Gå til innhold

Hvorfor skrive på facebook...


Anbefalte innlegg

Skrevet

"mine tanker går til..." ifm helikopterulykken ?

Er det ikke bare å tenke da?

Trenger ikke skrive det i tillegg. 

 

 

Forferdelig tragisk ulykke, men jeg jeg skjønner ikke poenget med at så mange skriver slike statuser. 



Anonymous poster hash: 1ff01...2ba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vise sin medfølelse?

 

Skriver aldri noe selv, men andre m få gjøre som de ønsker.

 

Det var da også noe å henge seg opp i omstendighetene tatt i betraktning.

 

Anonymous poster hash: ffb7c...360

Skrevet

Har du hørt om å støtte andre? Vise omtanke?



Anonymous poster hash: ceebb...b27
Skrevet

Kanskje det er ein måte å seie, indirekte, at eg er ok? Slik at ein slepp å bli nedringt av venner, bekjente, fjern familie osv. Eg tenkjer på folk som jobber i Nordsjøen sjølv.



Anonymous poster hash: 45974...9fa
Skrevet

Vise sin medfølelse?

 

Skriver aldri noe selv, men andre m få gjøre som de ønsker.

 

Det var da også noe å henge seg opp i omstendighetene tatt i betraktning.

 

Anonymous poster hash: ffb7c...360

Har lagt merke til det tidligere også, ikke bare denne gangen. Men nå var det sikkert 10 slike statuser i feeden her. 

 

Anonymous poster hash: 1ff01...2ba

Skrevet

 

Har lagt merke til det tidligere også, ikke bare denne gangen. Men nå var det sikkert 10 slike statuser i feeden her. 

 

Anonymous poster hash: 1ff01...2ba

 

 

Du har vel flere på vennelisten din som bryr seg mer enn deg, da. Av alle ting å henge seg opp i...

 

Anonymous poster hash: ceebb...b27

Skrevet

 

Du har vel flere på vennelisten din som bryr seg mer enn deg, da. Av alle ting å henge seg opp i...

 

Anonymous poster hash: ceebb...b27

 

Så at jeg ikke skriver om det på facebook betyr at jeg ikke bryr meg?

 

 

Anonymous poster hash: 1ff01...2ba

Skrevet

 

Så at jeg ikke skriver om det på facebook betyr at jeg ikke bryr meg?

 

 

Anonymous poster hash: 1ff01...2ba

 

 

Jeg synes det er pussig om du bryr deg så mye når du blir så irritert av andres statuser at du må opprette en tråd om det på bim... Jeg skriver hvilket inntrykk jeg får gjennom den du selv skriver her inne. Men hvor mye du bryr deg, det vet jeg egentlig ikke. Vet bare at du bryr deg mye om hva andre gjør og ikke gjør.

 

Du spurte hvorfor folk skriver "tenker på de pårørende".... du har fått svar, fordi det er en måte å vise støtte og empati. Det er godt mulig du bryr deg like mye, men det er det ingen som vet når det eneste du gjør er å tenke det inni deg og kritisere de som går ut med sine tanker.

 

Men helt ærlig, synes hele denne diskusjonen er smakløs og viser korttenkthet når du ikke greier å tenke selv hvorfor folk skriver det de gjør.

 

Anonymous poster hash: ceebb...b27

Skrevet

Noen gjør det fordi slike ulykker går oppriktig inn på dem. Og noen gjør det nok for å skape et slags image av seg selv, eller fordi de synes det er spennende på en makaber måte. Har flere venner som har skrevet dette, og tror det er noen fra begge kategoriene der. 



Anonymous poster hash: bee7c...d11
Skrevet

 

Noen gjør det fordi slike ulykker går oppriktig inn på dem. Og noen gjør det nok for å skape et slags image av seg selv, eller fordi de synes det er spennende på en makaber måte. Har flere venner som har skrevet dette, og tror det er noen fra begge kategoriene der.

 

Anonymous poster hash: bee7c...d11

Jeg syns alle sånne tråder burde stoppes her på DIB i alle fall! Syns det bare er makabre spekulasjoner fra nysgjerrige hyener i dem. Vi trenger ikke vite at "mitt hjerte blør for de pårørende til gutten som gikk gjennom isen" osv!

 

Anonymous poster hash: c018b...f39

Skrevet

Alle har sin måte å ha medfølelse på, noen føler det, andre deler det med de rundt seg. Ingen metode er feil, og for øvrig er ingen av de bedre enn den andre..

 

Har selv ikke uttalt meg om dette, har trykket "trist" på avisoppslag om saken, men det er alt.. Berører det ingen av mine nærmeste, omtaler jeg det så godt som aldri på sosiale medier, ikke fordi jeg ikke bryr meg, men fordi jeg vet ikke hvordan de pårørende ønsker andre å omtale det, om de i det heletatt ønsker det.



Anonymous poster hash: b2b0f...0f0
Skrevet

 

Alle har sin måte å ha medfølelse på, noen føler det, andre deler det med de rundt seg. Ingen metode er feil, og for øvrig er ingen av de bedre enn den andre..

 

Har selv ikke uttalt meg om dette, har trykket "trist" på avisoppslag om saken, men det er alt.. Berører det ingen av mine nærmeste, omtaler jeg det så godt som aldri på sosiale medier, ikke fordi jeg ikke bryr meg, men fordi jeg vet ikke hvordan de pårørende ønsker andre å omtale det, om de i det heletatt ønsker det.

