Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Jeg leier ut huset mitt. der har jeg også bodd selv. oppvaskmaskinen er gått kanakas, dvs, den vasker seg ikke ferdig. den fungerte helt fint når jeg forlot leiligheten og de tidligere leierne merka heller ingenting med den. nå etter en stund leieperiode med nåværende leietaker er den blitt rar, stopper opp og bare blinker. er det jeg som huseier som må sette inn ny maskin eller er dette leiers kostnad siden den ble sånn en stund etter han tok over? Anonymous poster hash: a82c9...30e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Det er din oppgave å erstatte den, så lenge det skyldes normal slitasje og ikke at de har brukt den på en uforsvarlig måte. Ting går i stykker, og leietaker skal ikke kjøpe nye ting til deg. Anonymous poster hash: 0bb3e...01f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 Det er selvfølgelig du som må stå for. Elektroniske artikler går i stykker, selv ved forsiktig bruk og dette er det du som må stå for. Ellers kan man jo kjøpe hvitevarer i 1970 og få leietaker til å erstatte dem ettersom de tar kvelden. Anonymous poster hash: ec2be...8b1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #4 Skrevet 29. april 2016 Det er du som utleier som må erstatte den ødelagte eller få den som er der nå reparert. Anonymous poster hash: 0e511...62c
Fandens Oldemor Skrevet 29. april 2016 #5 Skrevet 29. april 2016 Det må du bare gjøre. Tips: vi pleier å kjøpe pent brukt fra Facebook-grupper når noe ryker i utleieboligene, du trenger ikke kjøpe nytt. Men oppvaskmaskin skal vel helst kobles av rørlegger.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #6 Skrevet 29. april 2016 Så lenge det ikke er synlige bevis på at den er brukt feil. Vasket oljete motordeler i den så må du ordne ny. Slitasje ved normalt bruk er din kostnad. Virker som du mener utleier skal betale siden "den virket fint når du bodde der" Min vaskemaskin virket fint i åtte år så virket den ikke mer. 😊 Anonymous poster hash: b2ad7...43a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #7 Skrevet 29. april 2016 Jeg hadde aller først sjekket om alle filtre var rensket osv. Er det en gammel maskin (dvs mer enn 5 år - garantitid), så er det nok du som må stå for en ny. Ser "fanden" anbefaler å kjøpe en brukt en, men jeg tror kanskje jeg hadde valgt å kjøpe en ny. Dette er fordi da kan du bare ringe noen som fikser de neste 5 årene om det blir noe galt. Anonymous poster hash: fe636...1c4
Fandens Oldemor Skrevet 29. april 2016 #8 Skrevet 29. april 2016 Jeg hadde aller først sjekket om alle filtre var rensket osv. Er det en gammel maskin (dvs mer enn 5 år - garantitid), så er det nok du som må stå for en ny. Ser "fanden" anbefaler å kjøpe en brukt en, men jeg tror kanskje jeg hadde valgt å kjøpe en ny. Dette er fordi da kan du bare ringe noen som fikser de neste 5 årene om det blir noe galt. Anonymous poster hash: fe636...1c4 Det er sikkert et godt poeng. Jeg visste ikke at det var så lang garantitid, trodde det var to år. Når det er sagt så har vi god erfaring med å kjøpe pent brukt, det har ikke vært noe tull med disse hvitevarene. Styrer selvsagt unna ukjente merker og eldre modeller. Mange selger jo hvitevarer som er 1-2 år gamle grunnet flytting, for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #9 Skrevet 29. april 2016 HI her, mener ikke at leietaker SKAL kjøpe ny, og har allerede sagt at jeg kommer med ny før 17.Mai, jeg lure bare fordi jeg ble usikker, da nabokallen (en gammal en) mente at dette måtte dem fikse sjøl.. Men han er en type som mener sånt er unødvendig, zalo og oppvaskkost liksom.. Anonymous poster hash: a82c9...30e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #10 Skrevet 29. april 2016 Jeg tenker at det kommer an på om dere leier ut fullt møblert eller ei. Dersom det er delvis møblert er dere ikke pliktig å kjøpe ny, da det ikke er klart at oppvaskmaskinen er en der av møbleringen. Hva dere velger og ønsker å gjøre er en annen sak. Anonymous poster hash: 1f874...026
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #11 Skrevet 29. april 2016 Jeg tenker at det kommer an på om dere leier ut fullt møblert eller ei. Dersom det er delvis møblert er dere ikke pliktig å kjøpe ny, da det ikke er klart at oppvaskmaskinen er en der av møbleringen. Hva dere velger og ønsker å gjøre er en annen sak. Anonymous poster hash: 1f874...026 For en snodig ting å si. Leier man møblert eller delvis møblert er det spesifisert i kontrakten hva som følger med. Anonymous poster hash: 7e9ac...64f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #12 Skrevet 29. april 2016 HI her, mener ikke at leietaker SKAL kjøpe ny, og har allerede sagt at jeg kommer med ny før 17.Mai, jeg lure bare fordi jeg ble usikker, da nabokallen (en gammal en) mente at dette måtte dem fikse sjøl.. Men han er en type som mener sånt er unødvendig, zalo og oppvaskkost liksom.. Anonymous poster hash: a82c9...30e Hvis du leier ut med hvitevarer, må du kompensere dem med trekk i leien dersom de skal være to uker uten fungerende oppvaskmaskin. Anonymous poster hash: 812af...6fc
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #13 Skrevet 29. april 2016 eeeeh, nei. Anonymous poster hash: a82c9...30e
Lille krøll Skrevet 29. april 2016 #14 Skrevet 29. april 2016 Vi leier. Vaskemaskin inngår, utleiers jobb å ordne den nær det er problemer. Kjøleskapet er vårt, vår jobb om det blir problemer.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #15 Skrevet 29. april 2016 Synes det er litt skremmende at du ikke vet dette som utleier jeg. Anonymous poster hash: d44a9...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå