Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #1 Skrevet 30. april 2016 Lurer på om noen vet noe om hvordan det blir med foreldrepenger når far er tatt ut i streik rett før permisjonen starter. Jeg er heldig og har en arbeidsgiver som alltid betaler ut lønn og krever tilbake fra Nav. Om det gjelder sykepenger, svangerskapspenger foreldrepenger osv. Mannens arb.giver gjør som de fleste(?) andre, lar Nav ta seg av utbetalingene av alt uten å gå via dem. Nå ser det ut til at han kan bli tatt ut i streik kort tid før han skal ha deler av pappapermisjonen. Betyr det da at han risikerer å få foreldrepenger med grunnlag i streike"lønnen"? Og vil dette da gjelde hele permisjonstiden, uavhengig av om streiken avbrytes? Husker det var en del kluss og styr ift foreldrepengegrunnlaget forrige gang han hadde permisjon, og det tok laaaang tid å få ordnet opp i det, selv om Nav bare hadde diktet opp et grunnlag for utbetalingene. Anyone? Anonymous poster hash: 767ee...835
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #2 Skrevet 30. april 2016 Det er lønnen må som gjelder, så ja. At folk fortsatt er organisert er umulig å forstå. Streik nå 😩 Anonymous poster hash: 81b8e...4bf
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #3 Skrevet 30. april 2016 Ta umiddelbart kontakt med fagforeningen. Det kan være grunn til at han ikke blir tatt ut. Jeg var gravid da mitt forbund streiket. Tok kontakt med dem, og fikk beskjed om at enten ble ikke jeg tatt ut, eller så skulle de betale permisjonen min. (Streik gjelder ikke som arbeid, og man må være i jobb 6 av 10 mnd før fødselen eller noe omtrent sånn). Ta kontakt umiddelbart. Anonymous poster hash: e1dc6...8a7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 Takk for svar Vi har snakket med Nav og de sier at det er lønnen hans som teller, samtidig som vi leser i rundskrivet til nav at streik ikke gjelder som jobb og at man da ikke har krav... til å bli rar av. Sikker på at den neste vi snakker med hos nav sier noe annet. Venter på tilbakemelding fra fagforeningen på hva de sier. Skal høre om de kan la være å ta han ut, om det blir aktuelt ved hans arb.plass. Anonymous poster hash: 767ee...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå