Gå til innhold

Be storesøsters far i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn fra to forhold, men har vært alenemor i flere år. Jeg har et veldig godt forhold til faren til den eldste, og han har besøkt meg og barna flere ganger, og har kjent den minste siden hun var liten. Forholdet til faren til den yngste er dessverre ikke like bra, og selv om vi har greid å ha et noenlunde bra samarbeid, så har det aldri vært naturlig at vi har tilbragt tid sammen. Han bor dessuten mye nærmere enn faren til den eldste. 

Faren til den yngste var ikke invitert i den eldstes konfirmasjon. Han var en god stefar for henne da vi bodde med ham, men etter at det ble slutt har han vist null interesse for kontakt, og knapt hilst på henne. 

Nå skal den yngste konfirmeres. Hun ønsker å be faren til den eldste, som hun ser på som en slags onkel som hun alltid har kjent. Det var faktisk en av de første hun nevnte da vi skrev gjesteliste. Bør jeg foreslå dette for faren hennes, eller er det uhørt? De to fedrene har forresten et helt ok forhold, selv om de ikke har kontakt lenger. Aldri uvennskap.

Anonymous poster hash: d9cf0...f68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din datters konfirmasjon, så tenker at hun (til en viss grad) bestemmer gjestelista? Om faren hennes slår seg helt vrang får du heller ta det derfra. 

Anonymous poster hash: cc9da...c5d
Skrevet

Synes du kan nevne det for konfirmantens far.Hadde jo vært hyggelig om det gikk i orden.Så lenge far og stefar har et OK forhold,så går det sikkert greit.Fint tenkt av konfirmanten!

Anonymous poster hash: 14c00...1e1

Skrevet

Takk for svar. Tenkte jeg måtte sjekke først at dette ikke var en eller annen grusom uhørthet. Da tar jeg det opp med ham når vi skal gjennomgå gjestelista. 

HI

Anonymous poster hash: d9cf0...f68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...