger av foreldrepengene? 

Anonymous poster hash: 3867e...610
Skrevet

Er det ikke årstallsbasert?! Dvs at du får for de 64 første dagene i permisjonen i 2014 som blir utbetalt i mai 2015. Men så begynner de på nytt og de får 64 første dager i 2015 som du får utbetalt i mai 2016?!

Skrevet

Hva er urettferdig, at du ikke får feriepenger når du ikke har jobbet?

Anonymous poster hash: bccad...fe1

Skrevet

Er det ikke årstallsbasert?! Dvs at du får for de 64 første dagene i permisjonen i 2014 som blir utbetalt i mai 2015. Men så begynner de på nytt og de får 64 første dager i 2015 som du får utbetalt i mai 2016?!

Nei

Anonymous poster hash: fadae...42a

Skrevet

Nei

Ehhhh jo? Feriepenger regnes jo ut fra inntekt fra året før.

Anonymous poster hash: 27bec...5be

Skrevet

Jo da, men en får likevel ikke feriepenger av mer enn de første 12/15 ukene av permisjonen, uavhengig av om den går over flere år. HI hadde (sannsynligvis) minst 12/15 uker permisjon i 2014, og fikk feriepenger av disse i 2015. Da får hun ikke feriepenger av permisjonen hun hadde i 2015, da det er max 12/15 uker.

Skrevet

Når du er i jobb ja.

Men når du mottar gratis penger fra staten uten å jobbe for dem er det ikke sånn.

Anonymous poster hash: 3867e...610

Skrevet

Du får begynne å jobbe i staten eller kommunen n så får du fulle feriepenger.

Skrevet

Hva i all verden??? Finnes da ikke urettferdig det, vi er heldige, vi kan gå hjemme, betalt. Også synes du det er urettferdig at du ikke får feriepenger for å ha gått hjemme?

Anonymous poster hash: 41bf6...c4e

Skrevet

Hva i all verden??? Finnes da ikke urettferdig det, vi er heldige, vi kan gå hjemme, betalt. Også synes du det er urettferdig at du ikke får feriepenger for å ha gått hjemme?

Anonymous poster hash: 41bf6...c4e

Ja, jeg syne det er urettferdig at sjefen min får lønna si utbetalt som vanlig fra selskapet, mens jeg og alle andre som ikke har lederansvar må få lønn fra NAV, og dermed miste ganske mye feriepenger året etter. 

Kan virkelig ikke begripe at noen synes dette er rettferdig og helt greit.

Skrevet

Ja, jeg syne det er urettferdig at sjefen min får lønna si utbetalt som vanlig fra selskapet, mens jeg og alle andre som ikke har lederansvar må få lønn fra NAV, og dermed miste ganske mye feriepenger året etter. 

Du får bli sjef da!

Skrevet

Da får du bli sjef eller bytte jobb!

Det er nav som betaler for sjefen din også. De har bare en ekstra gode fordi de er nettopp det, sjef. Sjefen min har 50 timer ekstra avspasering i året, fordi hun er sjef. Noen goder skal de ha. Jeg kan ikke sutre for det

Anonymous poster hash: 86f44...240

Skrevet

Alvorlig talt HI, hvor gammel er du? Det er selvsagt ikke urettferdig at du ikke får fulle feriepenger fra staten for å trø hjemme.

Men du står fritt til å bytte jobb. Du kan velge en arbeidsgiver som gir dette, uavhengig stilling. Stat og kommune og en del større arbeidsplasser gjør det. Og er selvsagt ikke noe urettferdig at ledere har andre goder enn andre. Er en del av pakken. Du står også fritt til å jobbe deg oppover.

Eller mener du at alle skal ha lik lønn og goder uavhengig stilling?

Sutreunge er det du fremstår som nå!

Ser noen sier her at fulle feriepenger refunderes av Nav,- hvilket det ikke gjør. Kun for 12 uker. Resten er et gode som arbeidsgiver betaler for selv.

Anonymous poster hash: f3133...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...