 

Anonymous poster hash: b2b0f...0f0

Det siste du sier er sentralt: vi vet ikke hvordan de menneskene ønsker at dette skal behandles. Jeg tror absolutt at det fins riktige og gale måter å vise sympati på. Når måten mest handler om "hvem som har nyheten først", da er det ikke sympati man viser. Det er bare sensasjonslyst.

 

 

Anonymous poster hash: c018b...f39

Skrevet

Jeg er helt enig, og har tenkt det samme mange ganger. Noen mener nok oppriktig det de skriver, men jeg tror faktisk veldig mange ikke er så opptatt av å vise medfølelse, men å vise andre at man har medfølelse.

 

Det er jo selvsagt forferdelig for dem som er direkte berørt, men for de fleste går det heldigvis ikke så inn på som de gir uttrykk for. Heldigvis, fordi vi ville bli psykisk nedkjørt om vi skulle ta innover oss alle tragiske hendelser i verden.

Skrevet

Jeg syns alle sånne tråder burde stoppes her på DIB i alle fall! Syns det bare er makabre spekulasjoner fra nysgjerrige hyener i dem. Vi trenger ikke vite at "mitt hjerte blør for de pårørende til gutten som gikk gjennom isen" osv!

 

Anonymous poster hash: c018b...f39

Jøss. Bare jøss. Jeg har gått på nåler av ubehag siden jeg fikk høre om ulykken i dag. Fått bekreftet at alle mine nærmeste som jobber i bransjen er i god behold. Likevel er jeg helt skjelven med tanke på alle de som nå mangler et familiemedlem, kollega eller venn. Dessverre er det garantert noen i vår utvidede krets som er rammet. Det gjør vondt, uansett. Like vondt om det er en eller flere som plutselig dør, men omfanget blir så stort så fort når 13 plutselig rives bort. Ektefølt medfølelse og ikke nysgjerrig hyene.

 

Anonymous poster hash: 5afa1...58c

Skrevet

Jøss. Bare jøss. Jeg har gått på nåler av ubehag siden jeg fikk høre om ulykken i dag. Fått bekreftet at alle mine nærmeste som jobber i bransjen er i god behold. Likevel er jeg helt skjelven med tanke på alle de som nå mangler et familiemedlem, kollega eller venn. Dessverre er det garantert noen i vår utvidede krets som er rammet. Det gjør vondt, uansett. Like vondt om det er en eller flere som plutselig dør, men omfanget blir så stort så fort når 13 plutselig rives bort. Ektefølt medfølelse og ikke nysgjerrig hyene.

 

Anonymous poster hash: 5afa1...58c

Fikk du det bedre av trådene her på forumet da?!

 

Anonymous poster hash: c018b...f39

Skrevet

Plager det deg at noen bryr seg om andre? For ordens skyld, jeg har ikke behov for å legge ut en eneste status om dette, men det er lov å bry seg om, og å vise det. Ingenting å krangle om.

 

 

Anonymous poster hash: 5afa1...58c

Skrevet

Plager det deg at noen bryr seg om andre? For ordens skyld, jeg har ikke behov for å legge ut en eneste status om dette, men det er lov å bry seg om, og å vise det. Ingenting å krangle om.

 

 

Anonymous poster hash: 5afa1...58c

Hvis de virkelig brydde seg om andre ville de ikke plage omverdenen med alle sine små private følelser. De som faktisk er berørt på ordentlig kan komme til å se det som en klam tilsnikelse og krenkelse.

 

Anonymous poster hash: c018b...f39

Skrevet

Jeg la spesielt merke til en som har skrevet dette, og han jobber i Nordsjøen selv. Jeg tenker at for hans del skrev han det gjerne for at venner/bekjente skal slippe å tenke på om det gjelder han.

 

Anonymous poster hash: 32ab5...fea

Skrevet

For hvis ingen hadde skrevet noe i det hele tatt og latt som ingen ting er i hvert fall ikke kunstig.

"Alle" kjenner noen som jobber i Nordsjøen og tenker nok på det at det like gjerne kunne vært en av deres nære og kjære. Jeg har selv følt den angsten i dag.

 

Men det er jo klart at det alltid er noen som klarer å vri tragedien over til å handle om dem selv mer enn de pårørende...

Skrevet

Jeg har flere nære venner og bekjente som jobber i bransjen, på akkurat den riggen helikopteret gikk fra og i et av firmaene det nå er bekreftet omkomne fra.

Så for min del er dette veldig nært, og dermed ekstra leit og ubehagelig.

Jeg har ikke skrevet noe på fb, annet enn private meldinger for å forsikre meg om at de jeg kjenner er OK og for å uttrykke min medfølelse med dem.

Men mange på vennelisten har gjort det, sikkert fordi det for mange der blir veldig tett på.

 

Så lenge det ikke legges ut detaljer og spekulasjoner eller navn uten pårørendes samtykke, får nå andre styre facebooksiden sin som de vil. Så styrer jeg min.

Skrevet

Av den enkle grunn at jeg kjenner to som jobber i Nordsjøen, de ble ikke rammet. Et uttrykk for medfølelse med de rammede.

Skrevet

Vi er mange som har nære og kjære i oljen. Denne ulykken rammer ikke bare de pårørende og de nærmeste arbeidskameratene. Den rammer og treffer alle oss som jobber eller hat jobbet i oljen, og alle våre venner og familier.

 

Jeg fikk 11 henvendelser i dag, fra nære som ville forsikre seg om at vi hadde det bra.

 

 

Derfor!

 

Anonymous poster hash: f3af7...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...