Gå til innhold

Har du sjekket selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaha, da har jeg sjekket selvangivelsen skikkelig, og foreldrefradraget manglet hos oss begge!

Hadde følt meg PASSE dum om jeg ikke hadde sjekket.

Anonymous poster hash: 1b1bc...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig har jeg det. Hadde ellers gitt bort 40 000 kr.

Anonymous poster hash: 66224...b64

Skrevet

Selvfølgelig. Sjekker alltid!

Skrevet

Er det sånn at punkt 3.2.10, foreldrefradrag, kun er for barn i bhg eller som blir passet av andre man betaler? Det gjelder vel ikke for vår ett år gamle sønn som enda ikke går i bhg?

(Vi har tre barn, og fikk "kun" 38.000 kr i foreldrefradrag...)

Anonymous poster hash: 378c8...fd7

Skrevet

Er det sånn at punkt 3.2.10, foreldrefradrag, kun er for barn i bhg eller som blir passet av andre man betaler? Det gjelder vel ikke for vår ett år gamle sønn som enda ikke går i bhg?

Det er kun for utgifter til barnepass ja. Du får ikke fradrag for utgifter du ikke har.

Anonymous poster hash: 1f5e6...3f9

Skrevet

Ja, jeg har sjekket. Har dog aldri opplevd at foreldrefradraget ikke har kommet med. Har dere privat barnehage (dere som ikke har fått det med)?

Skrevet

Det er kun for utgifter til barnepass ja. Du får ikke fradrag for utgifter du ikke har.Anonymous poster hash: 1f5e6...3f9

Nei, nettopp. Det var det jeg tenkte, måtte bare være sikker. Takk for svar!

Skrevet

Nei, nettopp. Det var det jeg tenkte, måtte bare være sikker. Takk for svar!

Men dersom du kjører "omvei" for å levere barna i bhg/sfo så kan du trekke fra ekstrakjøringen. 

Anonymous poster hash: 059db...1fb

Skrevet

Jada, sjekker alltid. Dessverre ikke noen feil eller mangler.

Skrevet

Men dersom du kjører "omvei" for å levere barna i bhg/sfo så kan du trekke fra ekstrakjøringen.  Anonymous poster hash: 059db...1fb

Jaha? Det gjør jeg faktisk. 23 km fram og tilbake hver dag. Du vet ikke tilfeldigvis hvordan jeg skal gå fram da?

Skrevet

Jaha? Det gjør jeg faktisk. 23 km fram og tilbake hver dag. Du vet ikke tilfeldigvis hvordan jeg skal gå fram da?Anonymous poster hash: 378c8...fd7

Fant det forresten da jeg googlet. Dette er jo gull!

Skrevet

Selvsagt sjekker jeg selvangivelsen! OG det er jo sååå mye enklere nå som det meste er utfylt på forhånd!

Jeg får meg noen ekstra fradrag hvert år ifht det som er utfylt. Veldig greit. Betaler min skatt med glede, men jeg vil ikke betale mer enn jeg etter reglene samfunnet har satt opp skal gjøre.

Anonymous poster hash: 38028...153
Skrevet

Jepp! Samt min mann sin og min søster sin. Noe annet er latterlig naivt spør du meg.

Skrevet

Ja, jeg har sjekket. Har dog aldri opplevd at foreldrefradraget ikke har kommet med. Har dere privat barnehage (dere som ikke har fått det med)?

Nei, kommunal. Aldri skjedd før her heller, så egentlig var det bare tilfeldig at jeg opplevde det.

Skrevet

Du kan føre opptil 6000 kr i privat barnevakt, må være reelt da- om de sjekker må du oppgi til hvem.

Skrevet

Men dersom du kjører "omvei" for å levere barna i bhg/sfo så kan du trekke fra ekstrakjøringen.

Anonymous poster hash: 059db...1fb

Hvor mye utgjør dette, da?

Vi kjører ca 6 km om dagen i omvei (1,5 km hver vei).

Blir det noe penger å snakke om?

Anonymous poster hash: c6b48...47e

Skrevet

Hvor mye utgjør dette, da?

Vi kjører ca 6 km om dagen i omvei (1,5 km hver vei).

Blir det noe penger å snakke om?

Anonymous poster hash: c6b48...47

e

6 km x 230 dager x 1,5 kr pr km.

Anonymous poster hash: 16c09...067

Skrevet

6 km x 230 dager x 1,5 kr pr km.

Anonymous poster hash: 16c09...067

Takk 😊

Klarte faktisk å finne det selv 👍

Blir bare 2000 kroner, og nå har jeg allerede levert, så da får det bare være. Men kjekt å vite!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...