Gå til innhold

Legging, mann og hverdagsmas- give me strength!

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK det er fredag og jeg har hatt rulle siden 06. Ikke tid til pause på jobben, lager middag, sitter ned i 10 min mens vi venter på at pizza skal bli ferdig, maser 3x om at mannen må dekke på, rydder av bordet, spør mannen 3x om å ta ut av maskina- han får plutselig besøk av en kompis. Kan ikke være med på butikken fordi han skal skifte dekk på farens vil. så drar alene med barna på butikken for å handle. 2 åringen springer tulling og stjeler smågodt. Fy og fy, betaler, 2 åring springer tulling igjen og ler ut av dørene til butikken mens jeg pakker.

Kommer hjem og kompis er fortsatt på besøk. Mannen drar. Sitter i ro i 30 min mens barna ser Barne-TV. Drikker en lunken kaffekopp. Lager kveldsmat (såklart feil men de spiser halve yoghurten og noen skjeer havner på gulvet). Tar ut og setter inn i maskina og setter på, steller unger og nettopp fått roet de når mannen kommer opp trappa. Ungene forståelig nok helt ville. Etter 40 min som strengemamma og å ha jaget mannen ned sover ungene.

OK unger er unger men noen ganger kan mannen seriøst ta seg en bolle! Helt feil prioritering fra hans side. Nå sitter han nede og forventer en koselig kveld i sofaen. Blir sikkert sur når jeg sovner. Jeg er på grensen til enten å legge meg eller å springe meg en tur å få ut frustrasjon.

Neida han er ikke slik hver dag og er vanligvis snill og grei men akkurat i dag er tålmodigheten min tynnslitt.

Og nei barna mine er ikke vanligvis bajaser som springer på butikken og tar smågodt fra gulvet. Det er visst bare en slik dag.

Puh! God helg👍🏻

Anonymous poster hash: 93ddf...b8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en lang spasertur og nyt stillheten.

Anonymous poster hash: eb0a0...350

Skrevet

Ok, jeg skjønner at du er frustrert!!

Men likevel. Man kan se ting i et litt annet perspektiv:

- hva med å sitte ned noen minutter etter at dere kommer hjem fra jobb. Ingen dør av om pizzaen kommer på bordet 15 minutter senere. Eller bytt om måltidene; la ungene får en yoghurt når dere kommer hjem, så kan dere lage pizza litt senere

- Dere skal spise Pizza. Hvor mye er det egentlig å dekke på til et slikt måltid? En askjett til hver og drikke? Servietter eller tørkepapir kanskje?

- la ungene hjelpe til. Selv en 2-åring kan hjelpe til å dekke på eller rydde av

- hvorfor ta med ungene på butikken når mannen er hjemme likevel? Spiller vel ingen rolle om han har besøk av en kompis, han kan ta seg av unger samtidig. Han kan også ta med seg ungene til bestefar når han skal skifte dekk!

Når det topper seg, så ta deg en tur ut. Frisk luft og stillhet kan gjøre underverker. La mannen sitte igjen med Inger og ansvar - han har sikkert ikke vondt av det:)

Anonymous poster hash: 96f29...c6c

Skrevet

Åh, du har all min sympati! Sånn er det hos oss også, men heldigvis ikke hver dag..! Det merkelige er at de ikke evner å se det selv, men de hadde sikkert blitt så sure om vi hadde gjort som dem.

Sovn på sofaen med god samvittighet!😉

Anonymous poster hash: 09d12...beb

Skrevet

Her hjelper 2 åringen til, både til å dekke på og ta ut av oppvaskmaskina. Selvsagt ikke kniver og slikt. Men ting som han mester.

Anonymous poster hash: 893d3...115

Skrevet

All sympati herfra! Slike dager er grusomme! Håper du har gått deg en velfortjent og avslappende kveld :)

Anonymous poster hash: ad060...80f

Skrevet

Skjønner at du er frustrert men mye av dette legger du opp til selv. Hvorfor stresse med middagen? Og hvorfor ta med ungene på butikken når far er hjemme?

Og når det gjelder menn må du ikke gå rundt grøten. Si rett ut hva du trenger der og da.

Ikke så rart at mannen sitter i stua og tror alt er greit. Ingen takker deg for at du stresser rundt. Holder du på sånn på jobb også? Eller forventer du at kollegaene dine gjør det som et forventet?

Anonymous poster hash: cd900...fe1

Skrevet

Synes ikke ettermiddagen du beskriver høres unormalt travel ut. Men høres ut som du er stresset og veldig sliten. Avtal m mannen at du får tatt deg en luftetur. Håper det blir bedre for deg!

Skrevet

Pust med magen og planlegg bedre.

Butikken er åpen til klokken 23, hva med å handle alene etter at barna er i seng.

Det er fredag, hvorfor skal maten stresses på bordet rett etter jobb? Gi ungene yoghurt og frukt, spis middag to timer senere.

Mannen kom jo hjem til barna skulle legges, hva med å la han legge dem og selv jogge en tur eller handle (det gjorde jeg i går, jeg gikk ut klokken 19 og kom tilbake til lagte barn ;))

Anonymous poster hash: 47beb...781
Skrevet

OK her stenger butikken kl 19. Bor på landet. Mannen hadde satt pizzadeigen så maten måtte bli ferdig. Var vel egentlig veldig stresset og sliten i går ja. Men jeg sier rett ut til mannen hva som må gjøres men blir dritt lei av å mase. Og han skulle egentlig bort før jeg skulle på butikken. Derfor ble jeg irritert da han fortsatt satt og drakk kaffe. Føler ikke for å kjefte opp mannen fremfor gjester så bet det i meg og gjorde kjøkkentjeneste.

Heldigvis hatt en fin og rolig dag i dag. Men må på jobben en tur i morgen å jobbe ekstra noen timer. Dessverre mye stress på jobb for tiden og det går utover mannen. Skal heldigvis på zumba kl 12 og får ut litt mer stress og frustrasjon der😉

HI

Anonymous poster hash: 93ddf...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...