Gå til innhold

Konfimasjonsgave til "stenevø". Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er min brors stesønn som blir konfirmert. Hans kones sønn fra hennes første ekteskap. Vi er ikke invitert i selskapet. Han var ca. åtte da moren ble sammen med min bror. Vi har ikke mye kontakt med dem, et par ganger i året, kanskje.

Hvor mye ville dere gitt? Er 500 kr lite?

Anonymous poster hash: 7ae2c...3b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke 500 er lite når dere ikke er invitert.

Men hvorfor er dere ikke invitert? Onkler og tanter er vel "must"? Bor dere veldig langt unna?

Anonymous poster hash: 9306e...7fb

Skrevet

Men hvorfor er dere ikke invitert? Onkler og tanter er vel "must"? Bor dere veldig langt unna?Anonymous poster hash: 9306e...7fb

Nei, bor ikke langt unna, bare en times kjøring, ca.

Vet ikke hvorfor vi ikke er invitert i selskapet. Kanskje de har et lite selskap med få gjester? Visste ikje om konfirmasjonen en gang, før jeg nylig hørte om det fra mine foreldre, som er invitert.

Anonymous poster hash: 1ff18...c6d

Skrevet

Men hvorfor er dere ikke invitert? Onkler og tanter er vel "must"? Bor dere veldig langt unna?

Anonymous poster hash: 9306e...7fb

Tantene og onklene til gutten er sikkert invitert.

Anonymous poster hash: 7db97...c18

Skrevet

Om dere ikke er invitert engang anses dere ikke som særlig nære slektninger, 500 kr er helt ok synes jeg.

Her er det overhodet ikke forskjell på nieser/nevøer av blodsbånd og de som er "bare" bonus. Søsteren min har f.eks en bonussønn som bor der 50% av tiden og jeg gjør overhodet ikke forskjell på hennes barn og hennes bonusbarn, jeg blir kalt tante av alle og jeg gir like mye i gave til både jul, bursdag og konfirmasjon. Men jeg blir invitert i selskapene også da.....

Anonymous poster hash: c12b4...df4
Skrevet

Min datter fikk 1000 av stetantet/onkler. Men de var jo (selvfølgelig) invitert i selskapet.

Anonymous poster hash: 004a1...a2a

Skrevet

Kan bli ganske stort (og dyrt) selskap om man inviterer fire store familier, så skjønner godt at man kanskje må sette en stopp.

Uansett: hvis man ikke er invitert i selskapet er 500 kr absolutt ikke for lite. Fra de som ikke er invitert er det bare hyggelig at man får en oppmerksomhet:)

Anonymous poster hash: 70890...a23

Skrevet

Synes 500kr høres greit ut.Holder lenge siden dere ikke er invitert!

Skrevet

Hvis dere ikke er invitert, regnes dere ikke som nær familie, og da er 500 kr en fin gave. Søsteren min har en bonus sønn som vi ikke ble invitert i konfirmasjon til. Han fikk 500 kr av oss.

Anonymous poster hash: 7333a...2cb

Skrevet (endret)

Vi inviterer ikke steonkler/tanter ganske enkelt fordi vi må sette en begrensning en plass. Det blir ganske mange hvis vi skal invitere fire familier. Men så har det også en betydning om disse steonklene/tantene er en del av konfirmantene liv. Her har de aldri vært interessert selv om vi inviterer mange ganger i året, så det var det enkelt å avgjøre om de skulle inviteres eller ikke.

Så for å svare på spørsmålet, ja, 500,- kr er mer enn nok.

Endret av Liv & Røre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...