Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Vi har alltid hatt sånn tøysete og sarkastisk tone, sier dustete ting om hverandre på tull. Og nå tror unga vi ikke liker hverandre... De skjønner ikke ironi og sarkasme enda. Hva gjør vi? Anonymous poster hash: 9fc61...284
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Vi har alltid hatt sånn tøysete og sarkastisk tone, sier dustete ting om hverandre på tull. Og nå tror unga vi ikke liker hverandre... De skjønner ikke ironi og sarkasme enda. Hva gjør vi?Anonymous poster hash: 9fc61...284 Demper dere litt? Klemmer hverandre litt mere? Anonymous poster hash: 5e113...b71
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Smiler og husker å si "bare tulla" litt oftere? Anonymous poster hash: 23625...e3a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #5 Skrevet 29. april 2016 Det kan jo hende de plukker opp en helt reell undertone? Jeg er ikke så glad i sånn humor selv. Moren min hadde sånn humor, og der var det mye som ble dobbeltkommunisert og unnskyldt i "bare tulla". Anonymous poster hash: a55a6...d20
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #6 Skrevet 29. april 2016 Det er det samme her. Men barna er så små at de ikke skjønner det helt enda, men svigermoren min derimot, hun tror at vi ikke liker hverandre og at vi skal skilles snart (pga at en vits vi gjorde for noen år siden) Det nytter ikke å fortelle at vi bare tullet, dams eier ikke humor. Anonymous poster hash: 28020...6d3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #7 Skrevet 29. april 2016 Jeg tenker det er på tide å legge om humoren litt! Anonymous poster hash: b9228...af8
the amazing spidermamma Skrevet 29. april 2016 #8 Skrevet 29. april 2016 Dere vet jo at ungene ikke skjønner at dere bare tuller, da er det jo bare å spare det til etter leggetid. Det kan vel ikke være noen heksekunst? I motsatt fall risikerer dere at ungene hermer etter dere og slenger masse dritt i barnehagen og forklarer det med 'sarkasme'.
Yellow Brick Road Skrevet 29. april 2016 #9 Skrevet 29. april 2016 Veldig enkelt: Slutter med ironi og sarkasme fram til ungene er gamle nok til å skjønne hva ironi og sarkasme er. Og det tar noen ord. Ikke bare fordi ungene ikke skal tro at dere krangler, men for at ikke ungene skal bruke dere som eksempel for hvordan de oppfører seg ute blant andre barn. De kan lett tro at de kan si hva som helst og bare si "tulla" etterpå. Sånne barn blir ikke veldig populære.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #10 Skrevet 29. april 2016 Legg om humoren! Barna deres hadde hatt veldig godt av å se varme og godhet for hverandre, ikke barneskole-varianten av at dere liker hverandre. Jobb med å vise følelser uten å gjemme det bak tull. Det er en viktig ting.å lære barna sine. Eller skal de prøve å få seg venner med å være liksom-slemme med andre? Anonymous poster hash: 78356...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå