Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #1 Skrevet 30. april 2016 Jeg sitter og observerer min 5-åring songar besøk av 2 venninner fra barnehagen.. Og de er (ganske ofte) så kjipe med hverandre.. Det er hele tiden en litt sånn frekk tone.. Og mye sånn 'vet du ikke det eller?' Eller 'kan du ikke det heller' og så blir den det går utover kjempelei seg.. Og så gjør den som ble lei seg det samme mot en av de andre rett etterpå.. Vanlig i denne alderen? Eller er disse usedvanlig kranglete og kjipe med hverandre? Og er det noe vi foreldre kan gjøre for å hjelpe dem? Anonymous poster hash: 985fc...d51
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #2 Skrevet 30. april 2016 Ikke noe jeg er kjent med fra vårt hjem og venninnene til vår datter. Dette hadde jeg tatt opp med de andre foreldrene. Jeg hadde også satt en vennlig med bestemt stopper for det innenfor ditt eget hus. "Her i huset snakker vi til hverandre i en hyggelig tone" "Hvis du ikke har noe hyggelig å si, så lar du vær å si det" osv osv osv. Anonymous poster hash: 2b6fc...111
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #3 Skrevet 30. april 2016 Syns det er veldig sjelden det er slik her, men det skjer. Min 5-åring leker gjerne fint med de fleste, men hun har en venninne der stemningen fort blir dårlig. De har rett og slett dårlig kjemi og veldig lite til felles. En er rolig, den andre veldig aktiv. Og de krangler og er uenige hvert 5 min føles det som. Jeg er helt gåen etter besøk av akkurat denne venninnen. Vi forsøker å megle og si ifra, men det er på an igjen rett etterpå. Anonymous poster hash: ec6bd...9bf
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #4 Skrevet 30. april 2016 Slik snakker ikke min datter eller hennes venninner til hverandre. Har hatt besøk av jenter som har prøvd å terge min jente om at hun er liten men den taklet hun fint med å si at noen er små og noen er store. Men at alle er akkurat passe. Glad hun har tatt til seg dette fra oss😊 Men jo har sett tendenser til bitching og satt en rask stopper for dette. Hvis en jente bli holdt utenfor får de streng beskjed om at her i huset leker alle sammen i lag og er snille mot hverandre. Anonymous poster hash: bb852...5db
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #5 Skrevet 30. april 2016 Min datter har to bestevenner, og de snakker akkurat sånn til hverandre. Men det virker ikke som de blir lei seg av det. Det er bare sånn de snakker. Jeg har snakket med datteren min om det, men det rare er at det kun er disse tre som snakker sånn sammen. Har hun andre venner på besøk hører jeg det aldri fra noen av dem. Anonymous poster hash: 5c8ae...2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå