Gå til innhold

Erfaring med Sirkus og 2åring? :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å dra på sirkus i dag. Lillemor på 2.5 år elsker både musikk og dyr, så tenker det hadde vært stas :) Men, det varer i to timer (med en pause). Redd hun får mark i rumpen av å sitte så lenge 😂😂 Hvordan gikk det for dere?

 

Anonymous poster hash: 56da9...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For liten!

 

Anonymous poster hash: 56d8e...b15

Skrevet

Å se på dyr som lever i uverdige forhold som underholdning er ikke en del av oppdragelsen jeg gir mine barn.

 

Anonymous poster hash: 22bc5...3b1

Skrevet

Har tatt med min 2,5 åring på div underholdning for barn. En halvtime holder! Og min unge er i utgangspunktet en rolig unge med stor konsentrasjonsevne..

 

Mao anbefaler jeg deg å vente med sirkus til ungen er større!

 

Anonymous poster hash: fa123...bc1

Skrevet

Å se på dyr som lever i uverdige forhold som underholdning er ikke en del av oppdragelsen jeg gir mine barn.

 

Anonymous poster hash: 22bc5...3b1

Nøyaktig dette!☝

Min 10-åring har aldri vært på sirkus og jeg kommer ikke til å ta henne med på et der det er dyr. Heldigvis blir det mer og mer oppmerksomhet rundt dette!

 

Anonymous poster hash: 9ae5f...242

Skrevet

Nøyaktig dette!☝

Min 10-åring har aldri vært på sirkus og jeg kommer ikke til å ta henne med på et der det er dyr. Heldigvis blir det mer og mer oppmerksomhet rundt dette!

 

Anonymous poster hash: 9ae5f...242

De de over sa. Sirkus er utelukket.

Skrevet

Respekterer selvfølgelig de som ikke støtter sirkus, men nå ville jeg helst ha svar av de med erfaringen med og ha med småbarn - ikke de som nekter å dra (da får jeg liksom ikke svar på spm mitt) :)

 

Helst ingen diskusjon takk :)

 

Anonymous poster hash: 56da9...b8b

Skrevet

Respekterer selvfølgelig de som ikke støtter sirkus, men nå ville jeg helst ha svar av de med erfaringen med og ha med småbarn - ikke de som nekter å dra (da får jeg liksom ikke svar på spm mitt) :)

 

Helst ingen diskusjon takk :)

 

Anonymous poster hash: 56da9...b8b

Syns dette er en grei diskusjon å ta ;) Om du skulle finne på å gå, så kan du jo bruke tiden der og se på øynene til elefantene, stressnivået til både dem og hestene, også kan du reflektere litt over hvordan de har det på "bakrommet", der tilskuerne ikke får se. Du kan tenke litt på hvordan det er for dem å leve på den måten, bli mishandlet og truet, bli fullstendig nedbrutt, bare for at mennesker skal se dem gjøre "kunster og triks"..

 

Men for all del, om disse tingene ikke er viktig og det er mer viktig å bli underholdt, så kjør på og kos deg.

 

Anonymous poster hash: 9ae5f...242

Skrevet

Syns dette er en grei diskusjon å ta ;) Om du skulle finne på å gå, så kan du jo bruke tiden der og se på øynene til elefantene, stressnivået til både dem og hestene, også kan du reflektere litt over hvordan de har det på "bakrommet", der tilskuerne ikke får se. Du kan tenke litt på hvordan det er for dem å leve på den måten, bli mishandlet og truet, bli fullstendig nedbrutt, bare for at mennesker skal se dem gjøre "kunster og triks"..

 

Men for all del, om disse tingene ikke er viktig og det er mer viktig å bli underholdt, så kjør på og kos deg.

 

Anonymous poster hash: 9ae5f...242

Er ikke elefanter her :) Var faktisk overraskende få dyr, kun hunder og katter - resten er klovner og andre "standard" sirkus-ting :) Tror dette blir morro jeg - så får vi satse på mini sitter i ro :)

 

Anonymous poster hash: 56da9...b8b

Skrevet

vi tok åtteåringene med på sirkus i to timer som du, med pause... da fikk vi i pausen gå bak å se på de fine hestene og duene dem hadde med seg, bla hestene sto i ren tørr flis og hadde både høy og rent vann, fine forhold! MEN!! guttene fikk MARK av kalde smale benker og laaaaaaaang forestilling.. skjer ikke igjen før om noen år takk..jeg ville ventet..



Anonymous poster hash: 778ed...b16
Skrevet

 

vi tok åtteåringene med på sirkus i to timer som du, med pause... da fikk vi i pausen gå bak å se på de fine hestene og duene dem hadde med seg, bla hestene sto i ren tørr flis og hadde både høy og rent vann, fine forhold! MEN!! guttene fikk MARK av kalde smale benker og laaaaaaaang forestilling.. skjer ikke igjen før om noen år takk..jeg ville ventet..

 

Anonymous poster hash: 778ed...b16

Hehe, såpass ja! 😅 Ja, var disse benkene også, de husker jeg godt nå! har ikke vært på sirkus siden jeg var 6 år, så dette er gått i glemmeboken 😂

 

Anonymous poster hash: 56da9...b8b

Skrevet

Tro meg. De mister interessen etter veldig kort tid. Min gadd overhodet ikke.

 

Når det er sagt, så har jeg sluttet å gå på sirkus. Nettopp fordi jeg kunne tydelig se hvor vondt dyrene hadde det, den siste gangen jeg var der med barnet.

 

Anonymous poster hash: d7206...4ca

Skrevet

Ville aldri lært ungene mine at det er greit, og akseptert underholdning, å gjøre slikt mot dyr!

Skrevet

Respekterer selvfølgelig de som ikke støtter sirkus, men nå ville jeg helst ha svar av de med erfaringen med og ha med småbarn - ikke de som nekter å dra (da får jeg liksom ikke svar på spm mitt) :)

 

Helst ingen diskusjon takk :)

 

Anonymous poster hash: 56da9...b8b

Vi drar gjerne på sirkus, men større barn har mer glede av det.

 

Og til dere andre: de svarene er jo helt på siden. Hvis en av dere spør om spebarnet er gammelt nok til å få skinke, gidder dere ikke høre mine politiske vurderinger av å kjøpe svinekjøtt. For der er det MYE grimmere ting som skjer mot dyra enn i et sirkus!

 

Anonymous poster hash: 9e06a...626

Skrevet

Ville ha ventet noen år.

 

Anonymous poster hash: d58db...48f

Skrevet

min elsket det, han hadde nettopp fylt 2, han elsker dyr :)

Skrevet

Vi drar gjerne på sirkus, men større barn har mer glede av det.

 

Og til dere andre: de svarene er jo helt på siden. Hvis en av dere spør om spebarnet er gammelt nok til å få skinke, gidder dere ikke høre mine politiske vurderinger av å kjøpe svinekjøtt. For der er det MYE grimmere ting som skjer mot dyra enn i et sirkus!

 

Anonymous poster hash: 9e06a...626

Så dyremishandling er greit så lenge DU finner det underholdende! Takk for oppklaringen!

 

Anonymous poster hash: bd240...38f

Skrevet

Så dyremishandling er greit så lenge DU finner det underholdende! Takk for oppklaringen!

 

Anonymous poster hash: bd240...38f

Nei, dyrs liv er i menneskers vold uansett om du liker det eller ikke; men siden jeg klarer å unnvære svinekjøtt, og du ikke klarer det, fikk du visst litt dårlig samvittighet og ønsket å tørke den av på meg? Går dessverre dårlig. Gjør opp med dine egne svin på skogen først (pun intended!) og kutt ut den lidelsen du selv er skyld i. Så kan du begynne å moralisere etterpå.

 

Anonymous poster hash: 9e06a...626

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...