Gå til innhold

hoven livmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ligger på ryggen og kjenner godt etter på livmora mi, oppå magen altså, så er den øm og det kjennes godt, kjennes ut som den er øm og hoven.. er dette noe som kan være normalt, evt et tegn på en graviditet?  :D 

normalt i uke 2-4?

Anonymous poster hash: 60256...83d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme, tok en test som var negativ, døyde litt og fremdeles var den forstørret og stor.

Gikk til gynekolog og det viste seg at jeg hadde en cyste på 12-13 cm i diameter inni der.... Måtte opereres.

Anonymous poster hash: 146c8...ac3
Skrevet

såpass! :o kjente du det plutselig en dag da eller kom det gradvis?? ;O                 HI

Skrevet

såpass! :o kjente du det plutselig en dag da eller kom det gradvis?? ;O                 HI

Det kom sikkert gradvis, men jeg merket det plutselig. Klemte liksom der nede, følte meg stinn og full på en måte, merket det når jeg skulle bøye meg ned o.l. at det ikke var helt som det pleide inni der....

Dermoid cyste het det jeg hadde, også kalt "tvilling" fordi cysten har sitt utspring fra eggstokk og kan derfor inneholde all slags vev.

Skrevet

hv i all verden :o nå blei jeg jo skremt! ikke legetime før om dager... HI 

Skrevet

hv i all verden :o nå blei jeg jo skremt! ikke legetime før om dager... HI 

Om det skulle være en cyste er det ganske vanlig, og helt ufarlig. Selv om det selvfølgelig kan forekomme ondartede svulster i livmor, eggleder og eggstokk er de fleste godartede cyster.

Da jeg opplevde dette tror jeg nesten alle jeg fortalte det til kjente noen andre som hadde fjernet slike cyster eller faktisk hadde gjort det selv, tror det er ganske vanlig.

Skrevet

det er bare en liten måned siden jeg var på celleprøve, hadde gyn. evt sett det da eller må det oppdages med UL? har hørt flere som har snakka om det, men det var bare så fjernt for meg liksom :P 

Skrevet

det er bare en liten måned siden jeg var på celleprøve, hadde gyn. evt sett det da eller må det oppdages med UL? har hørt flere som har snakka om det, men det var bare så fjernt for meg liksom :P

Du må ha ultralyd for å finne en cyste, ved celleprøve ser de bare livmortappen, ikke hva som er lenger opp... Jeg var hos gynekolog og tok innvendig ultralyd.

Skrevet

okei, takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...