Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Æsj, jeg har alltid sliti med tennene. 3 (4) av jekslene har vært dårlige siden jeg fikk dem. Min nåværende tannlege mener at skoletannlegen ikke har gjort jobben sin, for jeg har i tillegg dype furer spm da skulle vært fylt igjen. Nå sitter jeg med 3 rotfylte jeksler-en av dem med krone. Jeg synes dette er så "flaut". Livredd for å miste tennene mine. Har vært flink med tannhygiene etc. Men jeg sliter litt ned dette. Nå viser det seg at sønnen min sin ene jeksel også er dårlig/lite emalje? Synes det er så kjipt å være snart 34 og med dette tannstyret. Noen flere? Anonymous poster hash: 9017a...c6b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Har du hatt emaljesvikt? Sønnen vår skal få krone på tre av seksårsjekslene da de er kjempebrune, han har veldig god tannhygiene så har ingenting med det å gjøre. Heldigvis ser det ut til at fortennene ser fine ut. Det er dumt dersom du ikke har fått dokumentert dette veldig tidlig, for da hadde du fått dekket av folketrygden. Sønnen vår får alt dokumentert, så når han blir stor er det kun en liten egenandel som må betales. Han får stålkroner i første omgang, så får han porselenskroner når han er voksen. Men sjekk om det er dette sønnen din har fått! Det er en relativt stor prosentdel av befolkningen som har dette (3-4%?), så det bør ikke være ukjent for tannlegene. Hos oss er det genetisk, da mannen min mest sannsynlig også har det. Anonymous poster hash: e3a98...ee7
<3 skatten min<3 Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 Jeg er 32 og har fem kroner. Har slitt ned tennene pga gnissing. Er ikke flau pga det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå