Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #1 Skrevet 30. april 2016 Har en beltestol og en bakovervendt besafe. Får baby snart og blir ikke enig med meg selv om hva som blir mest praktisk ift plassering av stolene... Har 3 isofixfester i baksete og god plass, så tror plasseringen mest går på hva som blir praktisk. Nå sitter de på hver sin side da det er lettest ift å gå inn og ut. 2 åringen i den bakovervendte klarer ikke å klatre opp i setet selv, og 5 åringen i beltestolen klarer ikke å feste setebeltet selv. Noen tips? Anonymous poster hash: 8c5d6...3e3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #2 Skrevet 30. april 2016 Har selv hatt baby i midten i bilstol i base. Da får du plasser babyen i setet før du lemper den inn i midten. Enkelt å feste stolen på basen. Basen festes med isofix. Anonymous poster hash: fac62...6d1
Ooops I did it AGAIN Skrevet 30. april 2016 #3 Skrevet 30. april 2016 ville satt beltestolen i midten. Du kan feste beltet før du setter inn babysetet.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 30. april 2016 #4 Skrevet 30. april 2016 Har selv hatt baby i midten i bilstol i base. Da får du plasser babyen i setet før du lemper den inn i midten. Enkelt å feste stolen på basen. Basen festes med isofix. Anonymous poster hash: fac62...6d1 Jeg vurderte det da vi hadde samme sammensetning. Men fant ut at ved evakuering av bilen ville jeg fått problemer med å løsne babyen. Han på 5 klarte å løsne beltet selv, men ikke feste det.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 30. april 2016 #5 Skrevet 30. april 2016 Men kommer kanskje an på biltypen og hvor trangt det blir...?
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. april 2016 #7 Skrevet 30. april 2016 Har alltid hatt den eldste bak førersetet, mellomste i midten og yngste bak passasjer
Gjest Darwinia:-) Skrevet 30. april 2016 #8 Skrevet 30. april 2016 Vi har beltestol i midten. 5åringen klarer å feste beltet selv.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #9 Skrevet 30. april 2016 Har en beltestol og en bakovervendt besafe. Får baby snart og blir ikke enig med meg selv om hva som blir mest praktisk ift plassering av stolene... Har 3 isofixfester i baksete og god plass, så tror plasseringen mest går på hva som blir praktisk. Nå sitter de på hver sin side da det er lettest ift å gå inn og ut. 2 åringen i den bakovervendte klarer ikke å klatre opp i setet selv, og 5 åringen i beltestolen klarer ikke å feste setebeltet selv. Noen tips? Anonymous poster hash: 8c5d6...3e3 I starten hadde vi cabriofix bak passasjersetet siden vi ofte bar babyen inn og ut av huset i setet, og siden det skulle være lett å ta ut av bilen om vi skulle ta setet med inn i butikken ved handling. Da vi ikke lenger brukte å transportere henne i setet, 6 mnd alder, satt vi henne i midten slik at jeg eller far fikk god oversikt over baksetet. Anonymous poster hash: 37e8f...c8d
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #10 Skrevet 30. april 2016 Takk for innspill Hi Anonymous poster hash: 8c5d6...3e3
Appelsinpiken Skrevet 30. april 2016 #11 Skrevet 30. april 2016 Ville hatt (skal ha og har selv hatt) bakovervendt i midten. Vi skal ha samme type stoler.
TPK Skrevet 30. april 2016 #12 Skrevet 30. april 2016 Her tar vi eldstemann (6år) i midten, siden han kan enklest feste selen selv. Mellomste sitter bak sjåføren, mens babystol i base står bak på høyre side. Eldstemann får gå inn på høyre side før babystolen settes inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå