Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her inne før om hvor fortvilet jeg er pga blir ikke gravid. Har trodd at alt er pga meg.

Har nå fått svar på at mannens sædkvalitet er dårlig.

Hva skjer nå da??

Anonymous poster hash: 7be17...f2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe å gjøre med det??

Evt hva?

Skrevet

Ivf? De plukker ut de gode svømmerne hans.

Anonymous poster hash: 68092...134

Skrevet

Ivf? De plukker ut de gode svømmerne hans.

Anonymous poster hash: 68092...134

Kan man ikke gjøre noe selv for å få bedre kvalitet? ?

Og hvis det blir ivf,må jeg ha uttak av egg da?

Skrevet

Kan man ikke gjøre noe selv for å få bedre kvalitet? ?

Og hvis det blir ivf,må jeg ha uttak av egg da?

Jepp, du må gjennom hele ivf-løpet. Min eksmann har lite levende sædceller og vi måtte gjennom icsi. Men verdt det da, har fått verdens beste datter :)

Anonymous poster hash: 7f540...696

Skrevet

Jepp, du må gjennom hele ivf-løpet. Min eksmann har lite levende sædceller og vi måtte gjennom icsi. Men verdt det da, har fått verdens beste datter :)

Så pass 😨

Tviler på at mannen vil det da.

Skrevet

Så pass 😨

Det er ikke akkurat mannen det er styr for....

Anonymous poster hash: 1f5c4...918

Skrevet

Så pass 😨

Hvorfor ikke? Alt han må gjøre, er å ronke i en kopp. Resten er det din kropp det går utover..

Skrevet

Ja, han høres ut som et skikkelig kupp gitt.

Du må gjennom masse undersøkelser, egguthenting, innsett, testing og så kanskje ni måneder med kvalme, bekkenløsning og så fødsel for at dere skal få barn, men fordi han kanskje må runke i en kopp, så blir dere heller barnløse?!

Anonymous poster hash: b67e6...6d3

Skrevet

Han vet nok ikke hva det er. Han vet ikke om hvilke løsninger som finnes.

Og da virker det skremmende for han

Hi

Skrevet

Det finnes noen ting mannen kan gjøre som i liten grad kan påvirke sædkvaliteten (men vet ikke om det er nok for dere...):

Spise sunt og variert

Gå ned i vekt hvis overvektig

Ikke røre alkohol

Ikke stresse

Ikke trene for hyppig med sykkel som presser på mellom bena hans

Spise mer selen og sink

Ikke røyke

Se f.eks her:

http://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Det-meste-du-trenger-a-vite-om-sadkvalitet/

http://www.babyverden.no/Prover/Helse/Hva-kan-fore-til-darlig-sadkvalitet/

Anonymous poster hash: 5511a...570

Skrevet

Det finnes noen ting mannen kan gjøre som i liten grad kan påvirke sædkvaliteten (men vet ikke om det er nok for dere...):

Spise sunt og variert

Gå ned i vekt hvis overvektig

Ikke røre alkohol

Ikke stresse

Ikke trene for hyppig med sykkel som presser på mellom bena hans

Spise mer selen og sink

Ikke røyke

Se f.eks her:

http://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Det-meste-du-trenger-a-vite-om-sadkvalitet/

http://www.babyverden.no/Prover/Helse/Hva-kan-fore-til-darlig-sadkvalitet/

Tusen Takk for svar

Har sagt det til han,men han ville ikke bli helsefreak

Ble litt skuffa og lei meg. Jeg har gjort alt i boka selv. Slanket meg, akupunktur, endret livsstil.

Hi

Skrevet

Den "mannen" høres i grunn ikke ut som noe å samle på...

Anonymous poster hash: 1f5c4...918

Skrevet

Tusen Takk for svar

Har sagt det til han,men han ville ikke bli helsefreak

Ble litt skuffa og lei meg. Jeg har gjort alt i boka selv. Slanket meg, akupunktur, endret livsstil.

Hi Anonymous poster hash: 7be17...f2b

Bra at du er villig til å gjøre ekstra for dette, men veldig trist at han ikke er villig... Jeg begynner å sette spørsmålstegn ved motivasjonen hans? Ønsker han virkelig barn? Vi hører jo om de som er villige til å sette himmel og hav i bevegelse for muligheten til å få et barn! Hadde jeg vært deg ville jeg satt meg ned med ham og snakket om hva han virkelig ønsker i livet. Er han egentlig fornøyd med å være barnløs? Er det for tungt og skremmende å prøve å gjøre noe med det? Jeg ville ønsket svar slik at jeg kunne lagt opp livet mitt deretter...

Rent fysisk: Han kan jo ha god effekt av selen, sink og folsyre selv om han ikke vil legge om noen andre vaner...

Husk at det å få barn i seg selv krever at man er villig til å legge om livet sitt for å ta seg av barnet!

Skrevet

Mannen min vil heller ikke gjennom prøverørprossessen. Han er litt overtroisk på det der og mener at om naturen selv ikke vil lage barn med hans gener skal ikke han tvinge frem noe barn. Litt sånn "survivel of the fittest" tanke, pluss at han mener han ville engste seg gal over det barnet han hadde tvunget frem mot naturens vilje...

Men han har stor omsorgsevne, er empatisk og generøs. Så hans ønske om vi ikke ble gravide på naturlig måte var å adoptere, bli besøkshjem og kanskje fosterhjem.

Anonymous poster hash: c9e97...f18

Skrevet

Bra at du er villig til å gjøre ekstra for dette, men veldig trist at han ikke er villig... Jeg begynner å sette spørsmålstegn ved motivasjonen hans? Ønsker han virkelig barn? Vi hører jo om de som er villige til å sette himmel og hav i bevegelse for muligheten til å få et barn! Hadde jeg vært deg ville jeg satt meg ned med ham og snakket om hva han virkelig ønsker i livet. Er han egentlig fornøyd med å være barnløs? Er det for tungt og skremmende å prøve å gjøre noe med det? Jeg ville ønsket svar slik at jeg kunne lagt opp livet mitt deretter...

Rent fysisk: Han kan jo ha god effekt av selen, sink og folsyre selv om han ikke vil legge om noen andre vaner...

Husk at det å få barn i seg selv krever at man er villig til å legge om livet sitt for å ta seg av barnet!

Han orker visst ikke ta noen vitaminer 😢

Skrevet

Mannen min vil heller ikke gjennom prøverørprossessen. Han er litt overtroisk på det der og mener at om naturen selv ikke vil lage barn med hans gener skal ikke han tvinge frem noe barn. Litt sånn "survivel of the fittest" tanke, pluss at han mener han ville engste seg gal over det barnet han hadde tvunget frem mot naturens vilje...

Men han har stor omsorgsevne, er empatisk og generøs. Så hans ønske om vi ikke ble gravide på naturlig måte var å adoptere, bli besøkshjem og kanskje fosterhjem.

Men det trenger ikke være naturens vilje at han har dårlig sædkvalitet da... Det kan jo skyldes tilfeldigheter... F.eks en infeksjon. Eller at det er hans livsførsel som har gjort det slik... Ig ikke det at han fra naturens side har fått utdelt dårlig sperm...

Anonymous poster hash: 58c2b...677

Skrevet

Kjenner til den ja 😕😕

Skrevet

Men det trenger ikke være naturens vilje at han har dårlig sædkvalitet da... Det kan jo skyldes tilfeldigheter... F.eks en infeksjon. Eller at det er hans livsførsel som har gjort det slik... Ig ikke det at han fra naturens side har fått utdelt dårlig sperm...

Enig med deg 😊😊

Skrevet

Han orker visst ikke ta noen vitaminer Anonymous poster hash: 7be17...f2b

Da høres det for meg ut som om han ikke ønsker barn, men at han ikke tør si det til deg og derfor lar det skure og gå. Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg gått fra ham, for jeg ønsker et liv med barn og at barna mine har en far som ønsker å ha barn! Tøff beskjed du får her, men du har muligheten til å velge ditt eget liv!

Jeg håper det blir en god løsning for deg uansett hva som skjer, men det høres ut som dere bør ta en alvorsprat og realitetsorientering på ønsker for livet.

Skrevet

Vi var også prøver lenge. Etter nesten et år så luftet jeg tanken for samboere min at dette kanskje ikke vil "gå av seg selv". Jeg ville da starte utredning.

Han var litt nølende, ikke fordi han ikke ønsket seg barn. Men han er ikke glad i leger, sykehus osv.

Men tilslutt så tok han hvertfall en test da. Den viste nedsatt kvalitet.

Etter noen mnd. så skjønte han også at dette måtte vi få hjelp til. Da var han såpass utålmodig selv at han ikke ville vi skulle stå i kø offentlig engang. Så da bar det i vei til en privatklinikk.

Hvis mannen din vil ha barn er han egoistisk som nekter sette i gang tiltak på den ene eller andre måten.

Ja det kan nok være litt flaut, det å levere fra seg i en kopp. Men hallo! Det samt noen blodprøver er det eneste de skal gjøre. Samt være støttende. Hele belastningen i forhold til det fysiske ligger tross alt på damen her.

Men samtidig som samboeren min er litt redd for leger og slikt så var det psykisk hos han også. For prosessen er tøff. Han var jo også veldig redd for at det ikke skulle gå da heller. Han var redd for at de ikke fant noen bra sædceller i det hele tatt. Hva da?

Jeg er en som leser mye informasjon, han gjør ikke det. Så han var nok ikke så satt inn i det som meg. Noe mannfolk generelt kanskje ikke er.

Masse lykke til! Dette er kanskje et nederlag for han (føler han selv). Gi han litt tid til å bearbeide det.

Anonymous poster hash: 5b9f9...3fa

Skrevet

Selvfølgelig. Men mannen min ønsker ikke å lage barn med hjelp av dårlige sperm, uavhengig av hva som har gjort dem dårlige

Må jo respektere det også. Han er redd for å tvinge frem et barn av sperm som er så dårlig at naturen selv ikke klarer det, da vil han heller gi sin omsorg til et av de barna som allerede er født og trenger hjelp

Skrevet

Vi var også prøver lenge. Etter nesten et år så luftet jeg tanken for samboere min at dette kanskje ikke vil "gå av seg selv". Jeg ville da starte utredning.

Han var litt nølende, ikke fordi han ikke ønsket seg barn. Men han er ikke glad i leger, sykehus osv.

Men tilslutt så tok han hvertfall en test da. Den viste nedsatt kvalitet.

Etter noen mnd. så skjønte han også at dette måtte vi få hjelp til. Da var han såpass utålmodig selv at han ikke ville vi skulle stå i kø offentlig engang. Så da bar det i vei til en privatklinikk.

Hvis mannen din vil ha barn er han egoistisk som nekter sette i gang tiltak på den ene eller andre måten.

Ja det kan nok være litt flaut, det å levere fra seg i en kopp. Men hallo! Det samt noen blodprøver er det eneste de skal gjøre. Samt være støttende. Hele belastningen i forhold til det fysiske ligger tross alt på damen her.

Men samtidig som samboeren min er litt redd for leger og slikt så var det psykisk hos han også. For prosessen er tøff. Han var jo også veldig redd for at det ikke skulle gå da heller. Han var redd for at de ikke fant noen bra sædceller i det hele tatt. Hva da?

Jeg er en som leser mye informasjon, han gjør ikke det. Så han var nok ikke så satt inn i det som meg. Noe mannfolk generelt kanskje ikke er.

Masse lykke til! Dette er kanskje et nederlag for han (føler han selv). Gi han litt tid til å bearbeide det.

Anonymous poster hash: 5b9f9...3fa

Skulle tro du skrev om min mann. Så likt 😊😜

Å gi han tid var et godt råd. Takk.

Jeg er også en som leser mye og kan ikke vente 😄😄

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...