Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Hva syns dere? Anonymous poster hash: 70251...5fe
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Det mener du ikke? Er dere inspirert av Zelda (tegneserien)? Her jeg bor, i Trondheim, er Nova en kino. I dialekten min betyr "nov" hjørne, og det å "gå utom nova" vil si å gå ut for å slå lens. Anonymous poster hash: 90e9c...f49
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 Vurdert Diamante som mellomnavn. Synes Nova Diamante klinger så fint. 🙊 Anonymous poster hash: d7be5...7ed
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #4 Skrevet 29. april 2016 Nei, for meg er ikke dette et navn. Det er et hushjørne også i nordnorsk dialekt. Anonymous poster hash: a3cb6...271
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #5 Skrevet 29. april 2016 Vurdert Diamante som mellomnavn. Synes Nova Diamante klinger så fint. 🙊 Anonymous poster hash: d7be5...7ed 😂 Men Nova er litt fint, faktisk. Anonymous poster hash: 102c6...73b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #6 Skrevet 29. april 2016 Ha ha, sett litt mye på unge mødre? Anonymous poster hash: a66be...faa
Gjest Stjerneklart Skrevet 29. april 2016 #7 Skrevet 29. april 2016 Det mener du ikke? Er dere inspirert av Zelda (tegneserien)? Her jeg bor, i Trondheim, er Nova en kino. I dialekten min betyr "nov" hjørne, og det å "gå utom nova" vil si å gå ut for å slå lens. Anonymous poster hash: 90e9c...f49 Her jeg bor, I Tromsø, er Aurora en kino. I dialekten min uttaler vi "auro" på samme måte som "euro", som er en valuta. Dette betyr dermed at alle som heter Aurora er/blir billige. Nei, sånn fungerer det ikke. HI, jeg syns du skal gå for Nova hvis du liker det. Uansett hvilket navn du ender opp med, så vil det alltid være noen, både i familie, vennekrets og her inne på DiB som ikke liker det.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #8 Skrevet 29. april 2016 Her jeg bor, I Tromsø, er Aurora en kino. I dialekten min uttaler vi "auro" på samme måte som "euro", som er en valuta. Dette betyr dermed at alle som heter Aurora er/blir billige. Nei, sånn fungerer det ikke. HI, jeg syns du skal gå for Nova hvis du liker det. Uansett hvilket navn du ender opp med, så vil det alltid være noen, både i familie, vennekrets og her inne på DiB som ikke liker det. Skjønte ikke sammenhengen mellom Aurora og auro. Billig, fordi navnet minner om en valuta? HI spurte hva vi mente. Jeg skrev hva jeg mente, og hvorfor. Anonymous poster hash: 90e9c...f49
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #9 Skrevet 29. april 2016 Jeg kjenner to godt voksne helnorske damer i 60-årene som heter Nova, og synes det er et fint navn! Anonymous poster hash: f01ba...885
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #10 Skrevet 29. april 2016 Vurdert Diamante som mellomnavn. Synes Nova Diamante klinger så fint. 🙊 Anonymous poster hash: d7be5...7ed Nei... men Rubina har vi vurdert. Nova Rubina ❤ Anonymous poster hash: 70251...5fe
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #11 Skrevet 29. april 2016 Ha ha, sett litt mye på unge mødre? Anonymous poster hash: a66be...faa Faktisk aldri sett på! Anonymous poster hash: 70251...5fe
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #12 Skrevet 29. april 2016 Nei... men Rubina har vi vurdert. Nova Rubina ❤ Anonymous poster hash: 70251...5fe Bare trolling, altså. Bra det, da Anonymous poster hash: 90e9c...f49
Gjest Stjerneklart Skrevet 29. april 2016 #13 Skrevet 29. april 2016 Skjønte ikke sammenhengen mellom Aurora og auro. Billig, fordi navnet minner om en valuta? HI spurte hva vi mente. Jeg skrev hva jeg mente, og hvorfor. Anonymous poster hash: 90e9c...f49 "Auro" er de fire første bokstavene i Aurora, mens "Nov" er de tre første i Nova. Det er sammenhengen. Og det syns du kanskje var teit. Jeg er enig i det. Men jeg syns det er like teit å prøve å latterliggjøre et navn fordi Nov (som ikke en gang er hele navnet) betyr hjørne på din dialekt.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #14 Skrevet 29. april 2016 "Auro" er de fire første bokstavene i Aurora, mens "Nov" er de tre første i Nova. Det er sammenhengen. Og det syns du kanskje var teit. Jeg er enig i det. Men jeg syns det er like teit å prøve å latterliggjøre et navn fordi Nov (som ikke en gang er hele navnet) betyr hjørne på din dialekt. For meg blir det overhodet ikke det samme, nei. Og jeg skjønte fremdeles ikke koblingen med billig. Billig fordi det minner om penger? Det er jo helt omvendt. For meg er "Nova" enten en kino eller et hushjørne, vanligvis brukt i sammenhengen å gå ut for å tisse. Jeg ville forbundet navnet med det, er jeg redd. HI spurte hva vi mente, og jeg svarte. Prøvde ikke å latterliggjøre, men forklarte hvorfor jeg ikke liker det. Viser seg jo heldigvis at HI troller, da. Anonymous poster hash: 90e9c...f49
Gjest Stjerneklart Skrevet 29. april 2016 #15 Skrevet 29. april 2016 For meg blir det overhodet ikke det samme, nei. Og jeg skjønte fremdeles ikke koblingen med billig. Billig fordi det minner om penger? Det er jo helt omvendt. For meg er "Nova" enten en kino eller et hushjørne, vanligvis brukt i sammenhengen å gå ut for å tisse. Jeg ville forbundet navnet med det, er jeg redd. HI spurte hva vi mente, og jeg svarte. Prøvde ikke å latterliggjøre, men forklarte hvorfor jeg ikke liker det. Viser seg jo heldigvis at HI troller, da. Anonymous poster hash: 90e9c...f49 "Det mener du ikke? Er dere inspirert av Zelda (tegneserien)?" syns jeg minner mer om et (dårlig) forsøk på å latterliggjøre enn å forklare hvorfor du ikke liker navnet. Men det er meg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #16 Skrevet 29. april 2016 "Det mener du ikke? Er dere inspirert av Zelda (tegneserien)?" syns jeg minner mer om et (dårlig) forsøk på å latterliggjøre enn å forklare hvorfor du ikke liker navnet. Men det er meg. Ok, enig med deg. Det er det eneste stedet jeg har sett det brukt som navn. Synes vel egentlig det er litt latterlig, ja. Anonymous poster hash: 90e9c...f49
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #17 Skrevet 29. april 2016 Venninnen min har en datter som heter det, samt naboens baby. Ifølge henne er det et vanlig navn i Sverige. Kall datteren din det du vil 😊 Anonymous poster hash: 9a4b7...e10
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #18 Skrevet 29. april 2016 Synes Nova er fint, jeg:) Er på topp 50-listen i Sverige, og er vel ikke så uvanlig i Danmark, heller, så sååå rart er det da ikke. Ville nok kombinert det med et "tryggere" eller mer kjent/normalt navn, da, hvis dere skal ha to navn. Blir litt mye med to uvanlige navn sammen. Anonymous poster hash: 33911...91f
mamma til lillingen Skrevet 29. april 2016 #19 Skrevet 29. april 2016 Nova går vel for stjerne, eller noe i den duren? Supernova feks. Syns det er kjempefint!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #20 Skrevet 29. april 2016 For meg blir det overhodet ikke det samme, nei. Og jeg skjønte fremdeles ikke koblingen med billig. Billig fordi det minner om penger? Det er jo helt omvendt. For meg er "Nova" enten en kino eller et hushjørne, vanligvis brukt i sammenhengen å gå ut for å tisse. Jeg ville forbundet navnet med det, er jeg redd. HI spurte hva vi mente, og jeg svarte. Prøvde ikke å latterliggjøre, men forklarte hvorfor jeg ikke liker det. Viser seg jo heldigvis at HI troller, da. Anonymous poster hash: 90e9c...f49 Du er litt treg om du ikke skjønner dette. Din forklaring var akkurat like søkt og teit som auro forklaringen. Anonymous poster hash: 84089...7cd
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #21 Skrevet 29. april 2016 Babycallen vår heter Nova så det navnet får meg bare til å tenke på babycallen 😛 Men sett bort fra det så er det litt fint da. Anonymous poster hash: 10487...8e6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #22 Skrevet 29. april 2016 Du er litt treg om du ikke skjønner dette. Din forklaring var akkurat like søkt og teit som auro forklaringen. Anonymous poster hash: 84089...7cd Men Gud bedre. Hun må jo gjerne synes at navnet minner henne om penger, men jeg klarer ikke helt å se det. Og jeg skjønner ikke at penger - altså verdier - kan bety billig. "Nova" er i mitt språk to konkrete ting. Ikke deler av navnet, men akkurat det samme ordet. Og det er det jeg tenker jeg på når jeg hører navnet. Du kan mene noe annet, men jeg mener det. Anonymous poster hash: 90e9c...f49
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #23 Skrevet 29. april 2016 Liker navnet Anonymous poster hash: c14a6...3c5
Gjest Jigglewiggle Skrevet 29. april 2016 #24 Skrevet 29. april 2016 Multiposting er fjernet fra tråden. Vil også minne dere på at det er et barns navn dere diskuterer her, hold dere saklige i svarene og tenk før dere poster. JW, moderator
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #25 Skrevet 29. april 2016 Nova er fint! Anonymous poster hash: e5210...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå