Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #1 Skrevet 30. april 2016 Hva gjør dere, rent praktisk, når en seksåring og nesten femåring løper som gale rundt huset og gjemmer seg i stedet for å høre etter og komme inn. Når jeg går ut for å hente, ler de og løper avgårde. Dette har aldri vært akseptert og jeg kjenner sinnet koker. Men er så lei av kjefting og trusler...og de hjelper tydeligvis ikke. De er to og kaver hverandre opp. Så, jeg trenger ikke kommentarer om at 'det hadde jeg aldri godtatt', for det gjør ikke jeg heller. Men praktiske gidd råd om hvordan dere takler slik ufordragelig oppførsel... Anonymous poster hash: f9697...c8e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #2 Skrevet 30. april 2016 "Neste hang jeg roper på dere så må dere komme med en gang. Hvis dere ikke kommer så tar jeg fra den som ikke kommer iPad/Lego/spill/whatever i to dager." Sørg for at begge forstår. Gjennomfør kompromissløst. Barna kan velge å høre etter eller velge konsekvensene. Anonymous poster hash: 40bb5...f3c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #3 Skrevet 30. april 2016 Jeg tenker også i første omgang å ta fra goder hvis du har prøvd å snakke med dem på en ordentlig måte i en situasjon hvor de ikke er på rømmen og du er irritert.. (dvs. f.eks. spørre hvorfor de tror du ber dem komme, hvordan de tror du føler deg når de ikke hører osv osv.. Funker ikke noe av dette - timeout. Å sitte 5-6 min helt stille med ansiktet rettet inn mot veggen er grusomt kjedelig......- bare husk at de forstår hvorfor! Anonymous poster hash: afcaf...0fe
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #4 Skrevet 30. april 2016 Har snakket om det x antall ganger. Absolutt ikke i kampens hete. Men nytter altså ikke. I kveld ble det ikke lørdagsgodt på dem. Den tror jeg svidde mer enn andre konsekvenser... Anonymous poster hash: f9697...c8e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #5 Skrevet 30. april 2016 "Neste hang jeg roper på dere så må dere komme med en gang. Hvis dere ikke kommer så tar jeg fra den som ikke kommer iPad/Lego/spill/whatever i to dager." Sørg for at begge forstår. Gjennomfør kompromissløst. Barna kan velge å høre etter eller velge konsekvensene. Anonymous poster hash: 40bb5...f3c Ja. Viktig å aldri komme med en konsekvens uten å gjennomføre. Kjempeviktig. Men snakk med de nå først uten at det foregår, når de er rolige, og forklar at det er viktig at de hører etter. Men husk at barn er barn, lett å bli litt vel oppkavet i lek. Så prøv å ikke bli sint på de som "personer", men på handlingen/situasjon. Anonymous poster hash: d8e3b...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå