Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Det hadde vært veldig hyggelig, men det er ikke vanlig hos oss. Hvem inviterer? Hvor kommer initiativet fra? Anonymous poster hash: 49ab8...a17
Kanutten83 Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 I vår barnehage er det mammaene i fau som organiserer Da møtes vi enten ute, eller vi lager hver vår rett og tar med i barnehagen. Er rundt 15 mammaer som dukker opp. Kjempekoselig
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Vi har ikke det. Anonymous poster hash: 0236d...455
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 Hva gjør dere på disse kveldene da? 🙂 Anonymous poster hash: 49ab8...a17
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #5 Skrevet 28. april 2016 Ikke vanlig hos oss. Anonymous poster hash: cb792...cee
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 Her er det ikke vanlig i barnehagen, men de fleste klassene på skolen har et mammatreff i året Er for å bli litt kjent, danne et foreldrenettverk så terkelen for å ta opp ting, samarbeide, be hverandre om råd/hjelp osv blir lavere. Forrige mammatreff jeg var på var for tredjeklassingen min. Møttes hjemme hos en mamma, alle hadde med et bidrag hver til "ost og kjeks" også satt vi og skravlet 2-3 timer. Alt fra leggetider til leksemengde og fritidsaktiviteter blir da selvfølgelig skravlet om Alle mammaene i klassen blir selvfølgelig invitert. Anonymous poster hash: 4435b...3c4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #8 Skrevet 28. april 2016 Her er det ikke vanlig i barnehagen, men de fleste klassene på skolen har et mammatreff i året Er for å bli litt kjent, danne et foreldrenettverk så terkelen for å ta opp ting, samarbeide, be hverandre om råd/hjelp osv blir lavere. Forrige mammatreff jeg var på var for tredjeklassingen min. Møttes hjemme hos en mamma, alle hadde med et bidrag hver til "ost og kjeks" også satt vi og skravlet 2-3 timer. Alt fra leggetider til leksemengde og fritidsaktiviteter blir da selvfølgelig skravlet om Alle mammaene i klassen blir selvfølgelig invitert. Anonymous poster hash: 4435b...3c4 Hvorfor bare mammaene? Er ikke pappa en like viktig omsorgsperson?Det er mange barn som har far som hovedomsorgsgiver. Hadde noe sånt blitt innført i barnas klasse, hadde jeg uteblitt i protest. Og folk lurer på hvorfor vi ikke har likestilling... Anonymous poster hash: fca74...092
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 Hvorfor bare mammaene? Er ikke pappa en like viktig omsorgsperson? Det er mange barn som har far som hovedomsorgsgiver. Hadde noe sånt blitt innført i barnas klasse, hadde jeg uteblitt i protest. Og folk lurer på hvorfor vi ikke har likestilling... Anonymous poster hash: fca74...092 Seriøst? Da får mannfolka organisere et treff da. Eller mener du damene skal stelle i stand fest for mannfolka. Du får pokal for idiotisk svar. Anonymous poster hash: 6aeb3...bf0
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 Aldri hørt om. Hadde dratt på det om det var i barehagen vår Anonymous poster hash: 92606...437
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #11 Skrevet 28. april 2016 Hvorfor bare mammaene? Er ikke pappa en like viktig omsorgsperson? Det er mange barn som har far som hovedomsorgsgiver. Hadde noe sånt blitt innført i barnas klasse, hadde jeg uteblitt i protest. Og folk lurer på hvorfor vi ikke har likestilling... Anonymous poster hash: fca74...092 Nå ble det spurt om mammakveld... Pappaene har en pappakveld i året også. Mannen min har vært på flere Foreldrenettverk er noe de jobber aktivt med på skolen her. Det at foreldrene kjenner hverandre har gjort underverker med skolemiljøet. Barn erter og mobber ikke så lett klassekamerater når de vet at foreldrene kjenner hverandre og snakker sammen Så fra første klasse blir foreldregruppen oppfordret til å få igang et nettverk. De anbefaler et mammatreff og et pappatreff i året, pluss gjerne et par sammenkomster/aktiviteter for hele familien de første årene på skolen. Det danner et veldig godt grunnlag for samarbeid videre på grunnskolen. Anonymous poster hash: 4435b...3c4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #12 Skrevet 28. april 2016 Seriøst? Da får mannfolka organisere et treff da. Eller mener du damene skal stelle i stand fest for mannfolka. Du får pokal for idiotisk svar. Anonymous poster hash: 6aeb3...bf0 Men hva med det barnet som bare har pappa, det barnet fpr jo ingen "stemmerett" i gruppa deres Anonymous poster hash: 4092c...716
Gjest Stjerneklart Skrevet 28. april 2016 #13 Skrevet 28. april 2016 (endret) Men hva med det barnet som bare har pappa, det barnet fpr jo ingen "stemmerett" i gruppa deres Anonymous poster hash: 4092c...716 Da får pappaen dra i gang en pappakveld, da. Kjære vene, skal man ikke kunne gjøre noe som helst nå idag fordi alt skal likestilles så innmari. Barnet mitt vokser opp med bare mammaen sin, men jeg kommer absolutt ikke til å dukke opp på pappakveldene også for at barnet mitt skal ha lik "stemmerett" som andre, slik du forklarer. Endret 28. april 2016 av Stjerneklart
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #15 Skrevet 28. april 2016 Men hva med det barnet som bare har pappa, det barnet fpr jo ingen "stemmerett" i gruppa deres Anonymous poster hash: 4092c...716 De stemmer ikke over å ha treff. De tar initiativ så får de som vil komme. Gjør du deg dum med vilje. Hvis alle dine venner inviterer jevnlig til fest og du aldri inviterer, er det da urettferdig at ingen kommer til deg på fest? Anonymous poster hash: 6aeb3...bf0
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #16 Skrevet 28. april 2016 De stemmer ikke over å ha treff. De tar initiativ så får de som vil komme. Gjør du deg dum med vilje. Hvis alle dine venner inviterer jevnlig til fest og du aldri inviterer, er det da urettferdig at ingen kommer til deg på fest? Anonymous poster hash: 6aeb3...bf0 Gjør jeg meg dum fordi jeg stiller et enkelt spørsmål? Du trenger ikke slenge med leppa selv om du synes spørsmålet var dunt Anonymous poster hash: 4092c...716
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #18 Skrevet 28. april 2016 Gjør jeg meg dum fordi jeg stiller et enkelt spørsmål? Du trenger ikke slenge med leppa selv om du synes spørsmålet var dunt Anonymous poster hash: 4092c...716 Hehe, du stilte jo spørsmålet på en måte som gjorde at alle forsto det som at man ikke kan ha mamma- eller pappakvelder fordi ikke alle barn har både mamma og pappa... Det var en veldig "dum" innstilling til slike sosiale ting for å bygge foreldrenettverk og relasjoner mellom foreldre. Selv om Knut ikke har noen pappa kan nemlig mammaen ha god nytte av å gå på en mammakveld, det er hyggelig og sosialt. Selv om Knut ikke har noen pappa som kan diskutere fotballtreneren med andre pappaer så kan mammaen ha glede av å diskutere hvilken regnbukse som fungerer best i skolegården skjønner du. Grunnen til at det er delt i en mammakveld og en pappakveld er at damer og menn gjerne snakker om helt forskjellige ting når de møtes, og at man skal droppe slike sammenkomster fordi noen barn ikke har både mamma og pappa blir for dumt. Anonymous poster hash: 4435b...3c4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #19 Skrevet 28. april 2016 Ikke vanlig her. Men hørtes super koselig ut :D Anonymous poster hash: 8a01c...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå