Gå til innhold

Oppstartstrøbbel - amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten baby på 2 uker og vi har slitt med å komme i gang med ammingen. Lille gikk fort ned i vekt etter fødselen og sliter med å legge på seg. Vi har vært gjennom heftig amming hver 2. time med vekking og styr, mating med sonde og behandling for gulsot, men lille sovner som oftest ved puppen..han kan vise tegn på å være kjempesulten, men så fort han kommer til puppen sovner han etter 3-4 drag. Vi stimulerer og vekker og legger til på nytt, og et måltid kan ta én time og det sliter ut hele familien. Er det andre med startvansker som han noen tips?

Anonymous poster hash: 34d0d...c74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring. Men har prøvd å amme et ikke biologisk barn, uten å ha ammet før. Har du treg utdrivningsrefleks? Kanskje det hår sent I begynnelsen, så han gir opp?

Se ammehjelpen sin nettside og kontakt ammehjelp. Der kan sikkert ammekarrieren reddes! Masse lykke til 😊

Skrevet

Jeg kontaktet fødeavdelingen og tilbudet der, og vi ble innlagt et par dager for å få hjelp. Det tok litt tid før melken min kom skikkelig denne gangen også, med nr 1 måtte jeg gi opp.

Men denne gangen har det gått bra til tross for gulsott og betennelser. Begynte med skjold etter to uker. Og da fikk hun skikkelig tak på puppen. Så be om hjelp er mitt råd!

Men ja, her ammet vi nesten hele døgnet en periode føltes d som. Holdt på å få sittesår 😂 Så d er helt normalt med mye amming i perioder!

Nå er vår 6mnd og 6.4kg. Ligger helt i bunn på skjema men følger sin kurve. Og med fast føde nå stiger endelig vekten!

Jeg har brukt ammehjelpen mye. Pumpet en del for å få i gang produksjon.

Anonymous poster hash: 6247c...d2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...