Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Min not har ikke bil og tar alltid bussen til meg for å besøke barnebarna. Jeg er i permisjon med minstemann og har dermed " fri" hver dag. I går kveld ringer min mor å sier at hun kommer til uken. Helt ok det. Jeg spør hvilken dag da svarer hun at hun må se an været som alltid. Problemet er at hun da ringer type kl 21 dagen før hun vil komme. Har jeg planer dagen etter blir hun sur å sier " du har alltid planer du". Mamma er ufør og har all verdens tid. Selv om jeg er i permisjon er jeg mye ute å besøker venninner eller har besøk. Man kan da ikke forvente at jeg skal holde av en hel uke sånn tilfelle hun får lyst og ork til å komme på torsdagen f.eks? Ikke så greit å vite når hun ringer dagen før heller. Slik er det hver gang. I tillegg pusser hun opp så hun har en snekker hjemme hos seg som hun må/vil være hjemme sammen med. Han sier når han kommer fra dag til dag så hun må planlegge ut i fra han også. Greit nok det men ingen vits å bli sur om jeg er opptatt! Anonymous poster hash: 7e0d5...7cf
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Nei, ja det er irriterende men å kaste bort tiden å bli sur er ikke noe poeng. Hun er en voksen dame og må få velge selv. Du sier hun er ufør og det er en grunn til det. Anonymous poster hash: 43145...b11
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 Da burde du ta en prat med henne og si at det er hyggelig at hun kommer, men når hun bestemmer seg kvelden før kan det hende du har planer.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #4 Skrevet 29. april 2016 Hun er ufør fordi "hun ikke har skolegang og ikke fikk seg jobb pluss at hun var alenemor" i følge henne. Da hun fikk ufør var det lett å få det. Jeg tror det er pga psyken men hun fungerer helt fint. Hun kunne fint vært hos oss hver dag om det hadde vært opp til henne. Hi Anonymous poster hash: 7e0d5...7cf
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #5 Skrevet 29. april 2016 Kan ikke du informere henne om at du har planer den og den dagen og at du ennå ikle har spikret hvilken dag du skal ta en kaffe med "Anna" Da er hun forberedt. Eller rett og slett si, supert om du får til å komme på onsdag for det er den eneste dagen jeg vet jeg er hjemme. Anonymous poster hash: 39cdc...3a6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #6 Skrevet 29. april 2016 Ville det ikke egentlig passe veldig godt om hun kom på besøk en dag du skulle bort noen timer? Du får barnevakt og hun får ungene for seg selv. Anonymous poster hash: 93108...933
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #7 Skrevet 29. april 2016 Neste gang hun vil stikke innom "en dag neste uke" sier du at flott, du er opptatt mandag, onsdag og fredag, tirsdag eller torsdag vil du gjerne ha besøk av henne. Hvis hun så ringer tirsdag kveld og vil komme onsdagen, så minner du henne høflig på at onsdagen er du opptatt. Jeg liker også å planlegge dagene mine, hvis ikke så ender på en måte ting opp med å ikke skje. Hvis jeg uansett er hjemme en kveld og ikke skal noe spesielt, så er det koselig med besøk, men hvis noen vil treffes helt spontant så må de jo regne med at andre av og til har planer. Hvis moren din er kontaktsøkende og du trives sammen med henne, så kan du jo avtale en fast dag i uken, at f.eks. tirsdager blir mormor-dag. Kanskje hun liker den ideen? Anonymous poster hash: 086cc...fe2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå