Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Dere som har fått påvist glutenallergi, hva var det som gjorde at dere fikk misstanke om at det var glutenallergi dere hadde? Jeg har alltid vært plaget med magen, men de siste mnd har det vært mye værre. Nå har jeg mye vont i magen. Har mye luft og luftsmerter, spesielt ille om morgenen. Avføringen skifter mellom å være veldig hard eller bløt. Kan det være glutenallergi jeg har? Anonymous poster hash: 98785...037
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Dytter. Anonymous poster hash: 98785...037
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 Jeg har det sånn og jeg har irritabel tarm Har ingen allergier, men hveteintoleranse. Altså forverres mageproplemene når jeg spiser hvete, men har ingen påvist allergi Anonymous poster hash: 65a7d...d45
Lille krøll Skrevet 30. april 2016 #4 Skrevet 30. april 2016 Kan være gluten eller irritabel tarm. Sjekk alt du kan av gluten hos legen og ta blodprøve for cøliaki før du slutter å spise gluten. Du får økonomisk støtte om du har cøliaki. Ellers kan du Google fodmap. Mange som reagerer på visse enzymer i maten. Når du kutter ut mat med høye verdier av enzymer får magen det lettere. Finnes en app for dette også så du kan sjekke mat på farten.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #5 Skrevet 30. april 2016 Tusen takk for svar. Har også tenkt at det kan være irritabel tarm. Har levd med det på en grei måte, men nå har jeg mye smerte og er så voldsomt oppblåst hele tiden. Andre som har erfaring? Anonymous poster hash: 98785...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå