Gå til innhold

Hva hjelper mot kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede vært hos kiropraktor uten effekt.

Anonymous poster hash: 8b493...2f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det hjelpe å slutte å amme? Kanskje magen tåler mme bedre enn morsmelk?

HI

Skrevet

Ingen verdens ting hjelper. Dvs. man kan prøve ulike behandlinger, droppe melk, prøve Minifom, ha et begrenset kosthold selv, drikke te mot kolikk - men det er ingenting som er bevist at hjelper. Og jeg tviler sterkt på at en sensitiv mage skal tåle kumelk bedre enn morsmelk; kumelk er mye tyngre å fordøye enn morsmelk. Har hatt to kolikkbarn som begge hadde kolikk frem til de var over seks måneder, og har prøvd alle triks i boka pluss et par til. Det er bare å trøste, bære, bysse og holde ut!

Skrevet

De tror vel at kolikk skyldes umoden tarm, og siden morsmelk er det som er lettest fordøyelig i hele verden vil det neppe hjelpe å slutte amme....

Jeg personlig opplevde å få en helt ny unge da jeg kuttet ut melk i mitt kosthold, på et par dager forandret alt seg. Jeg prøvde jevnlig å innføre melk igjen, da ved å spise yoghurt til frokost, og hver gang endte det med hyling og skriking.

Først da hun var 4 mnd gammel kunne jeg spise yoghurt til frokost igjen. Men hun var litt umoden i tarmene lenge, hun reagerte med voldsom diare da vi innførte fast føde også, først da hun var 7 mnd kunne hun spise et par små måltider med middag/grøt uten å reagere med mageknip og diare.

Men fra 7-8 mnd har hun fungert helt perfekt, ingen allergier, intoleranser eller noen ting, bare en litt trøblete start med magen.

Anonymous poster hash: e1983...8bc
Skrevet

Sensitiv omsorg og tålmodighet! Hold ut 😙

Anonymous poster hash: e2e27...c4f

Skrevet

Jeg føler hun blir understimulert! Hun er nå 6 uker, og alt hun gjør er å sove og gråte. Hun er på kroppen min 24/7, men da bare for soving og byssing og trøst. Vi får aldri feks ligget på matte på gulvet og kikke på verden :(

Skrevet

Det var likt her. Hold ut i 6 uker til - så er det over. Jeg føler med deg! Om hun gråter lenge kan sukkervann lindre. To ss sukker i 1 dl vann, gi ca 1 teskje av dette. Lykke til. DET GÅR OVER.

Anonymous poster hash: 5117a...8a6

Skrevet

Solmassasje på magen. Kutt ut melk i ditt kosthold. Fortsett for all del å amme!

Anonymous poster hash: bca50...ea3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...